Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Híreink
Híreink Kapcsolatok Impresszum
Adózás, helyi adók Államigazgatás Állatbarát Állattartás Balaton Befektetés Bemutatjuk Bér, jövedelem Beruházás Biztosítás Borturisztika, borturizmus Cégek, vállalkozások hírei Cégvilág Civil hírek Család Egészségügy / szociális intézmények Egyesület Egyházak Elektronikus ügyintézés Elemzések, tanulmányok Életmód Energiagazdálkodás Építési ügyek Érdekességek Események EU információk EU pályázatok Felhívás Fiatalok Foglalkoztatás Fogyasztóvédelem Gasztronómia Gazdasági hírek Gazdaságpolitika Gyermek és ifjúsági ügyek Gyermeknevelés Helyi önkormányzat Helyi rendeletek Helyi szolgáltatások Helytörténet Hőszolgáltatás Humán Idegenforgalmi információ Információ Informatika Informatika és távközlés Innen-onnan Innováció Interjú Internet / multimédia Irodalom Jegyzet Jótékonyság Kamarák Karácsonyi ünnepségek Karrier Katasztrófavédelem Képviselők Képviselők hírei Képviselőtestület képviselő-testület Kézilabda Kiállítások, konferenciák Kistérségek Kitüntetés Koncert Konferencia Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum Kosárlabda Könyvismertető Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közlekedés Közlekedési információk Közműépítés Közműépítés és szolgáltatás Köztársasági elnök Közvélemény Kulturális programok Labdarúgás Lelkisegély MSZP Munkaerő Munkavédelem Műszaki Tudományok Nemzeti Fejlesztési Terv Nemzetiségi ügyek Népművészet Nyugdíjasoknak Oktatás Pályázatok Parlament Párthírek Pedagógia Polgári védelem Politika, közélet Portré Rally Regionális programok Rendezvény Rendőrségi hírek Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Statisztika Szabadidő Szociális ügyek Szociálpolitika Társadalom Távközlés Technika Terrorizmus T-Kisebbségek Történelem Törvény, rendelet, szabályozás Tudományos hírek Tudósítás Turizmus TV, rádió Utazás Ünnepségek Vállalkozásfejlesztés Vallás Vélemények Vízszolgáltatás
LASSAN (haladó) ÚTÉPÍTÉS
       Sok-sok éves várakozás után az elmúlt év őszén végre elkezdődött Komlón a város egyik legforgalmasabb útjának felújítása. A 8-as helyijárat nyomvonalán több kilométernyi burkolat rekonstrukciója volt esedékes, ám a közbeszerzési pályázatot elnyert cég már akkor is megtett mindent, hogy magára haragítsa a komlói közlekedőket.(A részleteket megismerhetik a tavaly december 11.-én e hasábokon megjelent cikkből). És most, mikor végre beköszöntött a tavasz, erre még "rátettek egy lapáttal"...
      
2005 végén a kedvezőtlen időjárás miatt félbeszakadt a több mint 80 milliós költséggel zajló beruházás, s ezt akkor - más lehetőségük nem lévén - valahogy elfogadták a helyiek. Tették ezt annak reményében, hogy hamar eljön majd a tavasz, s a munkák folytatódnak. Nos, a tavasz nehezen jött el, ennél nehezebben már csak a munka megy Komlón...
    A cég "szakemberei" ugyanis még március végén, április első napjaiban felbontották az ősszel lefektetett burkolatot az aknafedelek és vízelnyelő rácsok körül, aztán azokat felemelték az útburkolat mostani szintjére. Mindez alig pár napot vett igénybe, ám ekkor a munkások - akárcsak tavaly év végén - egyszerűen "felszívódtak". Az elmúlt hetekben a cég egyetlen embere sem járt a munkaterületen, melynek állapotát jól szemléltetik a mellékelt fotók... (Ha valaki véletlenül hasonlóságot lát a fent hivatkozott cikkben szereplő tavalyi fotókkal, az nem véletlen - hisz akkor ugyanígy hagyták maguk mögött az Alkotmány és az Attila utca nagy részét, hetekre.)
      Hogy az érintett útszakaszon még nem történt komolyabb baleset, az kizárólag a véletlennek köszönhető. Az útépítők által kihelyezett jelzőoszlopok egy része ugyanis már rég nem a kikerülendő akadályt jelzi, hanem az úttest szélén, vagy a padkán ácsorog. De ugyanúgy ott van az út szélén a munkások által felszedett aszfalt és betontörmelék, mert annak elszállítására sem futotta négy hete a cég kapacitásából...
   A legnagyobb baj azonban az, hogy  - mivel az út egyik szélén megengedett a várakozás - a parkoló járművek miatt elég szűk a közlekedésre fennmaradó hely. Ezért egyesek (akik nem elég rutinosak és nem vállalják a "centizést"), megállnak, várva, hogy elfogyjanak a szembejövők, míg a "bátrabbak" jobbról elkerülve őket továbbhajtanak, de a következő terelőoszlopot már ők is bal oldalon kerülik meg. Emiatt a többszáz méter hosszú útszakasz egy igazi szlalompálya képét nyújtja - csakhogy ezt az attrakciót az erre járók már nagyon unják!
    Miként sokan azt sem nézik jó szemmel, hogy a 30 kilométeres sebességkorlátozó táblák ugyan kint vannak, de azokra a vezetők döntő többsége fittyet hány - mégpedig következmények nélkül. Komlón ugyanis csak ritkán fordul meg a megyei hatáskörbe tartozó sebességmérő berendezés, márpedig anélkül a helyi rendőrök tehetetlenek. Végül - de nem utolsó sorban - arról is szólnom kell, hogy  micsoda károkat okozhatnak a járművek futóművében, gumiabroncsaiban azok a (fotóinkon ugyancsak jól látható)  mélyedések, melyek nincsenek jelölve és amelyeket - különösen az esti, éjszakai órákban - szinte észre sem vesznek a sofőrök, csak amikor már belehajtottak...
      Hogy a kivitelező emberei mikor bukkannak fel újra a szilvási és somágtetői útszakaszon, senki sem tudja. Azt viszont biztosra vehetjük, hogy a komlói autósok nem fogadják majd kitörő örömmel őket...

 (A fotókat a cikk szerzője készítette 2006.április 28.-án és május 2.-án)