Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Híreink
Híreink Kapcsolatok Impresszum
Adózás, helyi adók Államigazgatás Állatbarát Állattartás Balaton Befektetés Bemutatjuk Bér, jövedelem Beruházás Biztosítás Borturisztika, borturizmus Cégek, vállalkozások hírei Cégvilág Civil hírek Család Egészségügy / szociális intézmények Egyesület Egyházak Elektronikus ügyintézés Elemzések, tanulmányok Életmód Energiagazdálkodás Építési ügyek Érdekességek Események EU információk EU pályázatok Felhívás Fiatalok Foglalkoztatás Fogyasztóvédelem Gasztronómia Gazdasági hírek Gazdaságpolitika Gyermek és ifjúsági ügyek Gyermeknevelés Helyi önkormányzat Helyi rendeletek Helyi szolgáltatások Helytörténet Hőszolgáltatás Humán Idegenforgalmi információ Információ Informatika Informatika és távközlés Innen-onnan Innováció Interjú Internet / multimédia Irodalom Jegyzet Jótékonyság Kamarák Karácsonyi ünnepségek Karrier Katasztrófavédelem Képviselők Képviselők hírei Képviselőtestület képviselő-testület Kézilabda Kiállítások, konferenciák Kistérségek Kitüntetés Koncert Konferencia Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum Kosárlabda Könyvismertető Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közlekedés Közlekedési információk Közműépítés Közműépítés és szolgáltatás Köztársasági elnök Közvélemény Kulturális programok Labdarúgás Lelkisegély MSZP Munkaerő Munkavédelem Műszaki Tudományok Nemzeti Fejlesztési Terv Nemzetiségi ügyek Népművészet Nyugdíjasoknak Oktatás Pályázatok Parlament Párthírek Pedagógia Polgári védelem Politika, közélet Portré Rally Regionális programok Rendezvény Rendőrségi hírek Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Statisztika Szabadidő Szociális ügyek Szociálpolitika Társadalom Távközlés Technika Terrorizmus T-Kisebbségek Történelem Törvény, rendelet, szabályozás Tudományos hírek Tudósítás Turizmus TV, rádió Utazás Ünnepségek Vállalkozásfejlesztés Vallás Vélemények Vízszolgáltatás
Országosan egyedülálló: minőségi díj a Munkaügyi Központ komlói kirendeltségének
  Szinte nem létezik mostanság olyan - az életünkről, a gazdaságról szóló - beszélgetés, melyben előbb, vagy utóbb szóba ne kerülne a munkaerőpiac helyzete. Ennek kapcsán természetesen többféle vélemény is megfogalmazódik, s ilyenkor kerül terítékre az állástalanokkal történő foglalkozás kérdése is.
   Hogy hazánkban minden rendben van e téren, azt talán túlzás lenne állítani, az viszont bizonyos, hogy a jelenlegi lehetőségeken, a jogszabályok adta kereteken belül sokféle gyakorlat létezik. Komlón - úgy tűnik - jól végzik a dolgukat a Dél-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ helyi kirendeltségének dolgozói. Tavalyi munkájuk alapján ugyanis - az országban egyedüliként - elnyerték az Állami Foglalkoztatási Szolgálat ( ÁFSZ) által adományozott Partnerközpontú Minőségi Díjat.
   Götzerné Páva Mária, a kirendeltség vezetője érthetően büszke az elismerésre, mely - állítja - az egységes szemléletnek és a jó csapatmunkának köszönhetően kerülhetett Komlóra. A kirendeltségen 17 nő és 9 férfi dolgozik, közülük 21-en egyetemet, főiskolát végeztek, 5 fő középfokú végzettségű és ketten jelenleg folytatnak főiskolai tanulmányokat. Ők 26-an 57 önkormányzat területén 66 031 állandó lakost kell hogy kiszolgáljanak - szükség esetén.
   Szerencsére ugyanis nincs mindenkinek dolga a munkaügyi kirendeltséggel. De akinek van, annak korántsem mindegy, milyen kiszolgálásban részesül. Ezért itt Komlón már évekkel ezelőtt száműzték a sok helyütt ma is fellelhető "hivatali" szemléletet és egy sokkal közvetlenebb, személyesebb kapcsolatra törekszenek a hozzájuk fordulók segítése érdekében. A kirendeltségen 2005 márciusa és 2006 szeptembere közt megalkották és szilárd alapokra helyezték a minőségügyi irányítási rendszert. Ennek működtetése során pedig fokozatosan eleget tettek azoknak a stratégiai céloknak, melyek az itt dolgozók feladatmegoszlásának, munkamódszerének korszerűsítését, a partnerközpontú munkavégzés színvonalának folyamatos emelését fogalmazták meg.
   - Mind az új szolgáltatási modell, mind pedig a kollégáim felkészültsége, elkötelezettsége jó táptalajul szolgált mindehhez - avatott be a részletekbe a kirendeltségvezető, aki azt is elmondta, hogy a rendszeres időközönként elvégzett elégedettségi vizsgálatok eredménye megerősítette őket abban, hogy jó úton járnak.
   Mint megtudtuk, nem csak az ügyfelek és a munkáltatók, de a dolgozók véleményére is kíváncsiak, mert csak e három "szereplő" tevékenységének összhangja teremtheti meg az eredményességhez szükséges feltételeket. Götzerné az elismerés kapcsán ugyancsak fontosnak tartott megemlíteni további két dolgot. Nevezetesen azt, hogy az ÁFSZ a döntés meghozatala előtt a helyszínen végzett egy alapos, minden részletre kiterjedő vizsgálatot, másrészt pedig azt, hogy ez a kollektíva elkötelezett a tekintetben, hogy a címet meg is tarthassák. Ehhez a munkájukat kell javítaniuk, melyre kötelezettségvállalási nyilatkozatot is tettek az ÁFSZ felé. A sikeres megvalósítás érdekében öt minőségfejlesztő kört alakítottak a kirendeltségen, s ezek valamelyikében minden egyes kolléga benne van - ez pedig biztosíthatja az újabb előrelépést és a jelenleginél is hatékonyabb működést.