Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Híreink
Híreink Kapcsolatok Impresszum
Adózás, helyi adók Államigazgatás Állatbarát Állattartás Balaton Befektetés Bemutatjuk Bér, jövedelem Beruházás Biztosítás Borturisztika, borturizmus Cégek, vállalkozások hírei Cégvilág Civil hírek Család Egészségügy / szociális intézmények Egyesület Egyházak Elektronikus ügyintézés Elemzések, tanulmányok Életmód Energiagazdálkodás Építési ügyek Érdekességek Események EU információk EU pályázatok Felhívás Fiatalok Foglalkoztatás Fogyasztóvédelem Gasztronómia Gazdasági hírek Gazdaságpolitika Gyermek és ifjúsági ügyek Gyermeknevelés Helyi önkormányzat Helyi rendeletek Helyi szolgáltatások Helytörténet Hőszolgáltatás Humán Idegenforgalmi információ Információ Informatika Informatika és távközlés Innen-onnan Innováció Interjú Internet / multimédia Irodalom Jegyzet Jótékonyság Kamarák Karácsonyi ünnepségek Karrier Katasztrófavédelem Képviselők Képviselők hírei Képviselőtestület képviselő-testület Kézilabda Kiállítások, konferenciák Kistérségek Kitüntetés Koncert Konferencia Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum Kosárlabda Könyvismertető Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közlekedés Közlekedési információk Közműépítés Közműépítés és szolgáltatás Köztársasági elnök Közvélemény Kulturális programok Labdarúgás Lelkisegély MSZP Munkaerő Munkavédelem Műszaki Tudományok Nemzeti Fejlesztési Terv Nemzetiségi ügyek Népművészet Nyugdíjasoknak Oktatás Pályázatok Parlament Párthírek Pedagógia Polgári védelem Politika, közélet Portré Rally Regionális programok Rendezvény Rendőrségi hírek Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Statisztika Szabadidő Szociális ügyek Szociálpolitika Társadalom Távközlés Technika Terrorizmus T-Kisebbségek Történelem Törvény, rendelet, szabályozás Tudományos hírek Tudósítás Turizmus TV, rádió Utazás Ünnepségek Vállalkozásfejlesztés Vallás Vélemények Vízszolgáltatás
Sikeres volt a Komló Rali: Herczig Norbert Komlón lett magyar bajnok
    Az újdonsült bajnok erről így beszélt a versenyt követően: - Ünnepelni jöttünk Komlóra. Megtehettük volna, hogy egy kisebb kategóriájú, A-csoportos autóval állunk rajthoz, de a támogatóink, a szurkolóink, a csapatunk miatt nem engedhettük meg magunknak, hogy nem WRC-vel megyünk. A prológon megmutattuk magunkat, amit már csak becsületből is illett megnyernünk. Ezt követően leadtuk a menetlevelet, ami a jelenlegi gazdasági helyzetben - úgy gondolom - a legokosabb döntés volt. A Nyírség Rali óta eltelt időben volt időm felfogni a bajnoki címet, de igazából akkor sóhajtottam föl, amikor megérkeztünk a prológ beírójába. Olyan nevek mellé kerültünk az abszolút bajnoki címet szerzők sorába, akik közül többre is nagyon felnézek. Amikor elkezdtem versenyezni, az autózás öröme lebegett a szemem előtt, és nem gondoltam volna, hogy valaha is feliratkozok a rangos névsorba. Csak a legutolsó években mertem erről álmodozni, amikor már WRC-vel tudtunk autózni. És most, amikor az álom valóra vált, csak annyit mondanék: köszönöm a csapatom egész éves háttérmunkáját, mert ez az arany nem csak az enyém, hanem mindannyiunké!
   Vasárnap kora reggel szakadó eső - és néhány fordulat - várta a nyitó gyorsaságira érkező nézőket: az újdonsült bajnok, Herczig már szombat este, a másik nagy WRC-s ellenfél, Turán  pedig az első gyorsasági rajtja előtt kiszállt a versenyből. (Velük az történt, hogy - miután a szombati prológon ígéretükhöz híven szárnyaltak, azaz mentek keresztben, hosszában - vasárnap reggel a rajt előtt elszakadt az autó gázbowdenje. Ezt kicserélni nagyjából három perces munka, de mivel nem volt náluk tartalék, kénytelenek voltak az elindulás előtt befejezni a versenyt.)
   Mindez azt jelentette, amennyiben ifj. Érdinek sikerül nyerni, a bajnokságban a második helyen végezhetett volna. Három gyorsaságin keresztül úgy tűnt, élni tud a lehetőséggel: az első kör végén magabiztosan állt az élen. A negyedik gyorson aztán "menetrend szerint" érkezett a balszerencse: a rali leghosszabb gyorsaságijának elején begyűjtöttek egy bal első defektet, amivel visszacsúsztak az abszolút 11. helyre. Végül - a remek hajrának köszönhetően - a céldobogón Érdi idei ötödik bronzérmét vehette át, amivel a bajnokságban is a harmadik helyen zárt.
     Lássuk, hogy vélekedik erről a csapat tulajdonosa, Korda Erik: - Vegyes érzelmekkel zártam a Komló Rallyt. Egyrészt csalódott vagyok, hiszen nagyon jó esélyünk volt a futamgyőzelemre, és a bajnokság második helyére. Tibi a nyolc gyorsaságiból hatot megnyert, de egy defekt miatt megint futhattunk az eredmény után. A végére sikerült visszakapaszkodni a harmadik helyre, de az év végi ezüsthöz ez is kevés volt. Mégsem vagyok elégedetlen, hiszen az autóval ezúttal sem volt semmilyen műszaki probléma, az idei szezon valamennyi futamán felállhattunk a dobogóra, Tibi pedig a mi autónkkal érte el pályafutása eddig legjobb eredményét, harmadik helyet szerzett a bajnokságban.
   És egy másik vélemény Kővári Barnától (akit sokáig csak trabantos fenegyerekként emlegettek, s aki most megnyerte az A/7-es kategóriát): - Szinte felfoghatatlan, hogy az idei évben hét versenyből ötöt megnyertünk. Megszereztük a bajnoki címet az A7-es kategóriában, megnyertük az R-csoport kupasorozatot, illetve az A-csoportban miénk az ezüstérem. Sokan mondták, hogy megérdemeltem a bajnoki címet, bízom benne, hogy ez így is van. Zsolti sem volt még magyar bajnok, én sem. Nagyon boldogok vagyunk, de még nem igen hisszük el. Azt gondolom jövőre sem lesz könnyebb az A7-es géposztály, jó érzés, hogy mindenki arra készül majd, hogy minket győzzön le" - lelkendezett Barna.(az utolsó gyorson egyébként ők is defektet kaptak, de beértek a célba).
     Mint az eddigiekből már kiderülhetett, nem akármilyen verseny volt a Komló Rali! A vasárnapi eső alaposan "meggyérítette" a mezőnyt: volt, aki árokba csúszott, más oszloppal "találkozott", s többen technikai gondok miatt hagyták abba idő előtt a vesrenyzést - ennek ellenére nézők és résztvevők egyaránt elégedetten nyilatkoztak összességében az eseményről.
    A verseny végeredménye: 1. Hideg Krisztián,Kerék István (Mitsubishi Lancer EVO VI) 2. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Subaru Impreza WRC) 3. ifj.Érdi Tibor, Rubóczky Attila (Subaru Impreza WRC)   Itt jegyezzük meg, hogy a Komló Rali azért is emlékezetes lehet az autósport kedvelőinek, mert - bár hivatalos döntés még nem született - előfordulhat, hogy a hazai bajnokságban Komlón láttunk utoljára WRC-ket.
    A Nyílt Rali Bajnokság végeredménye a komlói versenyt követően: 1. Herczig (Subaru) 2. Turán (Peugeot) 3. ifj. Érdi (Subaru/Skoda) Az Országos Rali Bajnokságban: 1. Hadik (Subaru) 2. Osváth (Mitsubishi) 3. Trencsényi (Mitsubishi)  A Goller Országos Historic Rali komlói futamán nyolc autó indult (közülük kettő - egy Porsche 911 és egy Skoda 130 RS) indult, a győzelmet a Ford Escorttal versenyző Wirtmann Ferenc, Schneer László páros szerezte meg.
     A kétnapos versenyről és a köréje szervezett civil programokról dr. Szakács Lászlót, Komló alpolgármesterét kérdeztük, aki elmondta: - Azt hiszem, sikerült egy nagyon jó programot összehoznunk, olyat, ami tetszett a versenyzőknek, tetszett az őket kísérő stáboknak, a rali szerelmeseinek és azoknak is, akik nem rajonganak annyira az autósportért. Önmagéárt beszél, hogy a verseny hétvégéjén 30 kilométeres körzetben nem volt szabad szálláshely, jelentős forgalomnövekedés volt a térség üzleteiben, benzinkútjainál, nagy volt a média-érdeklődés és persze annak is örülök, hogy az eseményt sikerült a kedvezőtlenre fordult időjárás ellenére komolyabb  baleset nélkül zárnunk. A verseny nyitóeseménye, a prológ és a záróesemény, a célceremónia egyaránt sok nézőt vonzott és az évkönyvekben most már ott szerepel majd Komló neve, merthogy itt avatták a 2009-es év bajnokait. Köszönet illeti ezért  a versenyért mindazokat, akik valamilyen szinten részt vettek a szervezésben, lebonyolításban, közülük is elsősorban a Marco Racing Team-et.