adó, adótörvények
Adózás, helyi adók
AJKP
AJKSZP
AJTP
Alkalmazás
Alkotóház
Államigazgatás
Állatbarát
Állattartás
Belföld
Beruházás
Biztosítás
Civil hírek
Család
Dél-Alföldi Régió
Egészség
Egészségügy / szociális intézmények
Egészségügyi ellátás
egyenlő bánásmód és esélyegyenlőség
Egyenlő esélyek
Egyházak
Elektronikus ügyintézés
Életminőség
Életmód
Építési ügyek
Építészet
Érdekességek
Érzelmek
EU
EU pályázatok
Európa jövője
e-ügyintézés
Fejlesztés
Felhívás
Fiatalok
Foglalkoztatás
Gasztronómia
Gazdasági és kereskedelmi potika
Gazdasági hírek
Gazdaságpolitika
Hazai sport
Helyi önkormányzat
Helyi szolgáltatások
Ifjúság
Információ
Informatika
Innováció
Interjú
Internet
Internet / multimédia
Intézmény
Jegyzet
Jótékonyság
Jótékonysági rendezvények
képviselő-testület
Kiállítások, konferenciák
Kitüntetés
Koncert
Konferencia
Konferencia
Könyvismertető
Környezet
Környezetvédelem
Közbiztonság
Közérdekű információk
Közlekedés
Közlekedési információk
Közösség
Közvélemény
Kultúra
Kulturális programok
Megvalósult fejlesztések
Miniszterelnök
Munkaerőpiac
Műsorok
Nemzeti Fejlesztési Terv
Nemzetiségi ügyek
Nyilatkozat
Nyugdíjasoknak
Oktatás
Oktatás és képzés
Önkormányzat
Pályázat
Pályázatok
Politika, közélet
Portré
Programajánló
Rendezvény
Rendőrségi hírek
Sport / fittness / szabadidő
Sportrendezvény
Szabadidő
Szociális ügyek
Szociálpolitika
Társadalmi kirekesztés
Társadalom
Távközlés
Történelem
Tudás
Tudósítás
Turizmus
Ünnepi híradások
Vállalkozások, cégek
WRC-európai hálózat
|
Német nyelviskola Budapesten
Ezt a tanévet nem hétköznapi módon kezdte meg a Szolnok Városi Kollégium Arany János Tehetséggondozó Program 12. évfolyamos csoportja, hiszen részt vehettünk egy német nyelvi kurzuson a budapesti Goethe Intézetben. Érdekesnek tartottuk a tanévet a nyelviskolában kezdeni, hiszen eleinte kételkedtünk a meglévő nyelvtudásunkban, ami később kiderült, hiábavaló volt, hiszen egy kis emlékeztető után észre sem vettük a nyári szünet miatti kihagyást. Nyelvtanáraink jóvoltából temérdek segítségben és törődésben volt részünk a tanfolyam teljes ideje alatt, akik mindenkihez alkalmazkodva, személyre szabottan, kinek-kinek a saját szintjéhez és tempójához mérten próbáltak tanítani napról napra. A délelőttjeinket - amelyek rendkívül érdekesen teltek - a nyelviskola falai között töltöttük. Minden tanóra kreatívan, játékosan, és interaktívan közelítette meg a nyelvtanulást, amely által úgy tanultunk, hogy az nem is tűnt „tanulásnak”. Alkalmunk volt minden egyes nap a nyelvvizsga típusfeladataival foglalkoznunk, amely az iskolai tanórákon nem mindig megoldható. Mindezek mellett még közelebbről megismerkedhettünk a digitális nyelvtanulás formáival és az internet által nyújtott lehetőségekkel is. Nagyon szórakoztatónak és izgalmasnak tartottuk a délelőttök méltó zárásaként a különböző jópofa játékokat. Mint például a pokoljátékozást, vagy éppen a német nyelvű activityt. Délutánonként különböző, érdekes programokon vettünk részt. A legemlékezetesebbnek az állatkerti látogatásunkat és a Városligetben eltöltött perceket tartjuk. Tájékoztatást kaptunk egy egyetemi hallgatótól a továbbtanulási lehetőségekről és a felsőoktatásról, aki körbevezetett az ELTE BTK épületében, és sok jó tanáccsal látott el bennünket. Felkerestük a méltán nevezetes New York kávéházat, amely a Nyugat költőinek törzshelye és a magyar kulturális élet egyik legmeghatározóbb helyszíne volt annak idején. Maradandó élmény marad számunkra az Aquaworld élményfürdő meglátogatása, ahol levezethettük felesleges energiáinkat és kedvünkre csúszkálhattunk. Az erős adrenalin löket hatására aktívan pihenhettünk a délelőtti órák után. Összességében nagyon hasznosnak és eredményesnek tartjuk, hogy a program által ilyen lehetőségekben volt részünk, ami jelentősen hozzájárulhat a sikeres nyelvvizsgázáshoz, és az érettségire való felkészüléshez. Nagy Evelin |