Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Hírek
Híreink Kapcsolatok Impresszum
Adózás, helyi adók Államigazgatás Állatbarát Állattartás Balaton Befektetés Bemutatjuk Bér, jövedelem Beruházás Biztosítás Borturisztika, borturizmus Cégek, vállalkozások hírei Cégvilág Civil hírek Család Egészségügy / szociális intézmények Egyesület Egyházak Elektronikus ügyintézés Elemzések, tanulmányok Életmód Energiagazdálkodás Építési ügyek Érdekességek Események EU információk EU pályázatok Felhívás Fiatalok Foglalkoztatás Fogyasztóvédelem Gasztronómia Gazdasági hírek Gazdaságpolitika Gyermek és ifjúsági ügyek Gyermeknevelés Helyi önkormányzat Helyi rendeletek Helyi szolgáltatások Helytörténet Hőszolgáltatás Humán Idegenforgalmi információ Információ Informatika Informatika és távközlés Innen-onnan Innováció Interjú Internet / multimédia Irodalom Jegyzet Jótékonyság Kamarák Karácsonyi ünnepségek Karrier Katasztrófavédelem Képviselők Képviselők hírei Képviselőtestület képviselő-testület Kézilabda Kiállítások, konferenciák Kistérségek Kitüntetés Koncert Konferencia Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum Kosárlabda Könyvismertető Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közlekedés Közlekedési információk Közműépítés Közműépítés és szolgáltatás Köztársasági elnök Közvélemény Kulturális programok Labdarúgás Lelkisegély MSZP Munkaerő Munkavédelem Műszaki Tudományok Nemzeti Fejlesztési Terv Nemzetiségi ügyek Népművészet Nyugdíjasoknak Oktatás Pályázatok Parlament Párthírek Pedagógia Polgári védelem Politika, közélet Portré Rally Regionális programok Rendezvény Rendőrségi hírek Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Statisztika Szabadidő Szociális ügyek Szociálpolitika Társadalom Távközlés Technika Terrorizmus T-Kisebbségek Történelem Törvény, rendelet, szabályozás Tudományos hírek Tudósítás Turizmus TV, rádió Utazás Ünnepségek Vállalkozásfejlesztés Vallás Vélemények Vízszolgáltatás
A feltámasztott múlt

 


 A régi motorosok még emlékeznek olyan nevekre, márkákra amelyek a fiatalabbak között maximum mosolyt csalnak az arcokra, pedig a maga idején egy WM, egy Csepel, egy Pannónia, vagy egy Danúvia sok mániákus motoros álmai netovábbját jelentette.
Ezek közül egy, nevezetesen a Danúvia hamarosan teljesen megújulva bárki által elérhető valósággá válik, ugyanis egy 1994-ben alakult társaság nem kevesebbet tűzött célul maga elé, mint a motorkerékpár-technológiák fejlesztését, új kipufogó rendszerek megalkotását és távlati célként azt, hogy megalkossanak, sorozatban gyártsanak egy saját fejlesztésű motorkerékpárt.
Ez persze a mai helyzet, ami nem lett volna elérhető sok év kitartó munkája nélkül, aminek eredményeként a legmagasabb minőségi elvárásoknak megfelelő kipufogó dobokat és kipufogó rendszereket alkottak, titán, kevlár, karbon-kevlár, rozsdamentes-hőálló acél, haditechnikai alkalmazású műgyapot felhasználásával és természetesen a legmodernebb gyártási technológiák alkalmazásával.
Ami a saját fejlesztésű gépet illeti, úgy tűnik, a lelkes munkának meglesz az eredménye, hiszen az Autó-Motor információi szerint heteken belül megkezdődhet a tesztelés. Ha minden a várakozásnak megfelelően alakul, akkor karácsonyra kész az új magyar motor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 A márka alapmodellje a Danúvia Adriatica V2 1000 lesz. A 150 lóerős utcai gyorsasági motor körülbelül hárommillió forintba kerül majd. Felerősített változatát, a 200 lóerős, soros négy-hengeres Back Fire superbike-ot, versenyzőknek és gyűjtőknek ajánlják. A kor divatjának megfelelően készül egy naked bike is.
A Danúviáról azonban azoknak sem kell lemondaniuk, akik úgy érzik, nem boldogulnának a 150–200 lóerős aszfaltszaggatóval, hiszen a szerényebb vevőknek építik a 70 lóerős félliteres egyhengeres Retrót. Ebből is lesz utcai, sport, túra- és verseny-változat.