Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Hírek
Híreink Kapcsolatok Impresszum
Adózás, helyi adók Államigazgatás Állatbarát Állattartás Balaton Befektetés Bemutatjuk Bér, jövedelem Beruházás Biztosítás Borturisztika, borturizmus Cégek, vállalkozások hírei Cégvilág Civil hírek Család Egészségügy / szociális intézmények Egyesület Egyházak Elektronikus ügyintézés Elemzések, tanulmányok Életmód Energiagazdálkodás Építési ügyek Érdekességek Események EU információk EU pályázatok Felhívás Fiatalok Foglalkoztatás Fogyasztóvédelem Gasztronómia Gazdasági hírek Gazdaságpolitika Gyermek és ifjúsági ügyek Gyermeknevelés Helyi önkormányzat Helyi rendeletek Helyi szolgáltatások Helytörténet Hőszolgáltatás Humán Idegenforgalmi információ Információ Informatika Informatika és távközlés Innen-onnan Innováció Interjú Internet / multimédia Irodalom Jegyzet Jótékonyság Kamarák Karácsonyi ünnepségek Karrier Katasztrófavédelem Képviselők Képviselők hírei Képviselőtestület képviselő-testület Kézilabda Kiállítások, konferenciák Kistérségek Kitüntetés Koncert Konferencia Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum Kosárlabda Könyvismertető Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közlekedés Közlekedési információk Közműépítés Közműépítés és szolgáltatás Köztársasági elnök Közvélemény Kulturális programok Labdarúgás Lelkisegély MSZP Munkaerő Munkavédelem Műszaki Tudományok Nemzeti Fejlesztési Terv Nemzetiségi ügyek Népművészet Nyugdíjasoknak Oktatás Pályázatok Parlament Párthírek Pedagógia Polgári védelem Politika, közélet Portré Rally Regionális programok Rendezvény Rendőrségi hírek Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Statisztika Szabadidő Szociális ügyek Szociálpolitika Társadalom Távközlés Technika Terrorizmus T-Kisebbségek Történelem Törvény, rendelet, szabályozás Tudományos hírek Tudósítás Turizmus TV, rádió Utazás Ünnepségek Vállalkozásfejlesztés Vallás Vélemények Vízszolgáltatás
Négy óra alatt több mint 100 ezret "keresett" Komlón a FAMA-LASER
  Délelőtt a város környékén található kistelepüléseken, délután pedig Komló belterületén mérték a járművek sebességét azzal a korszerű FAMA-LASER berendezéssel, mely akár 1200-1300 méterről is beméri a gyorshajtót és több jármű egymás mellett, illetve mögött történő haladása esetén (amennyiben a hátsó kocsi nincs teljes takarásban) azt is jelzi, közülük melyik lépte túl a megengedett sebsséget. Általános tapasztalat, hogy a száguldásra mindenkinek van magyarázata...
  Hetek óta rendszeresen értesülhetünk  a médiából, hogy a rengeteg halálos baleset miatt a rendőrség fokozottan ellenőrzi az ország útjait és azt sem rejti véka alá a hatóság (így a Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság sem), hogy ezekben a hetekben civil rendszámú autókkal, civil ruhás rendőrök is portyáznak az utakon, hogy könnyebben kiszűrjék és kiemeljék a forgalomból a dinamikus szabálysértések elkövetőit. A mai komlói tapsztalatok birtokában úgy tűnik: hiába minden figyelmeztetés! És hiába a rendszeresen közzétett statisztika is, mely - példának okáért Komló és környéke esetében bizony - eléggé lesújtó.
 Mert amíg tavaly augusztus elejéig a Komlói Rendőrkapitányság működési területén mindössze egyetlen halálos kimenetelű közúti baleset történt, addig 2006-ban már öt karambol végződött halállal. Az eddigi adatok szerint legalább három esetben a gyorshajtás jelölhető meg a baleset okaként, de ebben tulajdonképpen nincs semmi meglepő. Évek óta ugyanis ilyen ok miatt következik be a legtöbb személyi sérüléses baleset - és nem csak Komlón, vagy környékén. A helyi adatok szerint az itteni kapitányság területén a fél év alatt bekövetkezett 51 balesetből 19, míg a megyében történt 336-ból 104 írható a gyorshajtás számlájára.
   Sokak számára talán meglepő, de magyarázat kivétel nélkül minden esetben akad... A mai ellenőrzés során megállított járművezetők mindegyike talált (legalábbis saját magaának) indokot a sebességtúllépésre. A sokszor már "mese" kategóriába sorolható kifogások azonban nem hatották meg a rend őreit, akik nem győzték kitölteni a helyszíni bírság befizetésére szolgáló csekkkeket. Hogy mennyi dolgiuk akadt, azt mi sem bizonyítja jobban, mint az a tény, hogy a délelőtti és délutáni két-két órás ellenőrzés során több mint 100 ezer forintnyi büntetést szabtak ki.
   Ma ugyan akadtak néhányan, akik ezúttal "megúszták" a gyorshajtást, mert egyszerűen nem volt már, aki leállítsa őket, mert valamennyi helyszínen tartózkodó rendőr éppen "adminisztrált". Ilyenkor ugyanis nem csupán a csekket kell kitölteni, de az utasításoknak megfelelően a BM-nyilvántartás segítségével ellenőrzik a leállított járművek és azok vezetőjének adatait, a bizosítás érvényességét. És amíg egy autóval foglakoznak, addig újabbat nem tudnak megállítani, utólag pedig (ma még) nehézkes bizonyítani, hogy az adott helyen és időben ki vezette a járművet. Hamarosan azonban jogszabály-módosításra kerül sor és akkor már ez a "kiskapu" is bezáródik - nem csak a gyorshajtók, de a tilosban parkolók előtt is.
   Végezetül - úgy gondolom - nem árt feleleveníteni néhány dolgot, amiről sok járművezető megfeledkezik, vagy egyszerűen nem is tud! Ha egy gépkocsi a lakott területen megengedett 50 km/órás sebességgel halad, egy másodperc alatt 13,8 métert tesz meg. Hatvannál ez már 16,7 méter, 80 km/óránál 22,2 méter, kilencvennél pontosan 25 méter, óránkénti 100 kilométeres sebességnél pedig 27,8 méter. Hogy ez miért fontos? Nos, azért, mert amikor a vezető észleli az akadályt, vagy a vészhelyzetet, mérlegel, dönt, majd megkezdi a fékezést. Ehhez át kell tenni a jobb lábát a gázról a fékpedálra. Az észlelési és a cselekvési idő összege a REAKCIÓIDŐ, mely átlagosan 0,6-0,7 mp. Ha ehhez még hozzátesszük a fékpedál érintésétől a teljes fékhatás kialakulásáig eltelt időt (a fékkésedelmi időt, mely 0,15-0,3 mp), akor kiderül, hogy a jármű 1 teljes másodpercen át az addigi sebességével halad tovább. És akkor most tessék még egyszer megnézni, hogy mennyi is ez méterben? Ugye meglepően sok! Főleg akkor, ha tudjuk, hogy egy-egy baleset bekövetkezése, vagy elmaradása sokszor csak centimétereken múlik! Miként az sem mindegy, hogy egy szilárd tárgynak, vagy egy szemből érkező járműnek mekkora sebességgel ütközünk... Hát ezért kellene betartani az előírt sebességhatárokat és nem azért, mert ha elkap a rendőr, megbüntet. Mert azt - eddig - mindenki túlélte. Sajnos, a gyorshajtás miatti baleseteket nem...