Adózás, helyi adók
Államigazgatás
Állatbarát
Állattartás
Balaton
Befektetés
Bemutatjuk
Bér, jövedelem
Beruházás
Biztosítás
Borturisztika, borturizmus
Cégek, vállalkozások hírei
Cégvilág
Civil hírek
Család
Egészségügy / szociális intézmények
Egyesület
Egyházak
Elektronikus ügyintézés
Elemzések, tanulmányok
Életmód
Energiagazdálkodás
Építési ügyek
Érdekességek
Események
EU információk
EU pályázatok
Felhívás
Fiatalok
Foglalkoztatás
Fogyasztóvédelem
Gasztronómia
Gazdasági hírek
Gazdaságpolitika
Gyermek és ifjúsági ügyek
Gyermeknevelés
Helyi önkormányzat
Helyi rendeletek
Helyi szolgáltatások
Helytörténet
Hőszolgáltatás
Humán
Idegenforgalmi információ
Információ
Informatika
Informatika és távközlés
Innen-onnan
Innováció
Interjú
Internet / multimédia
Irodalom
Jegyzet
Jótékonyság
Kamarák
Karácsonyi ünnepségek
Karrier
Katasztrófavédelem
Képviselők
Képviselők hírei
Képviselőtestület
képviselő-testület
Kézilabda
Kiállítások, konferenciák
Kistérségek
Kitüntetés
Koncert
Konferencia
Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum
Kosárlabda
Könyvismertető
Környezetvédelem
Közbiztonság
Közérdekű információk
Közlekedés
Közlekedési információk
Közműépítés
Közműépítés és szolgáltatás
Köztársasági elnök
Közvélemény
Kulturális programok
Labdarúgás
Lelkisegély
MSZP
Munkaerő
Munkavédelem
Műszaki Tudományok
Nemzeti Fejlesztési Terv
Nemzetiségi ügyek
Népművészet
Nyugdíjasoknak
Oktatás
Pályázatok
Parlament
Párthírek
Pedagógia
Polgári védelem
Politika, közélet
Portré
Rally
Regionális programok
Rendezvény
Rendőrségi hírek
Sport / fittness / szabadidő
Sportrendezvény
Statisztika
Szabadidő
Szociális ügyek
Szociálpolitika
Társadalom
Távközlés
Technika
Terrorizmus
T-Kisebbségek
Történelem
Törvény, rendelet, szabályozás
Tudományos hírek
Tudósítás
Turizmus
TV, rádió
Utazás
Ünnepségek
Vállalkozásfejlesztés
Vallás
Vélemények
Vízszolgáltatás
|
Elvették a telefont - s vele a biztonságérzetet
Nem is volt oly
rég - talán 10-12 esztendeje - hogy a MATÁV, előfizetőinek számát
növelendő szándékkal, intenzív kampányba kezdett Komlón. Úgyszólván
ingyen lehetett vonalhoz és szinte fillérekért készülékhez jutni, de a
szolgáltató még arra is hajlandó volt, hogy olyan helyekre telepítsen
telefont, ahol arról korábban álmodni sem mertek a potenciális
igénylők. Így került jónéhány telefon Komlón a Cseresznyeág
kiskertjeibe, s ha már ott volt a kábel, hát egy nyilvános állomást is
felszerelt a szolgáltató a kertekhez vezető út mentén.
A kerttulajdonosoknak tetszett a dolog! Azért is, mert mindenki nem tehette meg, hogy a kertben is legyen egy vezetékes telefonja, meg azért is, mert akkoriban bizony még nem volt olyan elterjedt a mobil telefon, mint napjainkban. De legfőképpen azért örültek sokan, mert egyszer a tűzoltók érkeztek túl későn egy tűzesethez, aztán a környéken három olyan haláleset történt, melyek elkerülhetők lettek volna, ha időben érkezik a segítség...Amihez persze szükség lett volna telefonra! Nos, ez a nyomasztó érzés egycsapásra megszűnt a fülke felszerelését követően, s használták is a készüléket a környékbeliek, s nem csak a mentők, tűzoltók, rendőrség, vagy taxi hívására, hanem halasztást nem tűrő beszélgetésekre is. De úgy látszik, nem telefonáltak eleget! Az azóta nevet váltott szolgáltató ugyanis - kihasználatlanságra hivatkozva - leszerelte a nyilvános állomást, s ezzel a lépéssel sikerült elvennie többszáz ember biztonságérzrtét is! Az érintettek azt mondják: tisztában vannak vele, hogy a telefontársaság nem jótékonysági intézmény. Azt is megértik, hogy a cégnél igen fontosak az üzleti mutatók. Ám mivel ebben az esetben egy olyan helyszínről van szó, ahol már nem csak többszáz kiskerttulajdonos, hanem közel száz álladó jelleggel ott lakó család is érintett, ráadásul a legközelebbi nyilvános telefon közel egy kilométerre található, talán az üzleti érdek mellett más szempontokat is figyelembe kellett volna venni a döntéshozatal előtt. Például azt is, hogy erre a fülkére nem kellett költenie az évek során a társaságnak (miközben másutt - és valószínűleg ez nem csupán komlói jelenség - gyakoriak a rongálások) mert a környékbeliek tudták: ez a készülék számukra igen fontos, hisz adott esetben életeket, értékeket menthet. Ez azonban a szolgáltatónál valószínűleg senkit nem érdekel! Mert ugye, mégiscsak első az üzlet! |