Adózás, helyi adók
Befektetés
Bemutatjuk
Beruházás
Cégvilág
Civil hírek
Elektronikus ügyintézés
Életmód
Érdekességek
Értékpapír forgalmazás
Események
EU
EU pályázatok
e-ügyintézés
Fidesz
Gasztronómia
Gazdasági hírek
Gyermeknevelés
Helyi önkormányzat
Helyi rendeletek
Helyi szolgáltatások
Helytörténet
Humán
Informatika és távközlés
Ingatlan
Interjú
Internet / multimédia
Irodalom
Jegyzet
Katasztrófavédelem
Képviselők
Képviselők hírei
Képviselőtestület
Kiállítások, konferenciák
Kistérségek
Környezetvédelem
Közlekedés
Közműépítés és szolgáltatás
Kulturális programok
MDF
MSZP
Munkaerő
Nemzeti Fejlesztési Terv
Oktatás
Pályázatok
Politika, közélet
Portré
Regionális programok
Rendezvény
Rendőrségi hírek
Sport / fittness / szabadidő
Sportrendezvény
Szabadidő
SZDSZ
T-Kisebbségek
Törvény, rendelet, szabályozás
Turizmus
Vallás
|
Szolnokon kezdődik az alacsonypadlós korszak
Hamarosan három kategóriában is alacsonypadlós buszok veszik át Szolnok városában és környékén a szerepet, mi több, többségüket helyben fogják készre szerelni.
Immár jó fél éve rója Szolnok utcáit egy nyolc méteres, alacsony padlós Midi busz, mely az angol-magyar érdekeltségű Enterprise Bus Limited (EBL) cég Plasma fantázianevű prototípusa. A megkötött szerződés szerint az önjáró karosszériák végszerelése a Jászkun Volán telephelyén újonnan kialakított üzemcsarnokban zajlik majd, a közlekdési vállalat karbantartó cége, a General Service Kft szakemberei által.
Nagy Ferenc ügyvezető tájékoztatója szerint az első három midi busz összeszerelése már folyamatban van, a jelenlegi felszereltséggel havonta egy kész buszt tudnak majd prezentálni. Igy jövőre már mintegy 10-12 midi buszt vet be a Jászkun Volán, legelőször is a szandaszőlősi, az alcsiszigeti és az alcsi városrészekben, vagyis az 5-ös, 6-os, 7-es és 8-as járatok városszéli részein, úgynevezett ráhordó járatként.
Közben folyamatban van egy másik összeszerelési megállapodás is, mégpedig a győri Kravtex Kft-vel, 18 méteres alacsonypadlós csuklósokra. A BN-18 tipusú, 175 fős buszok a 16 méteres, 140 fős Ikarusz csuklósokat fogják lecserélni. Igy egy-két éven belül szinte az egész szolnoki buszpark modern követelményeknek megfelelő alacsonypadlós járművekből áll majd. Sőt, lehetőség lesz a gyártókapacitás növelésére és külső megrendelések kielégítésére is.
Azonban az alacsonypadlós buszokra nem kell év végéig várni, hiszen a napokban helyeznek üzembe 9 darab Ikarusz 417-es, 18 méteres elővárosi csuklóst. Igaz, ezek nem a Szolnok helyi közlekedésben vesznek majd részt, hanem Rákóczifalva, Tószeg és Abony viszonylatban fogják szállítani az ingázókat. A háromajtós, jó állapotú buszok a németországi Vuperthal városában futottak kilenc évet, onnan vásárolta őket a Jászkun Volán igen kedvező áron. Általános karbantartás és átfestés után a buszok haladéktalanul forgalomba állnak. Az első kettőt március 25-én adták át ünnepélyes keretek között a rákóczifalvi kuruc falunapon. |