Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Hírek
Híreink Kapcsolatok Impresszum
Adózás, helyi adók Államigazgatás Állatbarát Állattartás Balaton Befektetés Bemutatjuk Bér, jövedelem Beruházás Biztosítás Borturisztika, borturizmus Cégek, vállalkozások hírei Cégvilág Civil hírek Család Egészségügy / szociális intézmények Egyesület Egyházak Elektronikus ügyintézés Elemzések, tanulmányok Életmód Energiagazdálkodás Építési ügyek Érdekességek Események EU információk EU pályázatok Felhívás Fiatalok Foglalkoztatás Fogyasztóvédelem Gasztronómia Gazdasági hírek Gazdaságpolitika Gyermek és ifjúsági ügyek Gyermeknevelés Helyi önkormányzat Helyi rendeletek Helyi szolgáltatások Helytörténet Hőszolgáltatás Humán Idegenforgalmi információ Információ Informatika Informatika és távközlés Innen-onnan Innováció Interjú Internet / multimédia Irodalom Jegyzet Jótékonyság Kamarák Karácsonyi ünnepségek Karrier Katasztrófavédelem Képviselők Képviselők hírei Képviselőtestület képviselő-testület Kézilabda Kiállítások, konferenciák Kistérségek Kitüntetés Koncert Konferencia Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum Kosárlabda Könyvismertető Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közlekedés Közlekedési információk Közműépítés Közműépítés és szolgáltatás Köztársasági elnök Közvélemény Kulturális programok Labdarúgás Lelkisegély MSZP Munkaerő Munkavédelem Műszaki Tudományok Nemzeti Fejlesztési Terv Nemzetiségi ügyek Népművészet Nyugdíjasoknak Oktatás Pályázatok Parlament Párthírek Pedagógia Polgári védelem Politika, közélet Portré Rally Regionális programok Rendezvény Rendőrségi hírek Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Statisztika Szabadidő Szociális ügyek Szociálpolitika Társadalom Távközlés Technika Terrorizmus T-Kisebbségek Történelem Törvény, rendelet, szabályozás Tudományos hírek Tudósítás Turizmus TV, rádió Utazás Ünnepségek Vállalkozásfejlesztés Vallás Vélemények Vízszolgáltatás
Lehet, hogy Komlón (is) megoldódnak az aknafedlapokkal kapcsolatos gondok?

     Komlón is jól tudják a járműtulajdonosok, mennyi bosszúságot (és mennyi kárt) okoz, hogy a közutak többségénél a különböző közművek aknafedlapjai nincsenek egy szintben az útburkolattal. Az egyre növekvő gépjárműforgalom miatt ugyanis jelentős igénybevételnek vannak kitéve, emiatt aztán gyakran megsüllyednek. Külön fejezetet érdemelnek az útjavítások, felújítások, ilyenkor ugyanis a kivitelezőknek az esetek döntő többségében "nem sikerül eltalálni" a megfelelő magasságot, így az aknafedlapok vagy mélyebben, vagy magasabban vannak, mint az útburkolat szintje. 
   Komlón legutóbb az Alkotmány utca - Attila utca - Hunyadi út - Vörösmarty utca burkolat-felújítása során tapasztalhattuk mindezt - itt kb. ötödik "nekifutásra" sikerült elérni a kívánt eredményt, miközben a helyilapok.hu is jó néhány alkalommal foglakozott az utóbb már közröhej tárgyát képező kivitelezéssel.
   Most viszont lehet, hogy városunkban is megoldódik ez a gond. A Komló-Víz Kft. egyik beszállítója, a siófoki illetőségű Kristály Kft. ugyanis október 31.-ére szervezett egy bemutatót, melyen a közutak alatti közműveket üzemeltető cégek vezetői megismerked-hetnek egy új - a gyakorlatban is bevált, szabadalmaztatott - technológiával, melynek Duralevel System a neve.
   Mint a Komló-Víz Kft. műszaki igazgatóhelyettese elmondta a technológiáról előzetesen már tájékozódtak, s az eddig begyűjtött információk rendkívül kedvezőek. Mester Zoltán szerint a legfontosabb, hogy a módszer új út építésén kívül javításnál, felújításnál is alkal-mazható, a beépítés technológiája könnyen és gyorsan elsajátítható és a műveletek végzéséhez nincs szükség új gépparkra.
   Fontos, hogy az eddig alkalmazott technológiához képest jóval rövidebb a beépítés időtartama, így a munkakezdéstől számított kb. három óra elteltével a közúti forgalom újra zavartalan lehet. Bár a szükséges elemek aknánként 10-15 ezer forint többletköltséget jelentenek, a szakemberek állítása szerint hosszú távon ez megtérül, hisz a fedlapok, víznyelőrácsok erős terhelés mellett is szintben maradnak, így nem kell azokat újra és újra „illeszteni” – ami minden esetben bontással, forgalomkorlátozással és költségekkel jár. 
   A Fővárosi Csatornázási Művek Zrt. által kidolgozott Duralevel System megfelel az MSZ-EN 124-es nemzetközi szabvány D-400-as osztály vizsgálati előírásainak és rendelkezik Építőipari Műszaki Engedéllyel, műszaki megoldására és elemeire pedig a Magyar Szabadalmi Hivatal ideiglenes szabadalmi oltalmat adott. De a technológia a gyakorlat próbáját is kiállta: a főváros hat kerületében (éppen a legnagyobb forgalmú utakon) már korábban elkezdték az alkalmazását és mivel a tapasztalatok igen kedvezőek voltak, Budapesten ma már csak ezt használják. A jelenleg ismert - hasonló műszaki színvonalú és időtálló - technológiák közül ez bizonyult a legköltséghatékonyabb megoldásnak, nem véletlen hát, hogy országosan már mintegy 38 ezer, Budapesten pedig 27 ezer építés, vagy beépítés történt ily módon.