Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Hírek
Híreink Kapcsolatok Impresszum
Adózás, helyi adók Államigazgatás Állatbarát Állattartás Balaton Befektetés Bemutatjuk Bér, jövedelem Beruházás Biztosítás Borturisztika, borturizmus Cégek, vállalkozások hírei Cégvilág Civil hírek Család Egészségügy / szociális intézmények Egyesület Egyházak Elektronikus ügyintézés Elemzések, tanulmányok Életmód Energiagazdálkodás Építési ügyek Érdekességek Események EU információk EU pályázatok Felhívás Fiatalok Foglalkoztatás Fogyasztóvédelem Gasztronómia Gazdasági hírek Gazdaságpolitika Gyermek és ifjúsági ügyek Gyermeknevelés Helyi önkormányzat Helyi rendeletek Helyi szolgáltatások Helytörténet Hőszolgáltatás Humán Idegenforgalmi információ Információ Informatika Informatika és távközlés Innen-onnan Innováció Interjú Internet / multimédia Irodalom Jegyzet Jótékonyság Kamarák Karácsonyi ünnepségek Karrier Katasztrófavédelem Képviselők Képviselők hírei Képviselőtestület képviselő-testület Kézilabda Kiállítások, konferenciák Kistérségek Kitüntetés Koncert Konferencia Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum Kosárlabda Könyvismertető Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közlekedés Közlekedési információk Közműépítés Közműépítés és szolgáltatás Köztársasági elnök Közvélemény Kulturális programok Labdarúgás Lelkisegély MSZP Munkaerő Munkavédelem Műszaki Tudományok Nemzeti Fejlesztési Terv Nemzetiségi ügyek Népművészet Nyugdíjasoknak Oktatás Pályázatok Parlament Párthírek Pedagógia Polgári védelem Politika, közélet Portré Rally Regionális programok Rendezvény Rendőrségi hírek Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Statisztika Szabadidő Szociális ügyek Szociálpolitika Társadalom Távközlés Technika Terrorizmus T-Kisebbségek Történelem Törvény, rendelet, szabályozás Tudományos hírek Tudósítás Turizmus TV, rádió Utazás Ünnepségek Vállalkozásfejlesztés Vallás Vélemények Vízszolgáltatás
Tanárverés, rendzavarás - jövőkép

       

Megtörtént nem először és - félek -, nem utoljára hazánkban is az értékvesztés. Feje tetejére állt és áll a világ a társadalmat sajátosan leképező iskolá(k)ban. Nincs érték, nincs mérték, a devianciának nincs határa, a szabályok megszegésének nincs következménye. Az utolsó utáni percben (itt tartunk most!) alig látható a változtatás szándéka, pedig éppen ideje a lépésváltásnak!

Sok évvel ezelőtt fegyelmivel elbocsájtották azt az úszásoktatót, aki a medencébe engedély nélkül beugró tanulót (életét, de legalább testi épségét joggal féltve) megütötte. Nem fogadták el a magyarázatot, nem mérlegelték a körülményeket, a felnőtt előéletét, szakmai érdemeit, hanem kimondták a verdiktet, hiszen "nem tudott felmutatni olyan szabályt, amely szerint joga lett volna ily módon megfenyíteni a gyermeket".  Ne vitassuk most, hogyan lehetett, kellett volna eljárni! (Magam igazán nem helyeslem a megalázást, a testi fenyítést, bár a dolgok általában nem azzal kezdődnek...). De ne is dugjuk a fejünket a homokba!
Vannak drogozó, a szerre bármi módon pénzt szerző fiatalok, vannak iskolakerülők, éjszakákon át bulizók, éretlenül csellengők, rendszeres tanulásra, minimális kötelezettségek teljesítésére sem hajlandók, vannak másokat zavarók, tiszteletlenek, rendszeresen kárt okozók, óriási egóval megáldottak-megvertek, szüleikre szégyent hozók, mások tulajdonát lelkiismeretlenül elvevők, megrongálók. Vannak fegyverrel, nem csak fenyegetők. Vannak persze rettenetes körülmények között élők, a felnőttek brutalitását védtelenül elszenvedők, rablásra, prostitúcióra kényszerítettek, emberi szót, szerető gesztust, törődést, jó példát soha nem tapasztalók. Mégis milyen egyszerűek a dolgok! A romániai kiskölköt hazatoloncoltuk, az intézetből gyakorta megszökőket állami pénzen kerestetjük, vissza-visszavisszük, majd a procedúrát újrakezdjük, a kiskorúak nemkívánt terhességét közköltségen megszakítjuk, a gondviselőt (milyen üres a szó!) erről nem értesít(het)jük, a bukás - nem bukás kérdésében kikérjük viszont a véleményét. Mindezzel ellentétben nem merjük világosan és határozottan elítélni azt a fiút, aki (szereplésvágyból?) nekiment a fizikatanárának, nem tudjuk az iskola falain kívülre szorítani azt a lányt, aki tanárait, társait egyként meggátolja a rendes munkában. De hisz elnöki kegyelmet kapott az a kiskorú is, aki álmában (okkal talán, de joggal semmiképpen!) agyonlőtte nevelőapját. Nem engedhetjük, hogy feje tetejére álljon a világ! Meg kell állítani az érték- és mértékvesztést, mert mindannyiunk emberi jövője a tét!   Van módszer, van lehetőség a jogszabályok megváltoztatásán kívül a speciális módszerek megtanulásától, alkalmazásától az iskolapszichológusok munkájának igénybe vételén át  annak meggondolásáig, hogy aki nem képes és/vagy nem hajlandó beilleszkedni az iskolai közösségbe annak rendjét, követelményrendszerét elfogadva, az ne kapjon végbizonyítványt. És persze az is sürgősen mérlegelendő, hogy ne virtuális pontszámok döntsenek arról, ki legyen pedagógus, hanem a rátermettség, a szakmai alkalmasság, a pálya iránti elkötelezettség, a gyermekszeretet. Vagy a botrányok sora egyre elviselhetőbb módon folytatódik. Vajon ki akarná azt?