Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Híreink
Híreink Bemutatkozás Kapcsolatok
Demonstrációra is számíthat a Magyar Közút Kht.

Fórum a jövő közlekedéséről

 A tervek bemutatását követően több javaslat is elhangzott, melyek egy részét már tartalmazzák a fejlesztési elképzelések. A hozzászólók közül többen is hangot adtak nemtetszésüknek a városunkon áthaladó, de a Magyar Köz-út Kht. – egykori PEMÁK – kezelésében lévő utak állapotával és az azokon sorozatosan megakadályozott fejlesztésekkel kapcsolatosan.
A Városházán mutatta be a terveket készítő Pro Urbe Kft. azokat az elképzeléseket, amelyek a jövőben  meghatároznák Gödöllő vá-ros közlekedését. Az elmúlt években, az autópálya díjasítás, valamint a meg növekedett gépkocsi szám miatt kialakult forgalmi helyzetek megérlelték egy új közlekedési koncepció kidolgozásának és kivitelezésének szükségességét. A hosszú távú fejlesztési terv részletesen foglalkozik a város közlekedési rendjével, mind a személy és tehergépjárműforgalom, mind a tömegközlekedés korszerűsítésével, a belváros tehermentesítésével, a gyalogos és a kerékpáros úthálózat fejlesztésével.
A többmilliárdos beruházásokat is magába foglaló terv nélkülözhetetlen eleme, hogy megépüljön az elkerülőút, valamint hogy a város partnerre találjon az állam által fenn-tartott Magyar Közút Kht-ban, amelynek útjain zajlik a városunkon áthaladó forgalom jelentős része, s amelynek útjain a legtöbb kátyú nehezíti a közlekedést.
Az M0 és az M30-as megépülésével jelentős forgalmi változásra számíthatnak a Gödöllőn élők. Nem csak az által, hogy más irányból érkezik majd a  városba forgalom, de ez mintegy 30 százalékos forgalom csökkenéshez vezethet. Arra is gondolni kell azonban, hogy mire ezek az utak elkészülnek, tovább növekszik a gépkocsik száma. A számítások szerint két év múlva városunkban a jelenlegi 1000 főre jutó 300 gépkocsi helyett már 500-zal kell számolnunk, amelynek hatására a forgalom növekedni fog, s a 30 százalékos csökkenés helyett csupán 10 százalékot éri el.
Ez az adat azonban csak akkor igaz, ha megépül az M0-s és az M30-as. Amennyiben azonban a kormány nem teljesíti ígéreteit, és tovább halasztódik az elkerülőút építése, Gödöllő közlekedése ellehetetlenül.
Az előadás részletesen foglakozott a belváros parkolási gondjaival, a helyi autóbusz-, és a kerékpárút-hálózat bővítésével. A legnagyobb érdeklődést azonban a városunkat kettészelő HÉV – egyes helyeken – föld alá helyezése váltotta ki, amely jelentősen könnyíthetne a közlekedési problémákon.
Az est hozzászólói közül többen is hiányolták az elképzelésekből több a Dózsa György úton kialakítandó körforgalom, valamint a szintén itt, és a hármas úton kijelölt gyalogosátkelőhely létesítését. Mint kiderült, ezek az elképzelések egybeesnek az önkormányzatéival, sőt ezek megvalósítására már számtalan kezdeményezés történt. Azonban az elmúlt időszakban ezeket a Magyar Közút Kht. különböző indokokkal sorozatosan „megtorpedózta“. A jelenlévők többen is hangot adtak azon elképzelésüknek, hogy amennyiben a cég, az önkormányzat erőfeszítései ellenére tovább packázik a várossal, és megakadályozza az érintett utakon a város érdekében végzendő fejlesztéseket, hajlandóak demonstrációval, az érintett utak le-zárásával is érvényesíteni érdekeiket.
Városunk közlekedési hálózatának fő vonalait a Közút Kht. tulajdonában és kezelésében lévő utak képezik. A Dózsa György úton naponta közel 16 000, a Szabadság úton közel 20 000 gépkocsi halad át. Ezeknek az utaknak az állapota az elmúlt években folyamatosan romlott, melyet az önkormányzat folyamatosan jelez a tulajdonosnak. A felszólításoknak azonban többnyire nincs foganatja.
Lapunk még az év elején megkereste a kht-t, és érdeklődött az idei fejlesztésekről, karbantartásról. A válaszból megtudtuk, a Magyar Közút Kht. az idén semmilyen fejlesztést, sem nagyobb javítást gödöllői úthálózatán nem tervez.

A városunkon áthaladó, a Magyar Közút Kht. kezelésébe tartozó utak:
A 3 sz. főút (Szabadság út), a Dózsa György út, a Rét utca, a Blaháné út (a Rét u. és a Hársfa u. közötti szakasz), a Hegy u. (a tévétoronyig), az Állomás u., a Köztársaság út, az Isaszegi út, az Ady Endre sétány (Isaszegi út és az Állomás u. közti szakasz).