Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Híreink
Híreink Kapcsolatok Impresszum
Adózás, helyi adók Államigazgatás Állatbarát Állattartás Balaton Befektetés Bemutatjuk Bér, jövedelem Beruházás Biztosítás Borturisztika, borturizmus Cégek, vállalkozások hírei Cégvilág Civil hírek Család Egészségügy / szociális intézmények Egyesület Egyházak Elektronikus ügyintézés Elemzések, tanulmányok Életmód Energiagazdálkodás Építési ügyek Érdekességek Események EU információk EU pályázatok Felhívás Fiatalok Foglalkoztatás Fogyasztóvédelem Gasztronómia Gazdasági hírek Gazdaságpolitika Gyermek és ifjúsági ügyek Gyermeknevelés Helyi önkormányzat Helyi rendeletek Helyi szolgáltatások Helytörténet Hőszolgáltatás Humán Idegenforgalmi információ Információ Informatika Informatika és távközlés Innen-onnan Innováció Interjú Internet / multimédia Irodalom Jegyzet Jótékonyság Kamarák Karácsonyi ünnepségek Karrier Katasztrófavédelem Képviselők Képviselők hírei Képviselőtestület képviselő-testület Kézilabda Kiállítások, konferenciák Kistérségek Kitüntetés Koncert Konferencia Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum Kosárlabda Könyvismertető Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közlekedés Közlekedési információk Közműépítés Közműépítés és szolgáltatás Köztársasági elnök Közvélemény Kulturális programok Labdarúgás Lelkisegély MSZP Munkaerő Munkavédelem Műszaki Tudományok Nemzeti Fejlesztési Terv Nemzetiségi ügyek Népművészet Nyugdíjasoknak Oktatás Pályázatok Parlament Párthírek Pedagógia Polgári védelem Politika, közélet Portré Rally Regionális programok Rendezvény Rendőrségi hírek Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Statisztika Szabadidő Szociális ügyek Szociálpolitika Társadalom Távközlés Technika Terrorizmus T-Kisebbségek Történelem Törvény, rendelet, szabályozás Tudományos hírek Tudósítás Turizmus TV, rádió Utazás Ünnepségek Vállalkozásfejlesztés Vallás Vélemények Vízszolgáltatás
A tél újabb támadása sokakat ért váratlanul - beszéljünk a hólánc fontosságáról
     Azokban az országokban, ahol sok a hegyvidék és gyakori a havazás, jó néhány éve kötelezően  előírják a hólánc meglétét az autóban. Ott egy-egy közúti ellenőrzés során bizony fel is kell mutatniuk az járműtulajdonosoknak e fontos felszerelést a rend őreinek. És ez nem szőrszálhasogatás! Aki ugyanis belekeveredik egy hóviharba (amilyenekre mostanában hazánkban is akadt példa - legutóbb éppen a mai napon), az az életével játszik, ha nem tud eljutni egy biztonságos menedékig. Ha pedig az életünkről van szó, egyáltalán nem mindegy, milyen hóláncot is veszünk!
    
A legolcsóbb hóláncokat általában a hipermarketek polcain lehet megtalálni, néhány ezer forintos árért. Nem biztos azonban, hogy a legbölcsebb megoldás kizárólag az ár alapján keresgélni. Ezek az olcsó láncok ugyanis néhány használat után jó eséllyel tönkremennek, vagyis - ha nem csak dísznek tartjuk - pár évente cserélni kell. De ami ennél is fontosabb, hogy vásárláskor győződjünk meg arról: valóban a megfelelő méretű hóláncot választjuk-e. A túl kicsi, vagy túl nagy hólánc ugyanis egyaránt használhatatlan! Ha valaki bizonytalan a választásban, kérje szakember véleményét.
     A jó minőségű, klasszikus felépítésű hóláncok ára nagyjából 6 ezer forintnál kezdődik - az átlagos személyautók abroncsára. Ezek mintázata általában párhuzamosan futó láncsor, vagy gyémántalakzat. A hóláncokat (s néhány speciális esettől eltekintve) elsősorban a meghajtott kerekekre kell felszerelni. Nemcsak az elindulásban és a haladásban fontos a szerepük, hanem fékezéskor, a megállásban is. A hóláncokat párban árusítják. Bizonyos esetekben érdemes mind a négy kereket felszerelni lánccal, de vannak autók, amelyeknél a gyártó ezt nem engedélyezi (például ha nincs elegendő hely a hólánc számára az adott kerekek mellett). Érdemes a hóláncot egész évben az autóban tartani, mert még sárban is kisegíthet, olyan helyen, ahol lánc nélkül elakadnánk.
     A Magyarországon érvényben lévő KRESZ szerint hóláncokat csak havas, jeges úton szabad használni és a hólánccal felszerelt gépjármű megengedett maximális sebessége 50 km/óra. Kötelező a hólánc használata legalább egy hajtott tengelyen az arra táblával kijelölt útszakaszokon, illetve, ha ez a tábla egy határátkelőhelyen van elhelyezve, akkor a határt csak akkor lehet a gépjárművel átlépni, ha van készenlétben egy (pár) hólánc a gépjárműben.
    Sokakat érint ma már az is, hogy még kevés helyen lehet kapni terepjárókra és teherautókra való hóláncot. Kivételt képeznek ez alól például a Marso szervizek, lerakatok, mert náluk ezekre a járművekre is találhatunk hóláncot és a pontos használatát, szerelését is elmagyarázzák a vásárlónak