Adózás, helyi adók
Államigazgatás
Állatbarát
Állattartás
Balaton
Befektetés
Bemutatjuk
Bér, jövedelem
Beruházás
Biztosítás
Borturisztika, borturizmus
Cégek, vállalkozások hírei
Cégvilág
Civil hírek
Család
Egészségügy / szociális intézmények
Egyesület
Egyházak
Elektronikus ügyintézés
Elemzések, tanulmányok
Életmód
Energiagazdálkodás
Építési ügyek
Érdekességek
Események
EU információk
EU pályázatok
Felhívás
Fiatalok
Foglalkoztatás
Fogyasztóvédelem
Gasztronómia
Gazdasági hírek
Gazdaságpolitika
Gyermek és ifjúsági ügyek
Gyermeknevelés
Helyi önkormányzat
Helyi rendeletek
Helyi szolgáltatások
Helytörténet
Hőszolgáltatás
Humán
Idegenforgalmi információ
Információ
Informatika
Informatika és távközlés
Innen-onnan
Innováció
Interjú
Internet / multimédia
Irodalom
Jegyzet
Jótékonyság
Kamarák
Karácsonyi ünnepségek
Karrier
Katasztrófavédelem
Képviselők
Képviselők hírei
Képviselőtestület
képviselő-testület
Kézilabda
Kiállítások, konferenciák
Kistérségek
Kitüntetés
Koncert
Konferencia
Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum
Kosárlabda
Könyvismertető
Környezetvédelem
Közbiztonság
Közérdekű információk
Közlekedés
Közlekedési információk
Közműépítés
Közműépítés és szolgáltatás
Köztársasági elnök
Közvélemény
Kulturális programok
Labdarúgás
Lelkisegély
MSZP
Munkaerő
Munkavédelem
Műszaki Tudományok
Nemzeti Fejlesztési Terv
Nemzetiségi ügyek
Népművészet
Nyugdíjasoknak
Oktatás
Pályázatok
Parlament
Párthírek
Pedagógia
Polgári védelem
Politika, közélet
Portré
Rally
Regionális programok
Rendezvény
Rendőrségi hírek
Sport / fittness / szabadidő
Sportrendezvény
Statisztika
Szabadidő
Szociális ügyek
Szociálpolitika
Társadalom
Távközlés
Technika
Terrorizmus
T-Kisebbségek
Történelem
Törvény, rendelet, szabályozás
Tudományos hírek
Tudósítás
Turizmus
TV, rádió
Utazás
Ünnepségek
Vállalkozásfejlesztés
Vallás
Vélemények
Vízszolgáltatás
|
Országosan egyedülálló: minőségi díj a Munkaügyi Központ komlói kirendeltségének
Szinte nem létezik mostanság olyan - az életünkről, a gazdaságról szóló - beszélgetés, melyben előbb, vagy utóbb szóba ne kerülne a munkaerőpiac helyzete. Ennek kapcsán természetesen többféle vélemény is megfogalmazódik, s ilyenkor kerül terítékre az állástalanokkal történő foglalkozás kérdése is. Hogy hazánkban minden rendben van e téren, azt talán túlzás lenne állítani, az viszont bizonyos, hogy a jelenlegi lehetőségeken, a jogszabályok adta kereteken belül sokféle gyakorlat létezik. Komlón - úgy tűnik - jól végzik a dolgukat a Dél-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ helyi kirendeltségének dolgozói. Tavalyi munkájuk alapján ugyanis - az országban egyedüliként - elnyerték az Állami Foglalkoztatási Szolgálat ( ÁFSZ) által adományozott Partnerközpontú Minőségi Díjat.
Götzerné Páva Mária, a kirendeltség vezetője érthetően büszke az elismerésre, mely - állítja - az egységes szemléletnek és a jó csapatmunkának köszönhetően kerülhetett Komlóra. A kirendeltségen 17 nő és 9 férfi dolgozik, közülük 21-en egyetemet, főiskolát végeztek, 5 fő középfokú végzettségű és ketten jelenleg folytatnak főiskolai tanulmányokat. Ők 26-an 57 önkormányzat területén 66 031 állandó lakost kell hogy kiszolgáljanak - szükség esetén. Szerencsére ugyanis nincs mindenkinek dolga a munkaügyi kirendeltséggel. De akinek van, annak korántsem mindegy, milyen kiszolgálásban részesül. Ezért itt Komlón már évekkel ezelőtt száműzték a sok helyütt ma is fellelhető "hivatali" szemléletet és egy sokkal közvetlenebb, személyesebb kapcsolatra törekszenek a hozzájuk fordulók segítése érdekében. A kirendeltségen 2005 márciusa és 2006 szeptembere közt megalkották és szilárd alapokra helyezték a minőségügyi irányítási rendszert. Ennek működtetése során pedig fokozatosan eleget tettek azoknak a stratégiai céloknak, melyek az itt dolgozók feladatmegoszlásának, munkamódszerének korszerűsítését, a partnerközpontú munkavégzés színvonalának folyamatos emelését fogalmazták meg. - Mind az új szolgáltatási modell, mind pedig a kollégáim felkészültsége, elkötelezettsége jó táptalajul szolgált mindehhez - avatott be a részletekbe a kirendeltségvezető, aki azt is elmondta, hogy a rendszeres időközönként elvégzett elégedettségi vizsgálatok eredménye megerősítette őket abban, hogy jó úton járnak. Mint megtudtuk, nem csak az ügyfelek és a munkáltatók, de a dolgozók véleményére is kíváncsiak, mert csak e három "szereplő" tevékenységének összhangja teremtheti meg az eredményességhez szükséges feltételeket. Götzerné az elismerés kapcsán ugyancsak fontosnak tartott megemlíteni további két dolgot. Nevezetesen azt, hogy az ÁFSZ a döntés meghozatala előtt a helyszínen végzett egy alapos, minden részletre kiterjedő vizsgálatot, másrészt pedig azt, hogy ez a kollektíva elkötelezett a tekintetben, hogy a címet meg is tarthassák. Ehhez a munkájukat kell javítaniuk, melyre kötelezettségvállalási nyilatkozatot is tettek az ÁFSZ felé. A sikeres megvalósítás érdekében öt minőségfejlesztő kört alakítottak a kirendeltségen, s ezek valamelyikében minden egyes kolléga benne van - ez pedig biztosíthatja az újabb előrelépést és a jelenleginél is hatékonyabb működést. |