Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Híreink
Híreink Kapcsolatok Impresszum
Adózás, helyi adók Államigazgatás Állatbarát Állattartás Balaton Befektetés Bemutatjuk Bér, jövedelem Beruházás Biztosítás Borturisztika, borturizmus Cégek, vállalkozások hírei Cégvilág Civil hírek Család Egészségügy / szociális intézmények Egyesület Egyházak Elektronikus ügyintézés Elemzések, tanulmányok Életmód Energiagazdálkodás Építési ügyek Érdekességek Események EU információk EU pályázatok Felhívás Fiatalok Foglalkoztatás Fogyasztóvédelem Gasztronómia Gazdasági hírek Gazdaságpolitika Gyermek és ifjúsági ügyek Gyermeknevelés Helyi önkormányzat Helyi rendeletek Helyi szolgáltatások Helytörténet Hőszolgáltatás Humán Idegenforgalmi információ Információ Informatika Informatika és távközlés Innen-onnan Innováció Interjú Internet / multimédia Irodalom Jegyzet Jótékonyság Kamarák Karácsonyi ünnepségek Karrier Katasztrófavédelem Képviselők Képviselők hírei Képviselőtestület képviselő-testület Kézilabda Kiállítások, konferenciák Kistérségek Kitüntetés Koncert Konferencia Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum Kosárlabda Könyvismertető Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közlekedés Közlekedési információk Közműépítés Közműépítés és szolgáltatás Köztársasági elnök Közvélemény Kulturális programok Labdarúgás Lelkisegély MSZP Munkaerő Munkavédelem Műszaki Tudományok Nemzeti Fejlesztési Terv Nemzetiségi ügyek Népművészet Nyugdíjasoknak Oktatás Pályázatok Parlament Párthírek Pedagógia Polgári védelem Politika, közélet Portré Rally Regionális programok Rendezvény Rendőrségi hírek Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Statisztika Szabadidő Szociális ügyek Szociálpolitika Társadalom Távközlés Technika Terrorizmus T-Kisebbségek Történelem Törvény, rendelet, szabályozás Tudományos hírek Tudósítás Turizmus TV, rádió Utazás Ünnepségek Vállalkozásfejlesztés Vallás Vélemények Vízszolgáltatás
Elmarad a mohácsi révátkelőnél a rámpák felújítása
    A város és a sziget közti összeköttetést biztosító kompot - a nagy vízen való átjutás egyetlen lehetőségeként - rengetegen veszik igénybe az év minden napján (már amikor az időjárás miatt nem kell azt szüneteltetni), ám - éppen emiatt - a Duna két oldalán sok éve kialakított rámpák mostanra igen rossz állapotba kerültek: felújításukra azonban még várni kell.
     Talán megbocsátja a Kedves Olvasó, ha egy egészen személyes dologgal hozakodok elő ezen írás kapcsán. Nevezetesen azzal, hogy gyermekkorom minden nyarát Mohácson töltöttem - tekintve, hogy nagyszüleim ott laktak. Csakhogy anyai nagyanyám a Duna egyik, apai nagyszüleim a másik oldalán ( a szigeten) laktak, így aztán jómagam is gyakori utas voltam a kompon. Módom volt hát látni, mekkora gondot jelentett a járművezetőknek és a lovaskocsik hajtóinak is a vízi járműre való felhajtás. A rámpa ugyanis igencsak rossz minőségű - hogy ne mondjam, "ramaty" - állapotban volt. Aztán a nagy dunai árvíz után, amikor felépült a város felőli oldalon az új - a korábbinál magasabb - betonfal, végre megcsinálták, használhatóvá tették a rámpákat is.
    Az azóta eltelt évtizedek, a méginkább megnövekedett forgalom, a téli jégzajlások és fagyok azonban megtették a hatást. Mostanra a le- és felhajtók - különösen azok alsó, a Dunával közvetlenül érintekző része - ismét tönrementek. Vagyis: szükség lenne a felújításukra. A városnak azonban a szűkös költségvetéséből nem futja erre, ezért aztán pályázatot nyújtottak be a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez, ezt azonban elutasították a döntéshozók. A mohácsiak panasszal éltek a döntés ellen, de ezt ugyancsak elutasították, mondván: a mintegy százmillió forintos beruházás nem érinti az országos közúthálózatot. Az ismételt elutasítást követően a város most felülvizsgálati kérelmet adott be - és bizakodik...