Adózás, helyi adók
Államigazgatás
Állatbarát
Állattartás
Balaton
Befektetés
Bemutatjuk
Bér, jövedelem
Beruházás
Biztosítás
Borturisztika, borturizmus
Cégek, vállalkozások hírei
Cégvilág
Civil hírek
Család
Egészségügy / szociális intézmények
Egyesület
Egyházak
Elektronikus ügyintézés
Elemzések, tanulmányok
Életmód
Energiagazdálkodás
Építési ügyek
Érdekességek
Események
EU információk
EU pályázatok
Felhívás
Fiatalok
Foglalkoztatás
Fogyasztóvédelem
Gasztronómia
Gazdasági hírek
Gazdaságpolitika
Gyermek és ifjúsági ügyek
Gyermeknevelés
Helyi önkormányzat
Helyi rendeletek
Helyi szolgáltatások
Helytörténet
Hőszolgáltatás
Humán
Idegenforgalmi információ
Információ
Informatika
Informatika és távközlés
Innen-onnan
Innováció
Interjú
Internet / multimédia
Irodalom
Jegyzet
Jótékonyság
Kamarák
Karácsonyi ünnepségek
Karrier
Katasztrófavédelem
Képviselők
Képviselők hírei
Képviselőtestület
képviselő-testület
Kézilabda
Kiállítások, konferenciák
Kistérségek
Kitüntetés
Koncert
Konferencia
Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum
Kosárlabda
Könyvismertető
Környezetvédelem
Közbiztonság
Közérdekű információk
Közlekedés
Közlekedési információk
Közműépítés
Közműépítés és szolgáltatás
Köztársasági elnök
Közvélemény
Kulturális programok
Labdarúgás
Lelkisegély
MSZP
Munkaerő
Munkavédelem
Műszaki Tudományok
Nemzeti Fejlesztési Terv
Nemzetiségi ügyek
Népművészet
Nyugdíjasoknak
Oktatás
Pályázatok
Parlament
Párthírek
Pedagógia
Polgári védelem
Politika, közélet
Portré
Rally
Regionális programok
Rendezvény
Rendőrségi hírek
Sport / fittness / szabadidő
Sportrendezvény
Statisztika
Szabadidő
Szociális ügyek
Szociálpolitika
Társadalom
Távközlés
Technika
Terrorizmus
T-Kisebbségek
Történelem
Törvény, rendelet, szabályozás
Tudományos hírek
Tudósítás
Turizmus
TV, rádió
Utazás
Ünnepségek
Vállalkozásfejlesztés
Vallás
Vélemények
Vízszolgáltatás
|
Fél év mérlege: négy halott Komló és környéke közútjain
Csalóka dolog a statisztika - különösen a közlekedési balesetek tekintetében. A Komlói Rendőrkapitányság működési területén ugyanis az idei év első hat hónapjában 15 %-kal kevesebb személyi sérüléses közlekedési baleset történt, mint 2005 hasonló időszakában. A nyolc napon belül gyógyuló sérülést szenvedettek száma 26 %-kal, a súlyos sérülteké 6 %-kal volt kevesebb, mint egy évvel korábban. A tavalyi egy halálos balesettel szemben azonban 2006-ban már négy karambol végződött tragédiával (ezek egyikéről készült 1.sz. képünk) Tavaly egész évben a komlóiak álltak a megyei baleset statisztika élén - pedig az itteni rendőrök akkor sem dolgoztak sem többet, sem jobban, mint most. És ahogyan 2005-ben, úgy az idén sem tudja közülük senki sem megmondani, pontosan mi az oka, hogy ekkora azn eltérés az első féléves eredmények között. Takács Gábor r. főhadnagy,(2. kép) a Komlói Rendőrkapitányság közlekedésrenészeti osztályának megbízott vezetője azt mondja: hiába a széleskörű balesetmegelőző propagandamunka, a gyakori közlekedésbiztonsági razziák, ahol és amikor nincs rendőr az utakon (márpedig mindíg, mindenütt nem lehetnek ott), a járművezetők egy része mint ha soha nem tanult volna KRESZ-t. Nem csak a sebességkorlátozásra hánynak fittyet, de nem tisztelik a záróvonalat, az elsőbbségadási kötelezettséget és az előzés során sem járnak el megfelelő körültekintéssel. Mindezek eredményeként haltak meg eddig az idén négyen a kapitányság működési területéhez tartozó utakon, s 15 volt a súlyos, 32 pedig a könnyű sérültek száma az 51 balesetben. Azt pedig szinte már össze sem lehet számolni (persze a statisztika ezt is pontosan rögzíti), hogy hány olyan közlekedési "esemény" történt, amikor személyi sérülés ugyan nem volt, de jelentős anyagi kár keletkezett. Mivel a járművek többsége ma már korszerű, biztonságos autó, baj esetén megvédi a benne ülőket (feltéve, ha használják pl. a biztonsági övet), tehát a sérülés be sem következik, vagy kevésbé súlyos, mint ha egy öregecske Wartburg, vagy Skoda karambolozna ugyanekkora sebességgel, viszont az anyagi kár lényegesen több - az idén már jóval meghaladja a 150 millió(!) forintot. Azt már Gál Jenő r. alezredestől, a Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési főelőadójától tudom, ( aki a 4. képen látható), hogy megyei szinten 20 %-kal kevesebb sérüléses baleset történt eddig, mint a tavalyi év azonos időszakában. Szerencsére a megoszlás jobb, mint Komló esetében. Baranyában összességében ugyanannyi halálos baleset volt, mint 2005 első hat hónapjában (21/21), ugyanakkor 9 %-kal csökkent a súlyos (128/119) és 11 %-kal a könnyű (207/196) sérüléses esetek száma. Az alezredes azt is elmondta, hogy az okok közt továbbra is a gyorshajtás áll az élen (a megyében történt 336 karambolból 104 vezethető vissza ilyen okra), majd az elsőbbségadás szabályainak megsértése (60 esettel) és a figyelmetlenség következik (36). Régóta a személygépkocsivezetők vezetik az okozók "toplistáját" ( érthető, hisz ők vannak a legtöbben és ők hajtanak a leggyorsabban), de egyre emelkedik a gyalogosok, a tehergépkocsivezetők, a motorosok és a kerékpárosok által előidézett balesetek száma és aránya is. Mint megtudtam, az idén már több alkalommal tartottak a társszervekkel összehangolt fokozott közúti ellenőrzéseket (legutóbb épp ezen a héten volt egy ilyen, három napos akció, 5. képünk ekkor készült), s ezek ugyan nem hoznak látványos eredményeket (bár a leleplezett szabálysértések száma nem mondható elenyészőnek), viszont a szakemberek úgy vélik, kellő visszatartó erőt jelenthet, ha a közlekedésben részt vevőkben tudatosul: ellenőrzésre bárhol, bármikor számíthatnak! A legjobb persze az lenne, ha nem ezért tartanák be a szabályokat, hanem azért, mert a volán mögé ülőkben lenne annyi felelősségérzet, hogy tudnák: mindenki, aki útra kelt, szeretne haza is érni! Ehhez pedig tisztelni kell egymást és a szabályokat - az utakon is! Akkor is, ha éppen nincs ott egy rendőr... |