Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Hírek
Híreink Kapcsolatok Impresszum
Adózás, helyi adók Államigazgatás Állatbarát Állattartás Balaton Befektetés Bemutatjuk Bér, jövedelem Beruházás Biztosítás Borturisztika, borturizmus Cégek, vállalkozások hírei Cégvilág Civil hírek Család Egészségügy / szociális intézmények Egyesület Egyházak Elektronikus ügyintézés Elemzések, tanulmányok Életmód Energiagazdálkodás Építési ügyek Érdekességek Események EU információk EU pályázatok Felhívás Fiatalok Foglalkoztatás Fogyasztóvédelem Gasztronómia Gazdasági hírek Gazdaságpolitika Gyermek és ifjúsági ügyek Gyermeknevelés Helyi önkormányzat Helyi rendeletek Helyi szolgáltatások Helytörténet Hőszolgáltatás Humán Idegenforgalmi információ Információ Informatika Informatika és távközlés Innen-onnan Innováció Interjú Internet / multimédia Irodalom Jegyzet Jótékonyság Kamarák Karácsonyi ünnepségek Karrier Katasztrófavédelem Képviselők Képviselők hírei Képviselőtestület képviselő-testület Kézilabda Kiállítások, konferenciák Kistérségek Kitüntetés Koncert Konferencia Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum Kosárlabda Könyvismertető Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közlekedés Közlekedési információk Közműépítés Közműépítés és szolgáltatás Köztársasági elnök Közvélemény Kulturális programok Labdarúgás Lelkisegély MSZP Munkaerő Munkavédelem Műszaki Tudományok Nemzeti Fejlesztési Terv Nemzetiségi ügyek Népművészet Nyugdíjasoknak Oktatás Pályázatok Parlament Párthírek Pedagógia Polgári védelem Politika, közélet Portré Rally Regionális programok Rendezvény Rendőrségi hírek Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Statisztika Szabadidő Szociális ügyek Szociálpolitika Társadalom Távközlés Technika Terrorizmus T-Kisebbségek Történelem Törvény, rendelet, szabályozás Tudományos hírek Tudósítás Turizmus TV, rádió Utazás Ünnepségek Vállalkozásfejlesztés Vallás Vélemények Vízszolgáltatás
Egy dolog biztos: a bizonytalanság! A Godisa-Komló vasútvonal úra "feketelistán"

   A bevezetőben elmondottakat erősítette meg Imre Lászlóné, a vasúttársaság regionális igazgatóságának kommunikációs vezetője is, aki azt is elmondta: a napvilágot látott lista még csak tervezet, ezekben a napokban zajlanak azok a tárgyalások, egyeztetések, melyeket követően a hónap végén születik majd végleges döntés.
   Komló helyzete egyébként sajátos ebben a történetben, mert bár kétségtelen, hogy a személyszállítás teljesítménye az elmúlt egy-két évtized során töredékére csökkent, s a bányabezárás, a betonelemgyár megszűnése óta megcsappant a teherforgalom is, de a kőbánya és az erdészet megrendelői továbbra is  igénylik a vasúton történő szállítást, így a szárnyvonal nem szűnne meg, csupán a személyszállítás - melyet buszokkal kívánnak kiváltani.
   Arról már Micskey Tibor, a Pannon Volán Zrt. termelési igazgatósága tájékoztatta lapunkat, hogy a szaktárca honlapján megjelent menetrend-tervezet szerint a vonatokat hat járatpár pótolná Komló-Sásd közt közlekedve. A busztársaság képes és kész e feladat ellátására, részükről ez különösebb felkészülést nem igényel, viszont a menetrenddel kapcsolatban még további egyeztetésekre, “finomításokra” van szükség.
   - Komó város vezetése és jómagam sokáig harcoltam a komlói személyszállítás megmaradásáért, de az elénk tárt tények, számok alapján be kellett látnunk, ez a dolog nem fenntartható - mondja Páva Zoltán. Komló polgármestere - aki egyben a térség oszággyűlési képviselője is - így folytatja: - Három dolgot kértem a minisztériumtól, illetve a kormánytól. Először, hogy a személyszállítás megszűnése miatt ne legyen elbocsátás, aztán  hogy azok, akik eddig vonattal utaztak Godisáig, vagy Sásdig, tudjanak csatlakozni ezután is a Pécsről induló IC-vonatokhoz, továbbá, hogy az eddig a vonatközlekedést igénybe vevő kistelepülések lakóit a jövőben buszokkal szolgáljuk ki. Mindhárom kérés teljesítésére ígéretet kaptam.

   Végezetül álljon itt egy utas (egy 60 éves hölgy) véleménye is: - Mivel a lányom Pesten lakik, gyakran utazom vonattal. Tény, hogy kevesen vagyunk, ezért lehet, hogy gazdaságtalan így a vasútnak, de attó félek, a busz sokkal lasabban fog Sásdra érni, a nagy bőröndöket sem tudjuk hova tenni, szóval én egy kicsit tartok a változástól.