Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Híreink
Híreink Kapcsolatok Impresszum
Adózás, helyi adók Államigazgatás Állatbarát Állattartás Balaton Befektetés Bemutatjuk Bér, jövedelem Beruházás Biztosítás Borturisztika, borturizmus Cégek, vállalkozások hírei Cégvilág Civil hírek Család Egészségügy / szociális intézmények Egyesület Egyházak Elektronikus ügyintézés Elemzések, tanulmányok Életmód Energiagazdálkodás Építési ügyek Érdekességek Események EU információk EU pályázatok Felhívás Fiatalok Foglalkoztatás Fogyasztóvédelem Gasztronómia Gazdasági hírek Gazdaságpolitika Gyermek és ifjúsági ügyek Gyermeknevelés Helyi önkormányzat Helyi rendeletek Helyi szolgáltatások Helytörténet Hőszolgáltatás Humán Idegenforgalmi információ Információ Informatika Informatika és távközlés Innen-onnan Innováció Interjú Internet / multimédia Irodalom Jegyzet Jótékonyság Kamarák Karácsonyi ünnepségek Karrier Katasztrófavédelem Képviselők Képviselők hírei Képviselőtestület képviselő-testület Kézilabda Kiállítások, konferenciák Kistérségek Kitüntetés Koncert Konferencia Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum Kosárlabda Könyvismertető Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közlekedés Közlekedési információk Közműépítés Közműépítés és szolgáltatás Köztársasági elnök Közvélemény Kulturális programok Labdarúgás Lelkisegély MSZP Munkaerő Munkavédelem Műszaki Tudományok Nemzeti Fejlesztési Terv Nemzetiségi ügyek Népművészet Nyugdíjasoknak Oktatás Pályázatok Parlament Párthírek Pedagógia Polgári védelem Politika, közélet Portré Rally Regionális programok Rendezvény Rendőrségi hírek Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Statisztika Szabadidő Szociális ügyek Szociálpolitika Társadalom Távközlés Technika Terrorizmus T-Kisebbségek Történelem Törvény, rendelet, szabályozás Tudományos hírek Tudósítás Turizmus TV, rádió Utazás Ünnepségek Vállalkozásfejlesztés Vallás Vélemények Vízszolgáltatás
Izgalmas zárás a Rallye Sprint Bajnokságban
      A versenyzők és a szurkolók egyaránt jól ismerik az 5,3 km.-es zobák-puszatai pályát, mely most újabb kihívás elé állította a mezőny azzal, hogy a verseny napjára több mint 20 centis friss hó borította a terepet. Ez a redkívüli (?) időjárás a közutakon ugyan okozott némi "kalamajkát", ami miatt egy-két versenyző elkésett, de a verseny megrendezésére természetesen nem lehetett hatással. A rendező Marco Racing Team vezetője, ifj. Markó Tibor kimondottan örült a hóesésnek, hisz - mint mondta - ezzel lett igazán teljes a 2005-ös versenyek útfelületeinek palettája.
   
Mintegy "felvételi vizsga"-ként szerepelt a Rallye Sprint Bajnokság tavalyi 11. (egyben évzáró) futamára történő megérkezés a versenyzők számára, hisz az előző este óta tartó folyamatos havazás miatt a környéken több úton is kialakultak időszakos dugók, így többen is lekésték a hivatalos kezdési időpontot, ám végül mindenki megérkezett. A szervezők pedig kimondottan örültek a több mint húsz centis friss hónak, hisz így vált igazán teljessé a 2005-ös  versenysorozat útfelületeinek palettája. A versenyzők ugyanis az év során a száraz aszfalttól a vizes pályán át a murvás szakaszokig sokféle terepen kipróbálhatták autóikat és saját tudásukat, melyet most a friss hóban is megtehettek - a nézők nem kis örömére...
     Fokozta az izgalmakat, hogy az év utolsó versenye még teljesen nyílt volt a bajnoki címet illetően. Az Amrein/Vavika és a Kovács/Magyar duó egyaránt esélyes volt az abszolút elsőség elérésére. A vetélkedés végül a második gyorsasági szakaszon dőlt el, amikoris Amreinék oly erővel vágódtak egy pálya-menti hófalba, hogy a segítségükre siető nézők csak mintegy öt percnyi kemény munkával sikerült "kiásni" őket onnan...Az addig sem lassan autózó Kovácséknak ezután már csak annyit kellett volna tenni, hogy célba vigyék autójukat. De ők nem erre törekedtek! Nagyon sportszerűen továbbra is teljes erővel hajtottak, s így végül a legjobb időt autózva teljesítették a versenyt, ezzel pedig nem csupán a záró-fordulót nyerték meg, hanem a 2005.-ös bajnokságot is.
     De akadt más érdekesség, látványosság is a zobáki versenyen. Így például az, hogy (igaz, versenyen kívül) rajthoz állt az egykori aktív versenyző, ma már csapatvezetőként dolgozó kaposvári Maricsek Miklós, aki ifj. Markó Tiborral az oldalán nem csak látványosan, de igen gyorsan is autózott, így még a győztesnél is hamarabb értek végig a pályán a Toyota Celica GT4-essel. De ott voltak a pályán olyan licences - tehát még aktív - versenyzők is, mint Tóth Tamás, Notheisz Attila és Németh "16 V" Péter, akik produkciójukkal ugyancsak sok kellemes percet szereztek a szép számú nézőseregnek.
       Mint azt ifj.Markó Tibor, a Marco Racing Team vezetője elmondta, a 2006-os folytatás részleteiről februárban döntenek a szervezők, s ezt követően kerülhet majd nyilvánosságra az idei versenynaptár.

   (Megjegyzés: a cikkben szereplő felvételeket a galadriel.hu bocsátotta rendelkezésünkre)