Adózás, helyi adók
Államigazgatás
Állatbarát
Állattartás
Balaton
Befektetés
Bemutatjuk
Bér, jövedelem
Beruházás
Biztosítás
Borturisztika, borturizmus
Cégek, vállalkozások hírei
Cégvilág
Civil hírek
Család
Egészségügy / szociális intézmények
Egyesület
Egyházak
Elektronikus ügyintézés
Elemzések, tanulmányok
Életmód
Energiagazdálkodás
Építési ügyek
Érdekességek
Események
EU információk
EU pályázatok
Felhívás
Fiatalok
Foglalkoztatás
Fogyasztóvédelem
Gasztronómia
Gazdasági hírek
Gazdaságpolitika
Gyermek és ifjúsági ügyek
Gyermeknevelés
Helyi önkormányzat
Helyi rendeletek
Helyi szolgáltatások
Helytörténet
Hőszolgáltatás
Humán
Idegenforgalmi információ
Információ
Informatika
Informatika és távközlés
Innen-onnan
Innováció
Interjú
Internet / multimédia
Irodalom
Jegyzet
Jótékonyság
Kamarák
Karácsonyi ünnepségek
Karrier
Katasztrófavédelem
Képviselők
Képviselők hírei
Képviselőtestület
képviselő-testület
Kézilabda
Kiállítások, konferenciák
Kistérségek
Kitüntetés
Koncert
Konferencia
Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum
Kosárlabda
Könyvismertető
Környezetvédelem
Közbiztonság
Közérdekű információk
Közlekedés
Közlekedési információk
Közműépítés
Közműépítés és szolgáltatás
Köztársasági elnök
Közvélemény
Kulturális programok
Labdarúgás
Lelkisegély
MSZP
Munkaerő
Munkavédelem
Műszaki Tudományok
Nemzeti Fejlesztési Terv
Nemzetiségi ügyek
Népművészet
Nyugdíjasoknak
Oktatás
Pályázatok
Parlament
Párthírek
Pedagógia
Polgári védelem
Politika, közélet
Portré
Rally
Regionális programok
Rendezvény
Rendőrségi hírek
Sport / fittness / szabadidő
Sportrendezvény
Statisztika
Szabadidő
Szociális ügyek
Szociálpolitika
Társadalom
Távközlés
Technika
Terrorizmus
T-Kisebbségek
Történelem
Törvény, rendelet, szabályozás
Tudományos hírek
Tudósítás
Turizmus
TV, rádió
Utazás
Ünnepségek
Vállalkozásfejlesztés
Vallás
Vélemények
Vízszolgáltatás
|
Március 4.-étől a Pannon Volán szállítja az utasokat a MÁV helyett
Magyarországon az elmúlt években megváltozott a település- és társadalmi szekezet, a szállítmányok mennyisége és összetétele és jelentős módosulás történt az utazási szokáok tekintetében is. Hazánk településeinek csaknem 75 %-a elérhető autóbusszal, míg a vasút csak 800 települést érinti, ezeket azonban (17 kivételtől eltekintve)busszal is el lehet érni. Az utasszámlálási adatok még ennél is beszédesebbek: míg a MÁV Zrt. személyszállítási üzletága 2005-ben 156,4 millió utast szállított, a Volán társaságok ugyanabban az esztendőben 557 milliót...
Éppen emiatt a MÁV 14 mellékvonalán 2007. március 3.-án üzemzáráskor szolgáltató-váltás történik. Ezeken a vonalszakaszokon a vasúti közforgalmú személyszállítás ideiglenes szüneteltetésére kerül sor. Az utasoknak azonban nem kell aggódniuk. Március 4.-én üzemkezdettől ugyanis ennek a 14 mellékvonalnak a forgalmát a területileg illetékes Volán társaságok veszik át. A szolgáltató-váltás az utasok számára több esetben többletszolgáltatást jelent - tudhattuk meg a Pannon Volán Zrt. szerda délelőtti sajtótájékoztatóján.
Balázs Dezső, a busztársaság vezérigazgatója (2.kép) azt hangsúlyozta, hogy a vonatok helyett járó buszok esetében a többletszolgáltatás járathosszabbítást, településen belüli megállókat, előnyösebb eljutást jelent, s fontosnak tartotta megemlíteni, hogy a menetrend kialakítása során valamennyi érintett település önkormányzatával egyeztettek. Mint megtudtuk, a szolgáltató-váltást előkészítők arra törekedtek, hogy az átállás zökkenőmentesen, az utasok mehgelégedésére történjen. Azt már Micskey Tibor (3.kép), a Pannon Volán Zrt. termelési igazgatója mondta el, hogy a változás pontosan mit is jelent Baranyában, illetve három szomszédos megyében. A Villány-Siklós-Sellye-Kétújfalu-Barcs vonalszakasz első felén (Barcs és Sellye között) már 2006 óta - vonatpótló - autóbuszok jártak, míg Sellye és Villány között vonat járt. A március 4.-étől induló új buszjáratok átszállás nélküli kapcsolatot biztosítanak Barcstól Villányig - a vonal teherforgalma azonban Sellye-Vajszló és Villány-Siklós/Harkány közt megmarad. A Pécsvárad-Palotabozsok-Mohács-Bátaszék vonal egy részén (Pécsváradtól Bátaszékig) már 1997 óta vonatpótló buszokat közlekedtetett a Pannon Volán(székházuk a 4.képen látható). Március 4.-étől ezt a vonalszakaszt Bajáig meghosszabbítják, mégpedig azért, mert onnan Kelet-Magyarország több városába indul közvetlen autóbuszjárat. Mint elhagzott, a társaság az új, menetrend szerinti autóbuszokkal napi két pár járattal juttatja el az utasokat a volt vasútvonal falvaiból Bajára, de ezek a buszok érintik Lovászhetényt, Fekedet, Erdősmecskét, sőt Mohácsot is.
A cég vezetői azt is elmondták: annak érdekében, hogy az utasok időben pontos és részletes tájékoztatást kapjanak a 2007. március 4.-én bekövetkező változásokról, a Pannon Volán Zrt. plakátokat, menetrendi szórólapokat helyezett el valamennyi érintett település vasútállomásán, polgármesteri hivatalában, települési hirdetőtábláin, forgalmas helyein. Ezen túlmenően március 4.-én és 5.-én az új autóbuszjáratokon a gépkocsivezetők minden utasnak menetrendi szórólapot adnak át. A MÁV pedig e két napon tájékoztató-szolgálatot szrvez minden önálló lakott település szolgálati helyén, az utasokat pedig február 7.-étől március 3.-áig hangosbeszélőn is tájékoztatják a változásról. Micskey Tibor szólt az iduló új buszjáratokon érvényes díjszabásról is. Mint elmondta, a korábban vonatpótlóként közlekedő autóbuszokat a MÁV tarifái szerinti díjszabással lehetett igénybe venni, míg a március 4.-étől közlekedő, menetrend szerinti autóbuszjáratokon a Volán díjszabása és kedvezményrendszere érvényes. Kérdésre válszolva a termelési igazgató azt mondta, a Volán-tarifák kicsivel ugyan magasabbak, de az utasok többletszolgáltatást kapnak pénzükért, ugyanakkor azt is megemlítette, hogy a szakminisztérium szándékai szerint a MÁV ás a Volán társaságok tarifáit és kedvezményrendsterét 2007. májusátó egységesítik. Ugyancsak újságírói kérdésre válaszolva Balázs Dezső vezérigazgató elmondta, hogy a most induló új autóbuszjáratok bizosításához nem volt szükség járművek beszerzésére ( tavaly egyébként 18 buszt vásárolt a Pannon Volán Zrt. - ezek egy része 1.képünkön látható), ezt a feladatot forgalomszervezéssel és belső átcsoportosítással oldják meg - reményeik szerint az utazóközönség megelégedésére. |