Adózás, helyi adók
Befektetés
Bemutatjuk
Beruházás
Cégvilág
Civil hírek
Elektronikus ügyintézés
Életmód
Érdekességek
Értékpapír forgalmazás
Események
EU
EU pályázatok
e-ügyintézés
Fidesz
Gasztronómia
Gazdasági hírek
Gyermeknevelés
Helyi önkormányzat
Helyi rendeletek
Helyi szolgáltatások
Helytörténet
Humán
Informatika és távközlés
Ingatlan
Interjú
Internet / multimédia
Irodalom
Jegyzet
Katasztrófavédelem
Képviselők
Képviselők hírei
Képviselőtestület
Kiállítások, konferenciák
Kistérségek
Környezetvédelem
Közlekedés
Közműépítés és szolgáltatás
Kulturális programok
MDF
MSZP
Munkaerő
Nemzeti Fejlesztési Terv
Oktatás
Pályázatok
Politika, közélet
Portré
Regionális programok
Rendezvény
Rendőrségi hírek
Sport / fittness / szabadidő
Sportrendezvény
Szabadidő
SZDSZ
T-Kisebbségek
Törvény, rendelet, szabályozás
Turizmus
Vallás
|
Újfajta buszok Szolnokon
Szeptember elsejétől több iskolabusz is forgalomba állt Szolnokon. A városi közgyűlés tavasszal nagy vihart kavart projektje, az "iskolaátszervezés" fedőnéven futó iskolabezárások szükségessé tették, hogy a megszűnt (Tallin és Kölcsey) peremkerületi iskolák körzetében lakó kisiskolásokat szervezetten szállítsák új iskoláikba. Ezt látja el tanévkezdéstől a reggelente és délutánonként egyszer-egyszer közlekedő "I"-jelzésű Volános busz. Többszáz nebuló (néhány kísérő tanárral) kényszerül lakóhelyétől több kilométerre buszozni új iskolájához, ráadásul a kísérő szülők nem férnek fel a buszra, és csak a jóég a tudhatója, hogy szakkörről, korrepetálásról hogyan jut haza délután a gyerek. Az iskolabezárások ellen tavasszal demonstráló szülők és civil szervezetek még mindig nem nyugodtak bele a döntésbe, elképzelhető, hogy a dolognak lesz folytatása. A sors cinikus velejárója, hogy közben az iskolabezárást levezénylő városházi hivatalnok magas állami kitüntetésben részesült...
Sokkal örömtelibb mozzanata a város közlekedési történelmének az első Plasma típusú midibusz menetrendszerinti forgalomba állítása. Az alacsony költségű, minőségileg, esztétikailag és a komfort szempontjából minden EU-s igényt kielégítő, 50 férőhelyes kisbuszok kulcsszerepet játszanak majd a város tömegközlekedését megreformáló, hamarosan beindítandó új rendszerben. Úgynevezett ráhordó járatokként ott fognak ugyanis járni, ahol kicsi az utasterhelés, vagyis a városszéli forgalomban. A jobb férőhely-kihasználás és az alacsony költségek egyes viszonylatokban dupla-háromszoros járatsűrűséget tesznek majd lehetővé. Ha az első tesztbusz menettapasztalatai kedvezőek lesznek, hamarosan húszegynéhány midi fogja róni a város utcáit.
Pár fotó a midiről: http://www.szolnokinaplo.hu/?q=image/tid/75
|