Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Hírek
Híreink Bemutatkozás Kapcsolatok
Adózás, helyi adók Állatbarát Állatorvosok Állattartás Balaton Belföld Bemutatjuk Beruházás Borturisztika, borturizmus Cégek, vállalkozások hírei Cégvilág Civil hírek Család Egészségügy / szociális intézmények Egyesület Egyházak Elektronikus ügyintézés Életmód Érdekességek Események EU információk Felhívás Felmérések Fiatalok Foglalkozás egészségügy Foglalkoztatás Gasztronómia Gyermek és ifjúsági ügyek Gyermeknevelés Hazai sport Helyi önkormányzat Honvédség Humán Információ Informatika Informatika és távközlés Ingatlan Innen-onnan Interjú Internet / multimédia Intézményfenntartás Irodalom Jegyzet Jótékonyság Karácsonyi ünnepségek Katasztrófavédelem KDNP Képviselők hírei Kézilabda Kiállítások, konferenciák Kistelepülések Kistérségek Kitüntetés Koncert Konferencia Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum Kosárlabda Könyvismertető Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közgyűlés Közlekedés Közlekedési információk Közvélemény Kulturális programok Labdarúgás Magyar foci Moziműsor MSZP Műsorok Nyugdíjasoknak Oktatás Olimpia Önkormányzati választás Pályázatok Pedagógia Piackutatás Politika, közélet Portré Rally Regionális programok Rendezvény Rendőrségi hírek Sajtó Sakk Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Statisztika Szabadidő Szerencsejáték Szociálpolitika Társadalom T-Kisebbségek Történelem Tudomány Tudományos hírek Tudósítás TV, rádió Utazás Ünnepségek Vállalkozásfejlesztés Vallás Vélemények
Bemutatkozik a veszprémi Baross Gábor Vasútmodellező és Vasútbarát Klub
Mint azt beharangozónkban már olvashatták a Kedves Olvasók, a hétvégén városunkban mutatkozott be a Baross Gábor Vasútmodellező és Vasútbarát Klub.
Április 27- 28- 29- én csodálhatta meg több száz ér
deklődő a Batsányi János Művelődési Központban azt a modul terepasztalt, amelynek teljes hossza mintegy 60 méter.
Emellett vasúttörténeti tárgyakat is megtekinhetett a nagyérdemű, valamint vendégként jelen volt a Batsányi János Művelődési Központ Vasútmodellező Klubja is.

A rendezvényen beszélgettem Letenyei Tamással, a klub vezetőjével.

- A látvány önmagáért beszél- de mit kell tudnunk rólatok?
- 1990- ben alakultunk meg, a következő évtől már folyamatosan rendezünk vasútmodell kiállítást és versenyt Veszprémben. Alapítottunk egy vándordíjat is- ez arany színűre festett M41 sorozatú mozdony modelljét takarja. Azóta csak "Arany Csörgő" néven híresült el országszerte. Minden esztendőben a versenyen legkiemelkedőbben szereplő, legmagasabb pontszámot elérők kapják. Célunk, hogy segítsük és összefogjuk a vasútmodellezők- és barátok munkáját, valamint népszerűsítsük a vasutat.
-Laikusnak is csodálatos az a látvány, ami szeme elé tárul. Kicsit részletesebben meséld el- ha kérhetlek- a terepasztal "tartalmát", fontosabb paramétereit!
- Ez egy úgynevezett modul elemekből összeállított terepasztal, amely mindig az adott hely viszonyai szerint változtatható, tehát két egyforma felállású kiállítás ezen okból kifolyólag nem is lehet. H0 méretű, ami 1:87 arányú kicsinyítést takar.Központi állomásunk a hajmáskéri modellje- innen indulnak és ide is térnek vissza a szerelvények, de látható többek közt Sárszentmihály, az Ámos- hegyi kőrakodó, katonai gyakorló bázis vagy éppen közúti híd- balesettel.. Összesen 60 méter hosszban, kizárólag MÁV járművek modelljeiből /M41, M44, M61, M62, M63/, illetve MÁV személy- és MÁV valamint külföldi vasutak teherkocsijaiból összeállított vonatokat közlekedtetünk.
- Városunkban most mutatkoztatok be először. Azonban sok helyen megfordultatok már!
- Így igaz. Önálló kiállítással már Székesfehérváron, Győrött, Balatonfüreden is jelentkeztünk. Viszont 1995- től Angliába- Southamptonba- is kijárunk. A Solent Model Railway Group meghívására.
2005- ben vettek föl bennünk a Nemzetközi Szövetségbe- tizenharmadikként. A következő évben Balatonfüredre már az előbb említett szerveződés is elhozta klubjait. Fantasztikus látvány volt a mintegy 300 méter hosszú terepasztal, ahova a 13 klub által hozott elemeket helyeztük el.
- Lehet- e forintálisan kifejezni terepasztalotok értékét?
- Bevallom, még soha nem számultunk utána, de valójában nincs is sok értelme. A konkrét árakon kívül a ráfordított idő, energia, anyag és legfőképpen a kézzel végzett munkálatot nem igazán lehet forintra váltani... de, ha mindenképpen mondani kell egy összeget- nos, több millió forintos nagyságrendről beszélhetünk. Arról nem is szólva, hogy anyagi helyzetünk igen csak korlátozott.
- Fő profilotok mellett- információim szerint- mást is gyűjtetek, illetve vállaltok!
- Igen. Nem csak modellekkel foglalkozunk, hanem va
súttörténeti adatok és tárgyak gyűjtésével is /jobb oldali fotón/. Mellette vasútmodellek javításával és hasznos szakmai tanácsokat adunk minden érdeklődőnek.