Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Hírek
Híreink Bemutatkozás Kapcsolatok
Készül a közlekedési koncepció

  Telefonon kérdeznek az utazási szokásokról
Az elmúlt hetekben több lakásban is megszólalt a telefon, és az ott élők napi utazási szokásairól kérdezősködtek a Pro Urbe Kft. munkatársai. A telefonos felmérés része annak a munkának, amelynek során a cég Gödöllő városának közlekedési koncepcióját készíti el. A munkát közbeszerzési pályázaton nyerték el
- Már az elmúlt év végén megkezdtük a munkát. Az első fázisban a városból kivezető utakon végeztünk forgalomszámlálást. Ennek során a Gödöllőn átmenő forgalomról, valamint a célforgalomról szereztünk adatokat. – tájékoztat Könczey Gábor, a közlekedési terv felelős tervezője. Most februárban a város belső forgalmának megismerése céljából folytatunk felmérést. Ennek keretében telefonon kérdezünk meg Gödöllőn élőket, a hétköznapi közlekedési szokásaikról.
- Hány főt kérdeznek meg a felmérés során?
- Ezer háztartást érint a vizsgálat, ahol erre lehetőség van, ott több személyt is kikérdezünk.
- Meddig számíthatnak a gödöllőiek az önök  megkeresésére?
- A felmérés február végéig tart, utána kezdődik a kiértékelés. Ezzel párhuzamosan azonban
készül az a számítógépes modell, amellyel feldolgozva a hozzánk beérkezett adatokat, prognosztizálni tudjuk a tervezett útfejlesztések várható hatásait.
- Pontosan mit tesztelnek ezzel a rendszerrel?
- Konkrétan a tervezett M31-es (az M0 és az M3 gödöllői csomópontjának összekötése) és az elkerülő út várható hatásait, valamint a város belsejében tervezett fejlesztések hatásait.
- Tudna erre is példákat mondani?
- Ilyen például az M3 lejárójával szemben a Testvérvárosok útja felé egy átkötés, a Széchenyi utcával szemben a Szőlő utca felé tervezett átkötés, valamint a Valkói útnak az Őz utca vonalán történő átkötés. Ezeknek rendkívül nagy jelentőségük lesz Gödöllő belvárosának, a tehermentesítésében.
- Az önök vizsgálata mennyiben érinti a város tömegközlekedését?
- Ez a terület is része a munkánknak, kiemelten foglakozunk például a városi buszhálózat fejlesztésével. Emellett még a parkolási kérdést és a kerékpárút hálózat fejlesztését is vizsgáljuk.
- Mikorra fejeződik be a munka?
- A közlekedésfejlesztési tervnek a tavasszal már készen kell lennie, úgy, hogy szoros tempóban dolgozunk. A munkába, amint lezárul az adatgyűjtés és feldolgozás időszaka a képviselő-testület tagjait is be kívánjuk vonni.