Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Híreink
Híreink Kapcsolatok Impresszum
Erősíti közép-és kelet-európai pozícióit a Praktiker

A Praktiker közép- és kelet-európai terjeszkedés finanszírozására kívánja fordítani a tervezett részvény kibocsátásából befolyó összeget. A barkácsáruház-lánc meg kívánja erősíteni piaci pozícióit Bulgáriában, Romániában, Magyarországon, Lengyelországban és Törökországban. A terjeszkedés következő fázisaként  az orosz és az ukrán piacot célózta meg.

 

Az idén a külföldi üzletlánc 58 százalékkal járul hozzá a Praktiker üzemi eredményéhez. Évente mintegy 15 új üzlet megnyitásával az egyébként is magasan jövedelmező külföldi áruházak hozzájárulását az értékesítési árbevételhez a jelenlegi 24 százalékról 2008-ra 40 százalék környékére kívánják emelni. Magyarországon 7 éve van jelen, és tavaly nyílt meg a 15. áruház Szolnokon.A zalaegerszegi volt 2003-ban a 14. üzlet.A zalaegerszegi Praktiker

 

Hosszas eggyezkedések, tárgyalások után csak október végén dőlt el, hogy a Metro-csoport nyilvános kibocsátással tőzsdére viszi a Praktikert. Bizonyos értesülések alapján arra lehet következtetni, hogy a Metro a Praktiker 75 százalékát tervezi tőzsdére vinni. A 330 európai áruházzal rendelkező Praktiker idei első kilenc havi pénzforgalmi többlete (EBITDA) a tavalyi 58,1 millió euróról 82 millió euróra nőtt egy év alatt, míg a forgalma 2,3 milliárd euró volt.