Adózás, helyi adók
Befektetés
Bemutatjuk
Bér, jövedelem
Beruházás
Cégek, vállalkozások hírei
Cégvilág
Egészségügy / szociális intézmények
Egyházak
Életmód
Érdekességek
Események
EU
EU információk
EU pályázatok
Falusi turizmus desztináció menedzsmenttel
Felhívás
Felmérések
Fiatalok
Fidesz
Foglalkoztatás
Fogyasztóvédelem
Gasztronómia
Gazdasági hírek
Hazai sport
Helyi önkormányzat
Helyi rendeletek
Helyi szolgáltatások
Információ
Informatika
Ingatlan
Innen-onnan
Interjú
Kamarák
Karácsonyi ünnepségek
Katasztrófavédelem
Képviselőtestület
Kistérségek
Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum
Kormányrendeletek
Kosárlabda
Költségvetés
Környezetvédelem
Közérdekű információk
Közgyűlés
Közhivatalok
Közlekedés
Közvélemény
Kulturális programok
Labdarúgás
Magyar foci
Moziműsor
Nemzeti Fejlesztési Terv
Nemzetiségi ügyek
Nemzetközi sport
Oktatás
Olimpia
Pályázatok
Pénzügyek
Politika, közélet
Rendezvény
Sajtó
Sakk
Sport / fittness / szabadidő
Statisztika
Szabadidő
Szociális ügyek
Terrorizmus
T-Kisebbségek
Törvény, rendelet, szabályozás
Tudományos hírek
Turizmus
Utazás
Űrkutatás
Virágkarnevál
|
Aggodalommal várják a telet a légitársaságok
Az üzemanyag árának emelkedése, az általános gazdasági kilátások romlása érzékenyen érinti a légitársaságokat. Legutóbb a British Airways jelezte, hogy nem tudja teljesíteni az idei évre várt jövedelmezőségi tervét, megint csőd szélén van az olasz Alitalia, és óvatos becslést tett közzé a téli üzletmenet alakulására vonatkozóan az ír Ryanair olcsó jegyes légitársaság is.
Az Alitaliának már csak 100 napra elegendő szabad pénzeszköze van, és ha nem valósul meg a kilátásba helyezett 1,2 milliárd eurós tőkeemelés, akkor a cég pénzügyileg összeomlik. A feltőkésítéshez eredetileg a milánói Intesa Bank és a Deutsche Bank nyújtotta volna a bankgaranciát, de az olasz bank a római Messaggero napilap beszámolója szerint elállt az üzlettől, és emiatt késhet az Alitalia tőkeemelése.
A British Airways jövedelmezőségi problémákkal küzd, a társaság e héten kinevezett, új vezérigazgatója, Willie Walsh úgy látja, hogy az üzemanyag drágulása miatt idén nem tudják elérni a korábban tervezett 10 százalékos profitrátát. Ráadásul legalább 100 millió fontot terveznek fordítani arra, hogy magukhoz édesgessék a nagy távolságra utazó ügyfeleiket a gépek komfortjának emelésével. A vállalat az idei év első negyedében 8,5 százalékos profitrátát ért el.
A BA átalakításokat tervez azoknál a rövid távú járatoknál, amelyek veszteségesek, és az új vezérigazgató tervei között szerepel az is, hogy a cég pozícióinak erősítésre végett részt vesznek az ágazat konszolidációjában. A spanyol Iberia légitársaságban lévő 8,76 százalékos részesedésük emelése azonban egyelőre nincs napirenden, mondta a vezérigazgató.
Az ír Ryanair kissé aggódik a tél miatt, a jelentős árelőny elvesztésétől tart, bár egyelőre nincs panaszkodni valója: szeptemberben az előző havihoz képest stabil volt a gépek kihasználtsága, a mutató 87 százalék volt, az utasok száma 27 százalékkal 3,02 millióra nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A téli időszak üzletmenetét azonban óvatosan ítéli meg a társaság vezérigazgatója. Szerinte a nagy európai légitársaságok által bevezetett üzemanyagpótdíj az ilyen felárat nem alkalmazó Ryanair gépeire terelheti ugyan az utasokat, de a jegyárkülönbség az év hátralevő részében csökkenhet, mert a hagyományos légitársaságok is engedni fognak áraikból, ha versenyben akarnak maradni.
|