Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Hírek
Híreink Bemutatkozás Kapcsolatok
Adózás, helyi adók Állatbarát Állatorvosok Állattartás Balaton Belföld Bemutatjuk Beruházás Borturisztika, borturizmus Cégek, vállalkozások hírei Cégvilág Civil hírek Család Egészségügy / szociális intézmények Egyesület Egyházak Elektronikus ügyintézés Életmód Érdekességek Események EU információk Felhívás Felmérések Fiatalok Foglalkozás egészségügy Foglalkoztatás Gasztronómia Gyermek és ifjúsági ügyek Gyermeknevelés Hazai sport Helyi önkormányzat Honvédség Humán Információ Informatika Informatika és távközlés Ingatlan Innen-onnan Interjú Internet / multimédia Intézményfenntartás Irodalom Jegyzet Jótékonyság Karácsonyi ünnepségek Katasztrófavédelem KDNP Képviselők hírei Kézilabda Kiállítások, konferenciák Kistelepülések Kistérségek Kitüntetés Koncert Konferencia Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum Kosárlabda Könyvismertető Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közgyűlés Közlekedés Közlekedési információk Közvélemény Kulturális programok Labdarúgás Magyar foci Moziműsor MSZP Műsorok Nyugdíjasoknak Oktatás Olimpia Önkormányzati választás Pályázatok Pedagógia Piackutatás Politika, közélet Portré Rally Regionális programok Rendezvény Rendőrségi hírek Sajtó Sakk Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Statisztika Szabadidő Szerencsejáték Szociálpolitika Társadalom T-Kisebbségek Történelem Tudomány Tudományos hírek Tudósítás TV, rádió Utazás Ünnepségek Vállalkozásfejlesztés Vallás Vélemények
WireLESS(Z) LAN- avagy gyors internet- lassú ügyintézés

Azon kedves olvasóknak- akik rendszeres böngészik írásaim- talán feltűnt, hogy több mint egy hete egyetlen cikket sem tettem fel a honlapra. Nem lettem hűtlen Önökhöz, mindössze ennyi időbe telik, amíg a felmerülő hibát elhárítja az internet kapcsolatot szolgáltató illetékes cég.

Íme a történet.

 

Manapság, amikor világunkra egyre inkább „rásüthető” a technokrata jelző, már szinte minden lebonyolítható pillanatokon- na, jó!- perceken belül. Különösen abban az esetben, ha rendelkezünk az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő… sőt, már- már nélkülözhetetlen szélessávú internet hozzáféréssel.
Hmmm… de létezik egy köztes megoldás is, amikor is a kapcsolat a VOLT- NINCS szindróma állapotába kerül.
Ez történt velem is, kérem tanulságképpen olvassák el az alábbi true storyt- azaz igaz történetet.

Július 30- án reggel a család tagjai szokás szerint megtekintették bejövő e- mail- jaikat, majd szabaddá tették a számítógépet- mondván:
- Apunak úgyis kell nemsokára, mert írni fogja a cikkeket!
Így is történt. Be szerettem volna lépni a lap szerkesztő- oldalára, ám szomorúan konstatáltam a tényt- már nem első alkalommal- megszűnt az internet kapcsolatom.
Tudni kell, hogy egy helyi cég által biztosított ún. Wireless LAN- rádiófrekvenciás hullámok segítségével megvalósított helyi hálózat-összeköttetés szolgáltatja számomra a világhálóra történő feljutást.
Vasárnap lévén, meg kellett, hogy várjam a hétfőt. A hét első munkanapján szóltam az illetékesnek, mi is a problémám. Délután egyikük kijött a helyszínre, a másik dolgozó a központból intézkedett.
Több hibaforrás átvizsgálása után sem követte siker meddő próbálkozásaikat, így abban maradtunk, hogy másnap folytatása következik.
Mondanom sem kell, hogy másnap sem, harmadnap sem érkeztek ki elhárítani a hibát. Felhívtam az ügyvezető igazgatót, aki ígéretet tett rá, hogy azonnal intézkedik, sőt a következő napon személyesen is kijön a helyszínre.
Sajnos, minden szó megragadt az „Ígéret földjén”. Tehették és tehetik, hiszen két éves hűség- nyilatkozatot írtam alá, ha felbontom, a hátralévő összeget vissza kell fizetnem. Ebben a patt- helyzetben nem tehettem mást- bár adrenalinom az égbe szökött, de vártam.
Természetesen kifogások voltak szép számmal, amit inkább nem is részletezek.
Az utolsó ígéret pénteken az volt, hogy hétfőn (aug. 7- én) jön vissza szabadságról a szakavatott dolgozó, majd ő…

S eljött a mai nap, a várva- várt hétfő. Ezúttal tartották a szavukat, a délelőtti órákban meg is érkeztek. Ismét átvizsgáltak mindent, végül egy ún. RESET- eléssel, újraindítással megoldódott a több mint egy hétig húzódó probléma.

Az egész történetben az a legelszomorítóbb, hogy ilyen dolog a XXI. században megtörténhet. Napokon át hitegethetik a kiszolgáltatott megrendelőt. Teszik mindezt egy olyan világban, amikor kedvezőbbnél- kedvezőbb paraméterekkel és árakkal bombázzák a lakosságot a különböző internet- szolgáltató cégek, amikor soha nem látott konkurencia- harc folyik  a technika szövevényes piacán.
Így nem megtartják, hanem inkább elijesztik és bizalmukban megrendítik a lakosságot.
Nem örülök a történteknek, hiszen újságíró lévén kötelezettségeim vannak intézmények, olvasók és nem utolsósorban a saját lelkiismeretem irányába is.
Magyarázkodnom kellett, pedig nem én voltam a vétkes.
Arról nem is szólva, hogy számtalan cikk elveszítette hírértékét, ugyanis a Helyi Lapok órára, de legalábbis napra pontos, friss hírekkel várja a kedves olvasóit!

 

A történetnek itt a vége, bizakodóan tekintek a jövőbe, hogy hasonló eset nem fog  megtörténni sem velem, sem Önökkel...