Adózás, helyi adók
Állatbarát
Állatorvosok
Állattartás
Balaton
Belföld
Bemutatjuk
Beruházás
Borturisztika, borturizmus
Cégek, vállalkozások hírei
Cégvilág
Civil hírek
Család
Egészségügy / szociális intézmények
Egyesület
Egyházak
Elektronikus ügyintézés
Életmód
Érdekességek
Események
EU információk
Felhívás
Felmérések
Fiatalok
Foglalkozás egészségügy
Foglalkoztatás
Gasztronómia
Gyermek és ifjúsági ügyek
Gyermeknevelés
Hazai sport
Helyi önkormányzat
Honvédség
Humán
Információ
Informatika
Informatika és távközlés
Ingatlan
Innen-onnan
Interjú
Internet / multimédia
Intézményfenntartás
Irodalom
Jegyzet
Jótékonyság
Karácsonyi ünnepségek
Katasztrófavédelem
KDNP
Képviselők hírei
Kézilabda
Kiállítások, konferenciák
Kistelepülések
Kistérségek
Kitüntetés
Koncert
Konferencia
Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum
Kosárlabda
Könyvismertető
Környezetvédelem
Közbiztonság
Közérdekű információk
Közgyűlés
Közlekedés
Közlekedési információk
Közvélemény
Kulturális programok
Labdarúgás
Magyar foci
Moziműsor
MSZP
Műsorok
Nyugdíjasoknak
Oktatás
Olimpia
Önkormányzati választás
Pályázatok
Pedagógia
Piackutatás
Politika, közélet
Portré
Rally
Regionális programok
Rendezvény
Rendőrségi hírek
Sajtó
Sakk
Sport / fittness / szabadidő
Sportrendezvény
Statisztika
Szabadidő
Szerencsejáték
Szociálpolitika
Társadalom
T-Kisebbségek
Történelem
Tudomány
Tudományos hírek
Tudósítás
TV, rádió
Utazás
Ünnepségek
Vállalkozásfejlesztés
Vallás
Vélemények
|
Bemutatkozik a veszprémi Baross Gábor Vasútmodellező és Vasútbarát Klub
Mint azt beharangozónkban már olvashatták a Kedves Olvasók, a hétvégén városunkban mutatkozott be a Baross Gábor Vasútmodellező és Vasútbarát Klub.
Április 27- 28- 29- én csodálhatta meg több száz érdeklődő a Batsányi János Művelődési Központban azt a modul terepasztalt, amelynek teljes hossza mintegy 60 méter. Emellett vasúttörténeti tárgyakat is megtekinhetett a nagyérdemű, valamint vendégként jelen volt a Batsányi János Művelődési Központ Vasútmodellező Klubja is. A rendezvényen beszélgettem Letenyei Tamással, a klub vezetőjével. - A látvány önmagáért beszél- de mit kell tudnunk rólatok? - 1990- ben alakultunk meg, a következő évtől már folyamatosan rendezünk vasútmodell kiállítást és versenyt Veszprémben. Alapítottunk egy vándordíjat is- ez arany színűre festett M41 sorozatú mozdony modelljét takarja. Azóta csak "Arany Csörgő" néven híresült el országszerte. Minden esztendőben a versenyen legkiemelkedőbben szereplő, legmagasabb pontszámot elérők kapják. Célunk, hogy segítsük és összefogjuk a vasútmodellezők- és barátok munkáját, valamint népszerűsítsük a vasutat. -Laikusnak is csodálatos az a látvány, ami szeme elé tárul. Kicsit részletesebben meséld el- ha kérhetlek- a terepasztal "tartalmát", fontosabb paramétereit! - Ez egy úgynevezett modul elemekből összeállított terepasztal, amely mindig az adott hely viszonyai szerint változtatható, tehát két egyforma felállású kiállítás ezen okból kifolyólag nem is lehet. H0 méretű, ami 1:87 arányú kicsinyítést takar.Központi állomásunk a hajmáskéri modellje- innen indulnak és ide is térnek vissza a szerelvények, de látható többek közt Sárszentmihály, az Ámos- hegyi kőrakodó, katonai gyakorló bázis vagy éppen közúti híd- balesettel.. Összesen 60 méter hosszban, kizárólag MÁV járművek modelljeiből /M41, M44, M61, M62, M63/, illetve MÁV személy- és MÁV valamint külföldi vasutak teherkocsijaiból összeállított vonatokat közlekedtetünk. - Városunkban most mutatkoztatok be először. Azonban sok helyen megfordultatok már! - Így igaz. Önálló kiállítással már Székesfehérváron, Győrött, Balatonfüreden is jelentkeztünk. Viszont 1995- től Angliába- Southamptonba- is kijárunk. A Solent Model Railway Group meghívására. 2005- ben vettek föl bennünk a Nemzetközi Szövetségbe- tizenharmadikként. A következő évben Balatonfüredre már az előbb említett szerveződés is elhozta klubjait. Fantasztikus látvány volt a mintegy 300 méter hosszú terepasztal, ahova a 13 klub által hozott elemeket helyeztük el. - Lehet- e forintálisan kifejezni terepasztalotok értékét? - Bevallom, még soha nem számultunk utána, de valójában nincs is sok értelme. A konkrét árakon kívül a ráfordított idő, energia, anyag és legfőképpen a kézzel végzett munkálatot nem igazán lehet forintra váltani... de, ha mindenképpen mondani kell egy összeget- nos, több millió forintos nagyságrendről beszélhetünk. Arról nem is szólva, hogy anyagi helyzetünk igen csak korlátozott. - Fő profilotok mellett- információim szerint- mást is gyűjtetek, illetve vállaltok! - Igen. Nem csak modellekkel foglalkozunk, hanem vasúttörténeti adatok és tárgyak gyűjtésével is /jobb oldali fotón/. Mellette vasútmodellek javításával és hasznos szakmai tanácsokat adunk minden érdeklődőnek. |