Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Hírek
Híreink Bemutatkozás Kapcsolatok
Újabb pályázati pénzeket nyert el Gödöllőn, a Damjanich iskola

 Tizennyolcmilliós fejlesztés

Ismét eredményesen szerepelt a Damjanich iskola a HEFOP ( Humán Erőforrás-fejlesztési Operatív Program) pályázatán. Az oktatási intézmény tavalyi eredményeit felülmúlva tizennyolc millió forintot nyert el, melyet a pedagógusok képzésére, és az intézmény informatikai rendszerének korszerűsítésére fordíthat. Ezzel a fejlesztéssel gyökeresen megváltoztathatja, XXI. századivá teheti az oktatási munkát. Az elképzelésekről Szűcs Józsefné igazgatóval beszélgettünk.
- Az elmúlt esztendőben is eredményesen szerepeltek az HEFOP pályázatán, és jelentős fejlesztéseket hajtottak végre. Miért vágtak ismét bele egy újabb munkába?
- Tavaly 14,9 millió forintot nyert az a pályázat, amelyet több intézménnyel közösen nyújtottunk be. Amikor az idei lehetőségeket megismertük, úgy gondoltuk, ez óriási lehetőség arra, hogy jelentősebb fejlesztést hajthassunk végre. Ezen a pályázaton már egyedül indultunk, és nyertünk tizennyolc millió forintot.
- Mi is volt pontosan ez a pályázat?
- A pontos elnevezése: Felkészítés a kompetencia alapoktatásra. Ez lényegében a jövő oktatási formája. Ez a jelen esetben két részből tevődik össze. Egyrészt a pedagógusok az általuk választott területeken továbbképzést, és ehhez segítséget kapnak.  Másrészt az iskolában olyan tárgyi feltételeket teremtenek, amelyek segítségével gyökeresen megváltozik az oktatási munka. Három tantermet szerelünk fel számítógépekkel és digitális táblával, valamint két mobil tantermet alakítunk ki, ezeket laptopokkal látjuk el. A program során hat pedagógust képeznek ki az új eszközrendszer gyakorlati alkalmazására, s az ő feladatuk lesz a későbbiekben, hogy a többi pedagógus oktatása, hogy a mindennapok gyakorlatába, hogyan építsék be az új rendszert, amely a szövegértés, a szövegalkotás, a szociális életvitel és a környezeti nevelés területén adhat új lehetőségeket. Ezeknek a programoknak egy része nálunk már folyik, de most további fejlesztésekre nyílik lehetőség.
- Hogyan épül majd fel ez a program?
- Ez egy két éves program. Várhatóan májusban megszületik a szerződés, és már el is kezdődhet a programban részt vevő pedagógusok képzése. Ezzel egyidőben megkezdjük a tárgyi feltételek beszerzését, ami elég bonyolult munka lesz, hiszen a mi jelenlegi informatikai rendszerünket teljesen felül kell vizsgálni. Lényegében új hálózati rendszert kell kiépítenünk. Decemberben megkezdődik az oktatás a tanári kar részére, akik a következő tanévben már átveszik és használni is fogják a rendszert. 2008-ban már minden osztály képes lesz ezekkel az eszközökkel tanulni. A program hat pedagógus képzésével indul, s a diákok is fokozatosan kapcsolódnak majd be a munkába.  Adott osztályokkal kezdünk dolgozni,  s a tapasztalatok alapján kapcsoljuk majd be a többieket.
- A gyermekek számára mennyire jelent majd új feladatot ennek az elsajátítása?
- Talán kevésbé, mint a tanároknak. Diákjaink tanulnak számítástechnikát és informatikát, és a tapasztalatok alapján eredményesen sajátítják el ezeket az ismereteket. Ennek ékes bizonyítéka volt a március 14-én megrendezett multimédiás vetélkedő, ahol ezeket az ismereteket kellett alkalmazniuk. Számukra már természetes a számítógépes munka. Iskolánkban jelenleg két számítógépes terem van, amelyek közül az egyiket a múltkor technikai okok miatt egy hétre be kellett zárni. Ekkor láttuk igazán mekkora erre az igény, mivel azt egy teremmel nem tudtuk kielégíteni. Téves elképzelés az, hogy a gyerekek csak játszanak a gépeken. Ők az információk nagy részét az interneten keresztül szerzik be, s ez egyre nagyobb szerephez jut a tanulásban is.
- Mit jelent mindez a pedagógusoknak?
- Rengeteg többletmunkát és egyfajta pedagógiai megújulási lehetőséget is. Emellett egy újfajta szerepkörben is megmérettethetik magukat, hiszen kollégákat is fognak tanítani.  Azt hiszem a kollégák lelkesedéséhez nagyban hozzájárulnak azok az elismerések, amelyeket kapunk. Nemrég például szakértői képzést tartottak nálunk, amelyen százötven, az ország különböző részeiből érkezett oktatási szakértő vett részt, akik elismerően nyilatkoztak nem csak iskolánkról, hanem a gödöllői oktatás színvonaláról. Egységes volt az a vélemény, hogy a gödöllői iskolák fejlettsége országos viszonylatban is kimagasló. Ebben óriási szerepe van az önkormányzatnak. E mellett azonban a pályázati forrásokra is nagy szükség van, éppen ezért mi nagyon régóta, rendszeresen veszünk részt pályázatokon. Nagy öröm volt számomra, hogy most is, a program valamennyi résztvevője önként, és nagyon lelkesen vállalta ezt az új kihívást, és segít abban, hogy az ország egyik legfejlettebb iskolája legyünk.