Adózás, helyi adók
Államigazgatás
Állatbarát
Állattartás
Balaton
Befektetés
Bemutatjuk
Bér, jövedelem
Beruházás
Biztosítás
Borturisztika, borturizmus
Cégek, vállalkozások hírei
Cégvilág
Civil hírek
Család
Egészségügy / szociális intézmények
Egyesület
Egyházak
Elektronikus ügyintézés
Elemzések, tanulmányok
Életmód
Energiagazdálkodás
Építési ügyek
Érdekességek
Események
EU információk
EU pályázatok
Felhívás
Fiatalok
Foglalkoztatás
Fogyasztóvédelem
Gasztronómia
Gazdasági hírek
Gazdaságpolitika
Gyermek és ifjúsági ügyek
Gyermeknevelés
Helyi önkormányzat
Helyi rendeletek
Helyi szolgáltatások
Helytörténet
Hőszolgáltatás
Humán
Idegenforgalmi információ
Információ
Informatika
Informatika és távközlés
Innen-onnan
Innováció
Interjú
Internet / multimédia
Irodalom
Jegyzet
Jótékonyság
Kamarák
Karácsonyi ünnepségek
Karrier
Katasztrófavédelem
Képviselők
Képviselők hírei
Képviselőtestület
képviselő-testület
Kézilabda
Kiállítások, konferenciák
Kistérségek
Kitüntetés
Koncert
Konferencia
Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum
Kosárlabda
Könyvismertető
Környezetvédelem
Közbiztonság
Közérdekű információk
Közlekedés
Közlekedési információk
Közműépítés
Közműépítés és szolgáltatás
Köztársasági elnök
Közvélemény
Kulturális programok
Labdarúgás
Lelkisegély
MSZP
Munkaerő
Munkavédelem
Műszaki Tudományok
Nemzeti Fejlesztési Terv
Nemzetiségi ügyek
Népművészet
Nyugdíjasoknak
Oktatás
Pályázatok
Parlament
Párthírek
Pedagógia
Polgári védelem
Politika, közélet
Portré
Rally
Regionális programok
Rendezvény
Rendőrségi hírek
Sport / fittness / szabadidő
Sportrendezvény
Statisztika
Szabadidő
Szociális ügyek
Szociálpolitika
Társadalom
Távközlés
Technika
Terrorizmus
T-Kisebbségek
Történelem
Törvény, rendelet, szabályozás
Tudományos hírek
Tudósítás
Turizmus
TV, rádió
Utazás
Ünnepségek
Vállalkozásfejlesztés
Vallás
Vélemények
Vízszolgáltatás
|
Megint győzött a "váratlan" havazás - órákig állt a forgalom Komló környékén
Mint tudjuk, a hó - legalábbis a szakemberek utólagos magyarázata szerint - minden esetben váratlanul érkezik! Pláne egy olyan tél után, mint a legutóbbi volt, amikor szinte nem is láthattunk semmit a szilárd halmazállapotú csapadékból. Ma reggelre viszont Komlót és környékét jó 10 centiméteres vastagságban borította a friss hólepel, mely jelentős fennakadásokat okozott a közlekedésben. Sokan nem hittek a szemüknek Komlón és környékén, amikor ma reggel, kilépve otthonukból azt látták, hogy sűrű pelyhekben hull a hó és mindent vastag hótakaró borít. Akik kora reggek keltek útra, egy emberként állítják: hóekét se égen, se földön nem lehetett látni! Persze előbb-utóbb az utak takarításáért felelősök is "felébrednek" és intézkednek, csakhogy addigra a közutakon már kialakul az ilyenkor törvényszerűen bekövetkező őskáosz. A hóekés és szóróautók ugyanis nem tudják teljesíteni feladatukat - merthogy ők is "beszorulnak" a kritikus útszakaszokon kialakult dugókba. A Komló-környéki utak közül ma reggel több is járhatatlan volt. Árokba csúszott busz, keresztbe fordult pótkocsis teherautó és nyerges vontató, nyári (és még abból is a kopottabb fajtából való) gumikkal útrakelő - és emiatt a meredekebb szakaszokon keresztbe-kasul csúszkáló - jármúvek torlaszolták el a 6-os utat Mecseknádasdnál, a 66-os utat Mánfa és Árpádtető között, s hasonló okok miatt állt a forgalom hosszú ideig Zobákpuszta és Kövestető térségében is, de kora reggel a városon belül is többször volt fennakadás a meredekebb útszakaszokon, ahol a mindkét irányból feltorlódott járművek miatt az autóbuszok sem tudtak tovább menni - így aztán ma reggel bizony sokan jelentős késéssel értek be munkahelyükre, vagy az iskolába. A közútkezelők persze minden ilyen eset után megmagyarázzák: ők a helyzet magaslatán voltak, csak hát nem tudnak mindenhol egyszerre ott lenni. És hát nem is ők a felelősek a kialakult helyzetért, hanem a felelőtlen járművezetők. Amiben persze van némi igazság, de azért nem ártana, ha egyszer valaki tényleg megvizsgálná: mikor kezdett intenzíven havazni, mikor indultak el a szóró, majd ekéző gépkocsik, s azok merre jártak. (A Dél-dunántúlon épp a minap jelentették be, higy ezek a járművek olyan berendezéssel vannak felszerelve, mely lehetővé teszi, hogy a díszpécser nyomon követheti útjukat.) S ha majd egyszer arról is hallunk, hogy valakit, aki hibázott, felelősségre vonnak, talán máskor, mások is okulnának belőle. Miként abból is, ha azokat a járművezetőket is "elővennék" a kritikus helyzet megszűnése után, akik meggondolatlanságukkal nem csak egyszerűen dugót, káoszt okoztak, de veszélyeztették a többi közlekedő testi épségét, életét. De azért ilyenkor arról sem ártana beszélni, hogy a járművezetők nagy része vezetéstechnikailag képzetlen - azaz, fogalma sincs, hogyan kell vezetni havas, jeges úton. Ez persze nem feltétlenül a képzés hibája, hisz ezrek és ezrek szereznek jogosítványt úgy, hogy oktató felügyelete mellett egyetlen métert sem vezethettek kritikus útviszonyok közepette - egyszerűen azért, mert amikor tanultak, éppen nem esett hó, nem volt lefagyott, jeges az út. De ők is éppen úgy útra kelnek ilyenkor, mint azok, akik rutinos téli vezetők. És azt se felejtsük el, hogy a téli gumi - aminek a hiányát ilyenkor oly sokan felemlegetik - sem képes csodákra. A hiányos tudású sofőrök autóján akár hernyótalp is lehetne, ők előbb-utóbb akkor is keresztbe fordulnának, vagy árokba csúsznának... Summa summárum: ez egy összetett probléma, melyben sokaknak el kellene gondolkodniuk azon, ki milyen mértékben felelős az ilyenkor menetrendszerűen bekövetkező káosz kialakulásában. |