Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Hírek
Híreink Kapcsolatok Impresszum
Adózás, helyi adók Államigazgatás Állatbarát Állattartás Balaton Befektetés Bemutatjuk Bér, jövedelem Beruházás Biztosítás Borturisztika, borturizmus Cégek, vállalkozások hírei Cégvilág Civil hírek Család Egészségügy / szociális intézmények Egyesület Egyházak Elektronikus ügyintézés Elemzések, tanulmányok Életmód Energiagazdálkodás Építési ügyek Érdekességek Események EU információk EU pályázatok Felhívás Fiatalok Foglalkoztatás Fogyasztóvédelem Gasztronómia Gazdasági hírek Gazdaságpolitika Gyermek és ifjúsági ügyek Gyermeknevelés Helyi önkormányzat Helyi rendeletek Helyi szolgáltatások Helytörténet Hőszolgáltatás Humán Idegenforgalmi információ Információ Informatika Informatika és távközlés Innen-onnan Innováció Interjú Internet / multimédia Irodalom Jegyzet Jótékonyság Kamarák Karácsonyi ünnepségek Karrier Katasztrófavédelem Képviselők Képviselők hírei Képviselőtestület képviselő-testület Kézilabda Kiállítások, konferenciák Kistérségek Kitüntetés Koncert Konferencia Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum Kosárlabda Könyvismertető Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közlekedés Közlekedési információk Közműépítés Közműépítés és szolgáltatás Köztársasági elnök Közvélemény Kulturális programok Labdarúgás Lelkisegély MSZP Munkaerő Munkavédelem Műszaki Tudományok Nemzeti Fejlesztési Terv Nemzetiségi ügyek Népművészet Nyugdíjasoknak Oktatás Pályázatok Parlament Párthírek Pedagógia Polgári védelem Politika, közélet Portré Rally Regionális programok Rendezvény Rendőrségi hírek Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Statisztika Szabadidő Szociális ügyek Szociálpolitika Társadalom Távközlés Technika Terrorizmus T-Kisebbségek Történelem Törvény, rendelet, szabályozás Tudományos hírek Tudósítás Turizmus TV, rádió Utazás Ünnepségek Vállalkozásfejlesztés Vallás Vélemények Vízszolgáltatás
A sofőr

                                                                 

Fotó: Tokai TamásPécsről a reggeli órákban több busz megy Budapestre. Ezúttal a vasutasok munkabeszüntetése miatt az átlagosnál nagyobb tömeg várja, hogy eljuthasson a fővárosba dolgait intézendő. A Volán munkatársai körültekintő módon szervezik a munkát. Azonos időpontban indított egyik járművükkel szállítják azokat, akik a közbeeső állomások valamelyikén le akarnak szállni, egy másikkal azokat, akik a végigutazzák a teljes távot. Ily módon borul a menetrend, de ez most jó, hiszen a budapesti járat közel egy órával hamarabb ér a Népligetbe. 

Az utasok  régi, de inkább alkalmi ismerősként beszélget. A fő téma a mindenkit irritáló sztrájk, a vonatok  kiszámíthatatlansága, az ebből adódó kényelmetlenségek, bosszúságok. Az előrelátók, a mindenre gondolók elővételben vásárolták meg az autóbuszra szóló menetjegyet, néhányan közülük a helybiztosítást hiányolja. Hiába, morgolódó nép vagyunk! Aztán mindenki elcsendesedik. Alszik, mobilozik, laptopozik, nézi az elsuhanó tájat, az előtte álló feladatokra koncentrál. A busz csak egy helyen tart 15 perces pihenőt. Arra leszek figyelmes, hogy a fiatal gépkocsivezető a karjánál fogva irányítja valaki lépteit.  A felszálláskor már láttam, hogy az édesanyja kísérte el és a gépkocsivezetőre bízta a húsz év körüli vak lányt. Budapesten ez úgy módosult, hogy a sofőr iratait kézben tartva nem a forgalmi irodára sietett, hanem előbb biztonsággal útnak indította a lányt, mindvégig készen egy esetleges újabb "beavatkozásra."

Az utasok pillanatok alatt szétszéledtek. Talán csak én láttam, mi történt. De attól egy kicsit melegebbnek éreztem a koratavaszi napot...