Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Híreink
Híreink Kapcsolatok Impresszum
Adózás, helyi adók Államigazgatás Állatbarát Állattartás Balaton Befektetés Bemutatjuk Bér, jövedelem Beruházás Biztosítás Borturisztika, borturizmus Cégek, vállalkozások hírei Cégvilág Civil hírek Család Egészségügy / szociális intézmények Egyesület Egyházak Elektronikus ügyintézés Elemzések, tanulmányok Életmód Energiagazdálkodás Építési ügyek Érdekességek Események EU információk EU pályázatok Felhívás Fiatalok Foglalkoztatás Fogyasztóvédelem Gasztronómia Gazdasági hírek Gazdaságpolitika Gyermek és ifjúsági ügyek Gyermeknevelés Helyi önkormányzat Helyi rendeletek Helyi szolgáltatások Helytörténet Hőszolgáltatás Humán Idegenforgalmi információ Információ Informatika Informatika és távközlés Innen-onnan Innováció Interjú Internet / multimédia Irodalom Jegyzet Jótékonyság Kamarák Karácsonyi ünnepségek Karrier Katasztrófavédelem Képviselők Képviselők hírei Képviselőtestület képviselő-testület Kézilabda Kiállítások, konferenciák Kistérségek Kitüntetés Koncert Konferencia Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum Kosárlabda Könyvismertető Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közlekedés Közlekedési információk Közműépítés Közműépítés és szolgáltatás Köztársasági elnök Közvélemény Kulturális programok Labdarúgás Lelkisegély MSZP Munkaerő Munkavédelem Műszaki Tudományok Nemzeti Fejlesztési Terv Nemzetiségi ügyek Népművészet Nyugdíjasoknak Oktatás Pályázatok Parlament Párthírek Pedagógia Polgári védelem Politika, közélet Portré Rally Regionális programok Rendezvény Rendőrségi hírek Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Statisztika Szabadidő Szociális ügyek Szociálpolitika Társadalom Távközlés Technika Terrorizmus T-Kisebbségek Történelem Törvény, rendelet, szabályozás Tudományos hírek Tudósítás Turizmus TV, rádió Utazás Ünnepségek Vállalkozásfejlesztés Vallás Vélemények Vízszolgáltatás
Megérkeztek az új buszok a Pannon Volánhoz
    A Pannon Volán Zrt. jelenleg 325 autbusszal és mintegy 830-840 alkalmazottal látja el közszolgáltatási feladatait. Horváth Zoltán vezérigazgató  (2.képünkön középen) a ma délelőtti sajtótájékoztató során - melynek keretében bemutatták a társaság legújabb járműveit - elmondta: a munkavállalók és a menedzsment célja, hogy  - igazodva a mindenkori lehetőségekhez - folyamatosan korszerűsítsék autóbuszparkjukat. E program részeként érkezett meg a napokban az a 10 darab CREDO EC 12 típusú és 4 darab AUTOSAN H7 Solina típusú autóbusz, melyeket ma mutattak be a sajtónak, s amelyek rögtön a bemutatót követően munkába is álltak.
  Mint azt a vezérigazgatótól megtudhattuk, a múlt évben kezdődött és most befejeződő beruházás fedezete a tőkeemelés, illetve a társaság saját tőkéje volt, s ezekkel a járművekkel sikerült jelentősen csökkenteni a társaság járműparkjának átlag-életkorát. A cég első embere azt is elmondta: a válság hatásai alól természetesen a Pannon Volán sem vonhatja ki magát (adataik szerint az idei év első három hónapjában mintegy 6-7 %-kal csökkent az utasszám a járataikon), de szeretnék megőrizni, sőt, ha lehet, növelni  a szolgáltatási színvonalat. Ebben segíthatnak a most ( és tavaly) érkezett új járművek, melyek a legrégebbi Ikarusokat váltják ki.
   Azt már Micskey Tibortól ( 2.képünkön balról) hallhattuk, hogy a tíz - a Pannon Volánnál már bevált és bizonyított - CREDO mellett (melyeket összesen 350 millió forintért vásároltak)  ezúttal négy olyan midibusz is érkezett a Pannon Volánhoz, melyből még nem sok van hazánkban. A termelési igazgató elmondta: az AUTOSAN H7 SOLINA típusú járműveket Lengyelországban szerelik össze, s azok Mercedes alvázra épülnek,előnyük, hogy alacsony költséggel üzemeltethetők, miközben korszerű műszaki tartalommal rendelkeznek.
   A midibuszok (1.képünkön balról és középen) 21 ülő és 19 álló utas befogadására képesek. Belső terük (3.kép) nem csak esztétikus , hanem egyúttal kényelmes és praktikus is. Túl azon, hogy a jármű utastere légkondicionált, a hátsó - kétszárnyú - ajtónál alacsony a padlómagasság, s ide egy kihajtható rampát is szereltek. (4.kép) Ez azt jelenti, hogy ezekre a buszokra a mozgásukban korlátozottak, kerekes-székkel közlekedők is akadálymentesen fel- és leszállhatnak - a hátsó peronon pedig a kerekes-szék rögzítésére alkalmas eszköz is rendelkezésre áll. A négy SOLINA midibusz - melyek elektromos utastájékoztatóval készültek - 104 milli forintba került, s mától Komlón a helyi, illetve a helyközi forgalomban vesznek részt.
    A sajtótájékoztatón a Pannon Volán vezetői azt is elmondták: a pécsi autóbuszpályaudvar teljes rekonstrukciója mintegy két milliárd forintba kerülne - de erre - a hírekkel ellentétben - nincs befektetői szándék, a a cégnek és a tulajdonosnak pedig nincs ennyi pénze. Annyi viszont van, melyből a jövő évi EKF idejére elvégezzenek olyan csinosításokat, korszerűsítéseket (pl. festés, automata kapuk felszerelése, akadálymentesítés, idegen nyelvű feliratok kihelyezése és az idegen nyelvű hangos utastájékoztatás feltételeinek megteremtése) melyek hozzájárulhatnak ahhoz, hogy az autóbusszal Pécsre érkező idegenek első benyomása kedvező legyen a városról.
    Szó esett még a chipkártyás bérletrendszer bevezetésének előkészületeiről (erről nemrégiben a helyilapok.hu is beszámolt), illetve pillanatnyi állásáról is. Mint elhangzott, e program keretében a cég 2009-ben tervezi a jelenlegi - fizikailag is elavult - fedélzeti jegykiadó eszközök cseréjét egy korszerű, a chipkártyát is kezelni tudó, mi több, online adatátvitelre képes rendszerre. Ez a fejlesztés komoly forrásokat igényel - tudhattuk meg - melyek előteremtése nem könnyű akkor, amikor a helyközi és távolsági közlekedés viszonylatában 2007 óta nem emelt tarifát a Pannon Volán, de egy sikeres pályázat ebben is segíthet.
    Azt már a komlói autóbuszállomás vezetőjétől, Néder Kálmántól tudtuk meg, hogy a midibuszok főként az esti órákban és hétvégén, illetve  hétköznap napközben azokon a járatokon közlekednek majd, melyeknél - a korábban végzett utasszámlálások és tapasztalatok alapján - elegendő ezek befogadóképessége is. Így az utasok korszerűbb, csendesebb, kényelmesebb buszokkal utazhatnak, a Volán pedig költséghatékonyabban végezheti tevékenységét.
    ( Az első 4 fotót a cikk szerzője , az ötödiket Péter Szabó Zoltán készítette )