Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Hírek
Híreink Bemutatkozás Kapcsolatok
Adózás, helyi adók Állatbarát Állatorvosok Állattartás Balaton Belföld Bemutatjuk Beruházás Borturisztika, borturizmus Cégek, vállalkozások hírei Cégvilág Civil hírek Család Egészségügy / szociális intézmények Egyesület Egyházak Elektronikus ügyintézés Életmód Érdekességek Események EU információk Felhívás Felmérések Fiatalok Foglalkozás egészségügy Foglalkoztatás Gasztronómia Gyermek és ifjúsági ügyek Gyermeknevelés Hazai sport Helyi önkormányzat Honvédség Humán Információ Informatika Informatika és távközlés Ingatlan Innen-onnan Interjú Internet / multimédia Intézményfenntartás Irodalom Jegyzet Jótékonyság Karácsonyi ünnepségek Katasztrófavédelem KDNP Képviselők hírei Kézilabda Kiállítások, konferenciák Kistelepülések Kistérségek Kitüntetés Koncert Konferencia Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum Kosárlabda Könyvismertető Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közgyűlés Közlekedés Közlekedési információk Közvélemény Kulturális programok Labdarúgás Magyar foci Moziműsor MSZP Műsorok Nyugdíjasoknak Oktatás Olimpia Önkormányzati választás Pályázatok Pedagógia Piackutatás Politika, közélet Portré Rally Regionális programok Rendezvény Rendőrségi hírek Sajtó Sakk Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Statisztika Szabadidő Szerencsejáték Szociálpolitika Társadalom T-Kisebbségek Történelem Tudomány Tudományos hírek Tudósítás TV, rádió Utazás Ünnepségek Vállalkozásfejlesztés Vallás Vélemények
Vasúti átjárót felügyelő kamera rendszer kísérleti üzeme folyik Zalalövőn

A MÁV ZRt. és a METALELEKTRO Kft a zalalövői vasúti átjáróba kísérleti jelleggel épített be kamerákat a rongálók felderítése érdekében. A MÁV-nak évente 80-100 millió forint kárt okoznak a rongálók.  

A kamerák csak a fénysorompó villogó piros jelzésekor kapcsolnak be és rongálás esetén őrzik meg a felvételt. Sok esetben a hosszú, nagyobb tömegű járművek okozzák a rongálást azzal, hogy a fénysorompó tilos jelzésekor behajtanak a vasúti átjáróba, s a 12 másodperc múlva záródó csapórudat letörik.

A kísérleti üzemnek eddig kedvező tapasztala van, ezért várhatóan a vasúttársaság széles körben alkalmazná a rendszert a jövőben. A gyártó cég más közlekedési eszközökön, jelzőlámpákon már alkalmazta ezt a technikai megoldást, a vasúti átjáró specialitásait figyelembe véve alakították ki ezt a rendszert, amely Zalalövőn működik.

Egy év alatt a sorompók közel 10 százaléka hibásodott meg valamilyen ok miatt, ennek jelentős része rongálás miatt. Sok gondot okoznak a rongálások. Túl azon, hogy mindezek helyreállítása megterheli a vasúti társaság kiadását, a felelőtlen rongálók a közúton és vasúton közlekedők biztonságát is veszélyeztetik. A MÁV hálózatán évente körülbelül 80 millió forint kárt okoznak a rongálók.

Budapest, 2007. április 2.
   
Kavalecz Imre szóvivő