Adózás, helyi adók
Állatbarát
Állatorvosok
Állattartás
Balaton
Belföld
Bemutatjuk
Beruházás
Borturisztika, borturizmus
Cégek, vállalkozások hírei
Cégvilág
Civil hírek
Család
Egészségügy / szociális intézmények
Egyesület
Egyházak
Elektronikus ügyintézés
Életmód
Érdekességek
Események
EU információk
Felhívás
Felmérések
Fiatalok
Foglalkozás egészségügy
Foglalkoztatás
Gasztronómia
Gyermek és ifjúsági ügyek
Gyermeknevelés
Hazai sport
Helyi önkormányzat
Honvédség
Humán
Információ
Informatika
Informatika és távközlés
Ingatlan
Innen-onnan
Interjú
Internet / multimédia
Intézményfenntartás
Irodalom
Jegyzet
Jótékonyság
Karácsonyi ünnepségek
Katasztrófavédelem
KDNP
Képviselők hírei
Kézilabda
Kiállítások, konferenciák
Kistelepülések
Kistérségek
Kitüntetés
Koncert
Konferencia
Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum
Kosárlabda
Könyvismertető
Környezetvédelem
Közbiztonság
Közérdekű információk
Közgyűlés
Közlekedés
Közlekedési információk
Közvélemény
Kulturális programok
Labdarúgás
Magyar foci
Moziműsor
MSZP
Műsorok
Nyugdíjasoknak
Oktatás
Olimpia
Önkormányzati választás
Pályázatok
Pedagógia
Piackutatás
Politika, közélet
Portré
Rally
Regionális programok
Rendezvény
Rendőrségi hírek
Sajtó
Sakk
Sport / fittness / szabadidő
Sportrendezvény
Statisztika
Szabadidő
Szerencsejáték
Szociálpolitika
Társadalom
T-Kisebbségek
Történelem
Tudomány
Tudományos hírek
Tudósítás
TV, rádió
Utazás
Ünnepségek
Vállalkozásfejlesztés
Vallás
Vélemények
|
Álom-évad: Turán Friciék hét világbajnoki-futamon indulnak
Turán Frigyes és Zsiros Gábor nagy dobásra készül. Azután, hogy tavaly a sorozat történetében első magyar párosként pontot szerzett a rali-világbajnokságon, most nem kisebb feladatra vállalkozik, mint hogy komplett sorozatot teljesítsen – hét versenyen áll rajthoz a világbajnokság S2000-es kategóriájában (SWRC).
Talán sokan még emlékeznek rá, hogy a Synergon Turán Motorsport kettőse a tavalyi Katalán-ralit a gyári Ford-csapat egyik autójával teljesítette, s bár az „Év bukása” lett a vége, a részeredmények meggyőzték a fordosokat, úgyhogy segítettek a folytatásban. „A katalán futamnak abszolút pozitív fogadtatása volt a Ford-csapaton belül, azt mondták, jobb, hogy a hetedik helyről kiestünk, mintha a huszadik körül kullogtunk volna. Malcolm Wilson csapatfőnök már akkor felajánlotta, segít nekünk a folytatásban. Az idei World Rally Car azonban vadonatúj, két és fél év fejlesztése van benne, úgyhogy számunkra megfizethetetlen. Ezért döntöttünk az anyagilag elérhetőbb S2000-es mellett, amellyel szintén óriási kihívás lesz versenyezni. Még el sem hisszük, hogy sikerült, de a hét végén leadtuk a nevezésünket a sorozatra, úgyhogy most már lassan kezd realitássá válni” – mondta Turán Frici, aki így egy Ford Fiesta S2000-essel száguld az idén, amelyet Markko Martin csapata üzemeltet. Emlékeznek még az észt versenyzőre? A rali-rajongók biztosan, hiszen Martin nemrég még állandó pontszerzője volt a világbajnoki futamoknak, s állandó gyári pilótája a mezőnynek. Frici és navigátora, Zsiros Gabi pedig már ki is próbálta az autót – Észtországban, Tallinban, mínusz 29 fokban, hófalak között, egy kifejezetten tesztre kialakított szinkronpályán. „Rettenetesen izgalmas volt a teszt, hiszen minden újdonság volt számomra: S2000-es autót sem vezettem még, hóban meg aztán pláne. De már az első kilométertől kezdve nagyon szimpatikus volt számomra a Fiesta, az utolsó tíz kilométerre pedig Markko beült mellém, ami nagyon nagy élmény volt. Ráadásul az is kiderült, hogy csapattársammal, Ott Tanakkal nagyon hasonló a vezetési stílusunk, mert az ő beállításai abszolút megfeleltek nekem. Ez segít majd a közös munkában” – mondta Turán Frici, aki Zsiros Gabival együtt komoly fizikai felkészüléssel alapoz az új szezonra, amelyben a hétből mindössze két helyszínt ismer (a francia és a katalán futam pályáit), úgyhogy jó néhány izgalmas kaland vár rá. S hogy mi kellett ahhoz, hogy az újabb álom valósággá válhasson a Turán - Zsiros kettős számára? Nyilvánvalóan sok-sok háttérmunka. „Vannak új támogatóink, s hamarosan be is mutatjuk őket, amikor leleplezzük a versenyautónkat” – mondta Eiles Tibor csapatfőnök, aki az esélyekről és a célkitűzésekről is beszélt: „Frici a teszten remekül alkalmazkodott az S2000-eshez, s mivel megkapja a gyári beállításokat, valamint a gyári Ford-csapat egyik mérnöke segíti a munkáját, az a cél, hogy párosunk jó eredményeket érjen el. Bár nem lesz könnyű, hiszen a mezőny erősebb, mint valaha. De ettől talán csak még szebb és izgalmasabb az egész. A rajongóktól pedig azt kérem, csatlakozzanak a Turán Motorsporthoz a facebook-on, s kövessék a hivatalos weboldalt is! Hiszen minden egyes kattintással jelzik a csapatnak, hogy szurkolnak nekik itthonról, ez nagyon sokat jelent a versenyzőpárosnak. ” A nagy kaland Turán Friciék számára az április közepén tartandó Jordán-ralin kezdődik... Versenyprogram: 1. 2011. április 14-16. Jordánia 2. 2011. május 5-8. Olaszország 3. 2011. június 16-19. Görögország 4. 2011. július 28-31. Finnország 5. 2011. augusztus 18-21. Németország 6. 2011. szeptember 29 – október 2. Franciaország 7. 2011. október 20-23. Spanyolország Hírforrás és fotó: Klein Péter- Just Creative |