Adózás, helyi adók
Államigazgatás
Állatbarát
Állattartás
Balaton
Befektetés
Bemutatjuk
Bér, jövedelem
Beruházás
Biztosítás
Borturisztika, borturizmus
Cégek, vállalkozások hírei
Cégvilág
Civil hírek
Család
Egészségügy / szociális intézmények
Egyesület
Egyházak
Elektronikus ügyintézés
Elemzések, tanulmányok
Életmód
Energiagazdálkodás
Építési ügyek
Érdekességek
Események
EU információk
EU pályázatok
Felhívás
Fiatalok
Foglalkoztatás
Fogyasztóvédelem
Gasztronómia
Gazdasági hírek
Gazdaságpolitika
Gyermek és ifjúsági ügyek
Gyermeknevelés
Helyi önkormányzat
Helyi rendeletek
Helyi szolgáltatások
Helytörténet
Hőszolgáltatás
Humán
Idegenforgalmi információ
Információ
Informatika
Informatika és távközlés
Innen-onnan
Innováció
Interjú
Internet / multimédia
Irodalom
Jegyzet
Jótékonyság
Kamarák
Karácsonyi ünnepségek
Karrier
Katasztrófavédelem
Képviselők
Képviselők hírei
Képviselőtestület
képviselő-testület
Kézilabda
Kiállítások, konferenciák
Kistérségek
Kitüntetés
Koncert
Konferencia
Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum
Kosárlabda
Könyvismertető
Környezetvédelem
Közbiztonság
Közérdekű információk
Közlekedés
Közlekedési információk
Közműépítés
Közműépítés és szolgáltatás
Köztársasági elnök
Közvélemény
Kulturális programok
Labdarúgás
Lelkisegély
MSZP
Munkaerő
Munkavédelem
Műszaki Tudományok
Nemzeti Fejlesztési Terv
Nemzetiségi ügyek
Népművészet
Nyugdíjasoknak
Oktatás
Pályázatok
Parlament
Párthírek
Pedagógia
Polgári védelem
Politika, közélet
Portré
Rally
Regionális programok
Rendezvény
Rendőrségi hírek
Sport / fittness / szabadidő
Sportrendezvény
Statisztika
Szabadidő
Szociális ügyek
Szociálpolitika
Társadalom
Távközlés
Technika
Terrorizmus
T-Kisebbségek
Történelem
Törvény, rendelet, szabályozás
Tudományos hírek
Tudósítás
Turizmus
TV, rádió
Utazás
Ünnepségek
Vállalkozásfejlesztés
Vallás
Vélemények
Vízszolgáltatás
|
Izgalmas zárás a Rallye Sprint Bajnokságban
A versenyzők és a szurkolók egyaránt jól ismerik az 5,3 km.-es zobák-puszatai pályát, mely most újabb kihívás elé állította a mezőny azzal, hogy a verseny napjára több mint 20 centis friss hó borította a terepet. Ez a redkívüli (?) időjárás a közutakon ugyan okozott némi "kalamajkát", ami miatt egy-két versenyző elkésett, de a verseny megrendezésére természetesen nem lehetett hatással. A rendező Marco Racing Team vezetője, ifj. Markó Tibor kimondottan örült a hóesésnek, hisz - mint mondta - ezzel lett igazán teljes a 2005-ös versenyek útfelületeinek palettája.
Mintegy "felvételi vizsga"-ként szerepelt a Rallye Sprint Bajnokság tavalyi 11. (egyben évzáró) futamára történő megérkezés a versenyzők számára, hisz az előző este óta tartó folyamatos havazás miatt a környéken több úton is kialakultak időszakos dugók, így többen is lekésték a hivatalos kezdési időpontot, ám végül mindenki megérkezett. A szervezők pedig kimondottan örültek a több mint húsz centis friss hónak, hisz így vált igazán teljessé a 2005-ös versenysorozat útfelületeinek palettája. A versenyzők ugyanis az év során a száraz aszfalttól a vizes pályán át a murvás szakaszokig sokféle terepen kipróbálhatták autóikat és saját tudásukat, melyet most a friss hóban is megtehettek - a nézők nem kis örömére... Fokozta az izgalmakat, hogy az év utolsó versenye még teljesen nyílt volt a bajnoki címet illetően. Az Amrein/Vavika és a Kovács/Magyar duó egyaránt esélyes volt az abszolút elsőség elérésére. A vetélkedés végül a második gyorsasági szakaszon dőlt el, amikoris Amreinék oly erővel vágódtak egy pálya-menti hófalba, hogy a segítségükre siető nézők csak mintegy öt percnyi kemény munkával sikerült "kiásni" őket onnan...Az addig sem lassan autózó Kovácséknak ezután már csak annyit kellett volna tenni, hogy célba vigyék autójukat. De ők nem erre törekedtek! Nagyon sportszerűen továbbra is teljes erővel hajtottak, s így végül a legjobb időt autózva teljesítették a versenyt, ezzel pedig nem csupán a záró-fordulót nyerték meg, hanem a 2005.-ös bajnokságot is. De akadt más érdekesség, látványosság is a zobáki versenyen. Így például az, hogy (igaz, versenyen kívül) rajthoz állt az egykori aktív versenyző, ma már csapatvezetőként dolgozó kaposvári Maricsek Miklós, aki ifj. Markó Tiborral az oldalán nem csak látványosan, de igen gyorsan is autózott, így még a győztesnél is hamarabb értek végig a pályán a Toyota Celica GT4-essel. De ott voltak a pályán olyan licences - tehát még aktív - versenyzők is, mint Tóth Tamás, Notheisz Attila és Németh "16 V" Péter, akik produkciójukkal ugyancsak sok kellemes percet szereztek a szép számú nézőseregnek. Mint azt ifj.Markó Tibor, a Marco Racing Team vezetője elmondta, a 2006-os folytatás részleteiről februárban döntenek a szervezők, s ezt követően kerülhet majd nyilvánosságra az idei versenynaptár. (Megjegyzés: a cikkben szereplő felvételeket a galadriel.hu bocsátotta rendelkezésünkre) |