Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Híreink
Híreink Kapcsolatok Impresszum
Adózás, helyi adók Államigazgatás Állatbarát Állattartás Balaton Befektetés Bemutatjuk Bér, jövedelem Beruházás Biztosítás Borturisztika, borturizmus Cégek, vállalkozások hírei Cégvilág Civil hírek Család Egészségügy / szociális intézmények Egyesület Egyházak Elektronikus ügyintézés Elemzések, tanulmányok Életmód Energiagazdálkodás Építési ügyek Érdekességek Események EU információk EU pályázatok Felhívás Fiatalok Foglalkoztatás Fogyasztóvédelem Gasztronómia Gazdasági hírek Gazdaságpolitika Gyermek és ifjúsági ügyek Gyermeknevelés Helyi önkormányzat Helyi rendeletek Helyi szolgáltatások Helytörténet Hőszolgáltatás Humán Idegenforgalmi információ Információ Informatika Informatika és távközlés Innen-onnan Innováció Interjú Internet / multimédia Irodalom Jegyzet Jótékonyság Kamarák Karácsonyi ünnepségek Karrier Katasztrófavédelem Képviselők Képviselők hírei Képviselőtestület képviselő-testület Kézilabda Kiállítások, konferenciák Kistérségek Kitüntetés Koncert Konferencia Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum Kosárlabda Könyvismertető Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közlekedés Közlekedési információk Közműépítés Közműépítés és szolgáltatás Köztársasági elnök Közvélemény Kulturális programok Labdarúgás Lelkisegély MSZP Munkaerő Munkavédelem Műszaki Tudományok Nemzeti Fejlesztési Terv Nemzetiségi ügyek Népművészet Nyugdíjasoknak Oktatás Pályázatok Parlament Párthírek Pedagógia Polgári védelem Politika, közélet Portré Rally Regionális programok Rendezvény Rendőrségi hírek Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Statisztika Szabadidő Szociális ügyek Szociálpolitika Társadalom Távközlés Technika Terrorizmus T-Kisebbségek Történelem Törvény, rendelet, szabályozás Tudományos hírek Tudósítás Turizmus TV, rádió Utazás Ünnepségek Vállalkozásfejlesztés Vallás Vélemények Vízszolgáltatás
Bizonytalan állami, biztos intézményi segítség az újdonsült hallgatók támogatására
    Az Oktatási és Kulturális Minisztérium által az esélyegyenlőség jegyében, 2005-ben elindított Katapult-mentorprogram elsődleges célja, hogy a fogadó intézmény a felsőoktatásba bekerült, szociálisan hátrányos helyzetű hallgatók intézményi beilleszkedését támogassa, lemorzsolódásuk elkerülése érdekében, személyes segítségnyújtással, mentorálással. Vagyis a program keretében önkéntes, felsőbb éves hallgatók egy éven keresztül, tanulmányi, információs és adminisztrációs segítséget nyújtanak a halmozottan hátrányos helyzetű "gólyáknak".
      Az Országos Felsőoktatási Információs Központ hivatalos adatai szerint 2008-ban 1246 felvételt nyert hátrányos helyzetű hallgató került be az Oktatási és Kulturális Minisztérium Katapult Mentorprogramjába - ez a 2007-es adat háromszorosa. A Katapult Mentorprogram sikerét némileg beárnyékolja az a bizonytalanság, hogy jelenleg a mentorprogramra kattintva az Oktatási Minisztérium honlapján az áll, hogy a programot működtető HÖOK Alapítványának 2009 januárjától nincs érvényes szerződése az OKM-mel, így a mentorprogram működtetésére nem jogosult. 
    Vannak azonban hazánkban olyan felsőoktatási intézmények, amelyek  - nyugati mintára - saját maguk által kidolgozott, belső mentor-rendszerekkel segítik az újdonsült hallgatók érkezését. A főiskola, vagy egyetem - intézményi keretből - különböző plusz-támogatást, ösztöndíj-kiegészítést ad azoknak a felsőbb éves hallgatóknak, akik patronáló szerepet vállalnak és segítik a "gólyák " tájékozódását és beilleszkedését.
    Az ELTE 2006-ban - hallgatói kezdeményezésre  - indította el mentorprogramját és dolgozta ki saját és társaik képzését. A képzés lényege, hogy egy mentortábor keretén belül készítik fel a felsőbb éves hallgatókat a arra, hogy tanulmányi és szociális ügyekben, ösztöndíj-lehetőségek ismertetésével és az intézmény életével kapcsolatos információkkal segítség az újonnan érkező hallgatókat.

     A Dunaújvárosi Főiskolán hasonló „gólyamentor programot” indítottak a 2008-2009-es tanévben. A diákok motiválásában a HÖK és a Főiskola is részt vállal: az ösztöndíj-támogatás mellett például a legjobban teljesítő tíz gólyamentor egy ibizai utazást kap.
    A DF egyébként 2008 szeptemberében - szintén intézményi támogatással  - elindította tanulást segítő Tutori Programját is, melynek lényege, hogy a jól felkészült hallgatók (tutorok) kiscsoportos foglalkozásokon, 5-15 fő korrepetálását végzik a nehézségeket jelentő tantárgyakból. A vizsgákra történő  felkészülés segítése intézetek közti együttműködéssel valósult meg, hiszen a tutorok a tanszékvezetőkkel egyeztetve hirdették meg eredményjavító programjukat. Az első félév tapasztalatai alapján Paulik Anna, a DF HÖK alelnöke sikeresnek minősítette a programot, hiszen a hallgatók mintegy 20%-ának segítettek a vizsgák sikeres abszolválásában.