Adózás, helyi adók
Államigazgatás
Állatbarát
Állattartás
Balaton
Befektetés
Bemutatjuk
Bér, jövedelem
Beruházás
Biztosítás
Borturisztika, borturizmus
Cégek, vállalkozások hírei
Cégvilág
Civil hírek
Család
Egészségügy / szociális intézmények
Egyesület
Egyházak
Elektronikus ügyintézés
Elemzések, tanulmányok
Életmód
Energiagazdálkodás
Építési ügyek
Érdekességek
Események
EU információk
EU pályázatok
Felhívás
Fiatalok
Foglalkoztatás
Fogyasztóvédelem
Gasztronómia
Gazdasági hírek
Gazdaságpolitika
Gyermek és ifjúsági ügyek
Gyermeknevelés
Helyi önkormányzat
Helyi rendeletek
Helyi szolgáltatások
Helytörténet
Hőszolgáltatás
Humán
Idegenforgalmi információ
Információ
Informatika
Informatika és távközlés
Innen-onnan
Innováció
Interjú
Internet / multimédia
Irodalom
Jegyzet
Jótékonyság
Kamarák
Karácsonyi ünnepségek
Karrier
Katasztrófavédelem
Képviselők
Képviselők hírei
Képviselőtestület
képviselő-testület
Kézilabda
Kiállítások, konferenciák
Kistérségek
Kitüntetés
Koncert
Konferencia
Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum
Kosárlabda
Könyvismertető
Környezetvédelem
Közbiztonság
Közérdekű információk
Közlekedés
Közlekedési információk
Közműépítés
Közműépítés és szolgáltatás
Köztársasági elnök
Közvélemény
Kulturális programok
Labdarúgás
Lelkisegély
MSZP
Munkaerő
Munkavédelem
Műszaki Tudományok
Nemzeti Fejlesztési Terv
Nemzetiségi ügyek
Népművészet
Nyugdíjasoknak
Oktatás
Pályázatok
Parlament
Párthírek
Pedagógia
Polgári védelem
Politika, közélet
Portré
Rally
Regionális programok
Rendezvény
Rendőrségi hírek
Sport / fittness / szabadidő
Sportrendezvény
Statisztika
Szabadidő
Szociális ügyek
Szociálpolitika
Társadalom
Távközlés
Technika
Terrorizmus
T-Kisebbségek
Történelem
Törvény, rendelet, szabályozás
Tudományos hírek
Tudósítás
Turizmus
TV, rádió
Utazás
Ünnepségek
Vállalkozásfejlesztés
Vallás
Vélemények
Vízszolgáltatás
|
LASSAN (haladó) ÚTÉPÍTÉS
Sok-sok éves várakozás után az elmúlt év őszén végre elkezdődött Komlón a város egyik legforgalmasabb útjának felújítása. A 8-as helyijárat nyomvonalán több kilométernyi burkolat rekonstrukciója volt esedékes, ám a közbeszerzési pályázatot elnyert cég már akkor is megtett mindent, hogy magára haragítsa a komlói közlekedőket.(A részleteket megismerhetik a tavaly december 11.-én e hasábokon megjelent cikkből). És most, mikor végre beköszöntött a tavasz, erre még "rátettek egy lapáttal"...
2005 végén a kedvezőtlen időjárás miatt félbeszakadt a több mint 80 milliós költséggel zajló beruházás, s ezt akkor - más lehetőségük nem lévén - valahogy elfogadták a helyiek. Tették ezt annak reményében, hogy hamar eljön majd a tavasz, s a munkák folytatódnak. Nos, a tavasz nehezen jött el, ennél nehezebben már csak a munka megy Komlón... A cég "szakemberei" ugyanis még március végén, április első napjaiban felbontották az ősszel lefektetett burkolatot az aknafedelek és vízelnyelő rácsok körül, aztán azokat felemelték az útburkolat mostani szintjére. Mindez alig pár napot vett igénybe, ám ekkor a munkások - akárcsak tavaly év végén - egyszerűen "felszívódtak". Az elmúlt hetekben a cég egyetlen embere sem járt a munkaterületen, melynek állapotát jól szemléltetik a mellékelt fotók... (Ha valaki véletlenül hasonlóságot lát a fent hivatkozott cikkben szereplő tavalyi fotókkal, az nem véletlen - hisz akkor ugyanígy hagyták maguk mögött az Alkotmány és az Attila utca nagy részét, hetekre.) Hogy az érintett útszakaszon még nem történt komolyabb baleset, az kizárólag a véletlennek köszönhető. Az útépítők által kihelyezett jelzőoszlopok egy része ugyanis már rég nem a kikerülendő akadályt jelzi, hanem az úttest szélén, vagy a padkán ácsorog. De ugyanúgy ott van az út szélén a munkások által felszedett aszfalt és betontörmelék, mert annak elszállítására sem futotta négy hete a cég kapacitásából... A legnagyobb baj azonban az, hogy - mivel az út egyik szélén megengedett a várakozás - a parkoló járművek miatt elég szűk a közlekedésre fennmaradó hely. Ezért egyesek (akik nem elég rutinosak és nem vállalják a "centizést"), megállnak, várva, hogy elfogyjanak a szembejövők, míg a "bátrabbak" jobbról elkerülve őket továbbhajtanak, de a következő terelőoszlopot már ők is bal oldalon kerülik meg. Emiatt a többszáz méter hosszú útszakasz egy igazi szlalompálya képét nyújtja - csakhogy ezt az attrakciót az erre járók már nagyon unják! Miként sokan azt sem nézik jó szemmel, hogy a 30 kilométeres sebességkorlátozó táblák ugyan kint vannak, de azokra a vezetők döntő többsége fittyet hány - mégpedig következmények nélkül. Komlón ugyanis csak ritkán fordul meg a megyei hatáskörbe tartozó sebességmérő berendezés, márpedig anélkül a helyi rendőrök tehetetlenek. Végül - de nem utolsó sorban - arról is szólnom kell, hogy micsoda károkat okozhatnak a járművek futóművében, gumiabroncsaiban azok a (fotóinkon ugyancsak jól látható) mélyedések, melyek nincsenek jelölve és amelyeket - különösen az esti, éjszakai órákban - szinte észre sem vesznek a sofőrök, csak amikor már belehajtottak... Hogy a kivitelező emberei mikor bukkannak fel újra a szilvási és somágtetői útszakaszon, senki sem tudja. Azt viszont biztosra vehetjük, hogy a komlói autósok nem fogadják majd kitörő örömmel őket... (A fotókat a cikk szerzője készítette 2006.április 28.-án és május 2.-án) |