Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Hírek
Híreink Bemutatkozás Kapcsolatok
Adózás, helyi adók Állatbarát Állatorvosok Állattartás Balaton Belföld Bemutatjuk Beruházás Borturisztika, borturizmus Cégek, vállalkozások hírei Cégvilág Civil hírek Család Egészségügy / szociális intézmények Egyesület Egyházak Elektronikus ügyintézés Életmód Érdekességek Események EU információk Felhívás Felmérések Fiatalok Foglalkozás egészségügy Foglalkoztatás Gasztronómia Gyermek és ifjúsági ügyek Gyermeknevelés Hazai sport Helyi önkormányzat Honvédség Humán Információ Informatika Informatika és távközlés Ingatlan Innen-onnan Interjú Internet / multimédia Intézményfenntartás Irodalom Jegyzet Jótékonyság Karácsonyi ünnepségek Katasztrófavédelem KDNP Képviselők hírei Kézilabda Kiállítások, konferenciák Kistelepülések Kistérségek Kitüntetés Koncert Konferencia Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum Kosárlabda Könyvismertető Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közgyűlés Közlekedés Közlekedési információk Közvélemény Kulturális programok Labdarúgás Magyar foci Moziműsor MSZP Műsorok Nyugdíjasoknak Oktatás Olimpia Önkormányzati választás Pályázatok Pedagógia Piackutatás Politika, közélet Portré Rally Regionális programok Rendezvény Rendőrségi hírek Sajtó Sakk Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Statisztika Szabadidő Szerencsejáték Szociálpolitika Társadalom T-Kisebbségek Történelem Tudomány Tudományos hírek Tudósítás TV, rádió Utazás Ünnepségek Vállalkozásfejlesztés Vallás Vélemények
"Száz vasútat, ezeret!"- avagy minden az anyagin múlik?

Tapolca- Minden az Anyegin /bocsánat- anyagin/ múlik- szoktuk mondani kellő iróniával. Így van ez a MÁV ZRt. berkein belül is. A közelmúltban felröppent a hír, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium illetékese bejelentette: júliusban újraindul öt vonalszakaszon a személyszállítás, amelyet még a Gyurcsány-, illetve a Bajnai-kormány zárt be.
Az alábbiakban erről lesz szó néhány mondat- és "beszédes" fotó- erejéig.

Akik ismernek, jól tudják, hogy nem egy színben, hanem trikolorban gondolkodom- azaz, piros-fehér-zölden ver az én szívem is: magyarnak tekintem és vallom magam, nem pirosnak, narancssárgának, vagy egyebeknek. Nem az "Oszd meg és uralkodj!", hanem az "egységben az erő" elve vezérel. Írom ezt annál is inkább, mert valóban elszomorító volt a tény, hogy az amúgy is növekvő munkanélküliségi rátába azok a vasúti dolgozók is beletartoztak, akiket az említett vonalszakaszok bezárása érintett, vagyis elveszítette a munkahelyét.
Ez feltétlenül a Gyurcsány- és a Bajnai-kormány számlájára írható... a részletekbe fölösleges belemenni a részletek ismerete nélkül.
Az Orbán Viktor nevével fémjelzett "új" kormány nem sokat teketóriázva, rövid időn belül belopta magát a vasutasok egy aprócska szegmensének szívébe, ugyanis júliusra öt vonal megnyitását ígérik.
Minket, Veszprém megyeieket két szakasz is érint- a Zirc-Veszprém és a Pápa-Csorna- i rész.
Felvetődik, hogy némi "kicsit hazabeszélek"- szindróma lapul-e meg eme pozitív döntés mögött.
Igen! A jelenlegi vidékfejlesztési miniszter- dr. Fazekas Sándor- egészen véletlenül karcagi illetőségű, így talán nem a véletlen műve, hogy megnyitásra kerül a Karcag-Tiszafüred vasútvonal is...
Emellett a miniszterelnökségi államtitkár- Varga Mihály éppen a fent említett miniszter földije.
Kövér Lászlót pedig mi, Veszprém megyeiek is jól is merjük- Pápáról. Az Országos Választmány elnöke ehhez a kedves településhez kötődik ezer szállal.
...és? Jaaa.. igen! A Pápa-Csorna vonal is megnyitásra kerül... de elég a politikai felhangokból, ha mindez visszaadja néhány vasúti dolgozó munkahelyét...
A gondok nem itt kezdődnek, hanem ott, ahol gondolataimat elkezdtem. Egy dolog, hogy vonalak kerülnek megnyitásra, az országban számos helyen kritikán aluli az al- és felépítmények állaga, állapota.
Egykor- például- a sármelléki vonalrész is fénykorát élte... aki a közelében lakik, órákat tudna mesélni a jelenlegi állapotáról.
A "pályások" keze meg van kötve, nem igazán tudnak komoly felújítási munkálatokat végezni, inkább csak fenntartással foglalkoznak.  Sok vonal lassújelekkel van teletűzdelve, ez maradt biztonsági óvintézkedésként, amíg nem jut anyagi fedezet  a nagyobb volumenű beruházásokra... igaz, néhány frekventáltabb részre kellő hangsúlyt fektetnek.

163 eszendővel ezelőtt vetette papírra egyik legnagyobb költőnk- Petőfi Sándor- az alábbi sorokat- Vasúton című költeményében:

"Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. / Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei."

Olvasva az idézetet, bizony egyik szemünk sír, a másik nevet. A múlt a MÁV- nál is kötelezne, a jelen és jövő kórképe már siralmasabb.

Ugyan nem általános jelenség, de jól nézze meg a Kedves Olvasó az alábbi fotókat, amely egy olyan állomáson készült, ahol ugyan személyforgalom nincs, de tehervonatok közlekednek.

Titkon azért reménykedem, hogy párt-hovatartozástól függetlenül honatyáink egy emberként fogják a jövőben szívügyüknek tekinteni a MÁV helyzetét, és egy pozitív irányú folyamat veszi kezdetét.

Végül- ismételt iróniával- eszmefuttatásom Petőfi Sándor idézetével zárom,  ahogy rátekintek a fotókra: "Az életnek nedvei..."

















"Az életnek nedvei..."
/Petőfi Sándor: Vasúton (részlet)/