Adózás, helyi adók
Állatbarát
Állatorvosok
Állattartás
Balaton
Belföld
Bemutatjuk
Beruházás
Borturisztika, borturizmus
Cégek, vállalkozások hírei
Cégvilág
Civil hírek
Család
Egészségügy / szociális intézmények
Egyesület
Egyházak
Elektronikus ügyintézés
Életmód
Érdekességek
Események
EU információk
Felhívás
Felmérések
Fiatalok
Foglalkozás egészségügy
Foglalkoztatás
Gasztronómia
Gyermek és ifjúsági ügyek
Gyermeknevelés
Hazai sport
Helyi önkormányzat
Honvédség
Humán
Információ
Informatika
Informatika és távközlés
Ingatlan
Innen-onnan
Interjú
Internet / multimédia
Intézményfenntartás
Irodalom
Jegyzet
Jótékonyság
Karácsonyi ünnepségek
Katasztrófavédelem
KDNP
Képviselők hírei
Kézilabda
Kiállítások, konferenciák
Kistelepülések
Kistérségek
Kitüntetés
Koncert
Konferencia
Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum
Kosárlabda
Könyvismertető
Környezetvédelem
Közbiztonság
Közérdekű információk
Közgyűlés
Közlekedés
Közlekedési információk
Közvélemény
Kulturális programok
Labdarúgás
Magyar foci
Moziműsor
MSZP
Műsorok
Nyugdíjasoknak
Oktatás
Olimpia
Önkormányzati választás
Pályázatok
Pedagógia
Piackutatás
Politika, közélet
Portré
Rally
Regionális programok
Rendezvény
Rendőrségi hírek
Sajtó
Sakk
Sport / fittness / szabadidő
Sportrendezvény
Statisztika
Szabadidő
Szerencsejáték
Szociálpolitika
Társadalom
T-Kisebbségek
Történelem
Tudomány
Tudományos hírek
Tudósítás
TV, rádió
Utazás
Ünnepségek
Vállalkozásfejlesztés
Vallás
Vélemények
|
Vasúti átjárót felügyelő kamera rendszer kísérleti üzeme folyik Zalalövőn
A MÁV ZRt. és a METALELEKTRO Kft a zalalövői vasúti átjáróba kísérleti jelleggel épített be kamerákat a rongálók felderítése érdekében. A MÁV-nak évente 80-100 millió forint kárt okoznak a rongálók. A kamerák csak a fénysorompó villogó piros jelzésekor kapcsolnak be és rongálás esetén őrzik meg a felvételt. Sok esetben a hosszú, nagyobb tömegű járművek okozzák a rongálást azzal, hogy a fénysorompó tilos jelzésekor behajtanak a vasúti átjáróba, s a 12 másodperc múlva záródó csapórudat letörik. A kísérleti üzemnek eddig kedvező tapasztala van, ezért várhatóan a vasúttársaság széles körben alkalmazná a rendszert a jövőben. A gyártó cég más közlekedési eszközökön, jelzőlámpákon már alkalmazta ezt a technikai megoldást, a vasúti átjáró specialitásait figyelembe véve alakították ki ezt a rendszert, amely Zalalövőn működik. Egy év alatt a sorompók közel 10 százaléka hibásodott meg valamilyen ok miatt, ennek jelentős része rongálás miatt. Sok gondot okoznak a rongálások. Túl azon, hogy mindezek helyreállítása megterheli a vasúti társaság kiadását, a felelőtlen rongálók a közúton és vasúton közlekedők biztonságát is veszélyeztetik. A MÁV hálózatán évente körülbelül 80 millió forint kárt okoznak a rongálók. Budapest, 2007. április 2. |