Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Híreink
Híreink Kapcsolatok Impresszum
Adózás, helyi adók Államigazgatás Állatbarát Állattartás Balaton Befektetés Bemutatjuk Bér, jövedelem Beruházás Biztosítás Borturisztika, borturizmus Cégek, vállalkozások hírei Cégvilág Civil hírek Család Egészségügy / szociális intézmények Egyesület Egyházak Elektronikus ügyintézés Elemzések, tanulmányok Életmód Energiagazdálkodás Építési ügyek Érdekességek Események EU információk EU pályázatok Felhívás Fiatalok Foglalkoztatás Fogyasztóvédelem Gasztronómia Gazdasági hírek Gazdaságpolitika Gyermek és ifjúsági ügyek Gyermeknevelés Helyi önkormányzat Helyi rendeletek Helyi szolgáltatások Helytörténet Hőszolgáltatás Humán Idegenforgalmi információ Információ Informatika Informatika és távközlés Innen-onnan Innováció Interjú Internet / multimédia Irodalom Jegyzet Jótékonyság Kamarák Karácsonyi ünnepségek Karrier Katasztrófavédelem Képviselők Képviselők hírei Képviselőtestület képviselő-testület Kézilabda Kiállítások, konferenciák Kistérségek Kitüntetés Koncert Konferencia Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum Kosárlabda Könyvismertető Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közlekedés Közlekedési információk Közműépítés Közműépítés és szolgáltatás Köztársasági elnök Közvélemény Kulturális programok Labdarúgás Lelkisegély MSZP Munkaerő Munkavédelem Műszaki Tudományok Nemzeti Fejlesztési Terv Nemzetiségi ügyek Népművészet Nyugdíjasoknak Oktatás Pályázatok Parlament Párthírek Pedagógia Polgári védelem Politika, közélet Portré Rally Regionális programok Rendezvény Rendőrségi hírek Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Statisztika Szabadidő Szociális ügyek Szociálpolitika Társadalom Távközlés Technika Terrorizmus T-Kisebbségek Történelem Törvény, rendelet, szabályozás Tudományos hírek Tudósítás Turizmus TV, rádió Utazás Ünnepségek Vállalkozásfejlesztés Vallás Vélemények Vízszolgáltatás
Elvették a telefont - s vele a biztonságérzetet
    Nem is volt oly rég - talán 10-12 esztendeje - hogy a MATÁV, előfizetőinek számát növelendő szándékkal, intenzív kampányba kezdett Komlón. Úgyszólván ingyen lehetett vonalhoz és szinte fillérekért készülékhez jutni, de a szolgáltató még arra is hajlandó volt, hogy olyan helyekre telepítsen telefont, ahol arról korábban álmodni sem mertek a potenciális igénylők. Így került jónéhány telefon Komlón a Cseresznyeág kiskertjeibe, s ha már ott volt a kábel, hát egy nyilvános állomást is felszerelt a szolgáltató a kertekhez  vezető út mentén.
      A kerttulajdonosoknak tetszett a dolog! Azért is, mert mindenki nem tehette meg, hogy a kertben is legyen egy vezetékes telefonja, meg azért is, mert akkoriban bizony még nem volt olyan elterjedt a mobil telefon, mint napjainkban. De legfőképpen azért örültek sokan, mert egyszer a tűzoltók érkeztek túl későn egy tűzesethez, aztán a környéken három olyan haláleset történt, melyek elkerülhetők lettek volna, ha időben érkezik a segítség...Amihez persze szükség lett volna telefonra!
     Nos, ez a nyomasztó érzés egycsapásra megszűnt a fülke felszerelését követően, s használták is a készüléket a környékbeliek, s nem csak a mentők, tűzoltók, rendőrség, vagy taxi hívására, hanem halasztást nem tűrő beszélgetésekre is. De úgy látszik, nem telefonáltak eleget! Az azóta nevet váltott szolgáltató ugyanis - kihasználatlanságra hivatkozva - leszerelte a nyilvános állomást, s ezzel  a lépéssel sikerült elvennie többszáz ember biztonságérzrtét is!
  Az érintettek azt mondják: tisztában vannak vele, hogy a telefontársaság nem jótékonysági intézmény. Azt is megértik, hogy  a cégnél igen fontosak az üzleti mutatók. Ám mivel ebben az esetben egy olyan helyszínről van szó, ahol már nem csak többszáz kiskerttulajdonos, hanem közel száz álladó jelleggel ott lakó család is érintett, ráadásul a legközelebbi nyilvános telefon közel egy kilométerre található, talán az üzleti érdek mellett más szempontokat is figyelembe kellett volna venni a döntéshozatal előtt.
      Például azt is, hogy  erre a fülkére nem kellett költenie az évek során a társaságnak (miközben másutt - és valószínűleg ez nem csupán komlói jelenség - gyakoriak a rongálások) mert a környékbeliek tudták: ez a készülék számukra igen fontos, hisz adott esetben életeket, értékeket menthet. Ez azonban a szolgáltatónál valószínűleg senkit nem érdekel! Mert ugye, mégiscsak első az üzlet!