adó, adótörvények
Adózás, helyi adók
AJKP
AJKSZP
AJTP
Alkalmazás
Alkotóház
Államigazgatás
Állatbarát
Állattartás
Belföld
Beruházás
Biztosítás
Civil hírek
Család
Dél-Alföldi Régió
Egészség
Egészségügy / szociális intézmények
Egészségügyi ellátás
egyenlő bánásmód és esélyegyenlőség
Egyenlő esélyek
Egyházak
Elektronikus ügyintézés
Életminőség
Életmód
Építési ügyek
Építészet
Érdekességek
Érzelmek
EU
EU pályázatok
Európa jövője
e-ügyintézés
Fejlesztés
Felhívás
Fiatalok
Foglalkoztatás
Gasztronómia
Gazdasági és kereskedelmi potika
Gazdasági hírek
Gazdaságpolitika
Hazai sport
Helyi önkormányzat
Helyi szolgáltatások
Ifjúság
Információ
Informatika
Innováció
Interjú
Internet
Internet / multimédia
Intézmény
Jegyzet
Jótékonyság
Jótékonysági rendezvények
képviselő-testület
Kiállítások, konferenciák
Kitüntetés
Koncert
Konferencia
Konferencia
Könyvismertető
Környezet
Környezetvédelem
Közbiztonság
Közérdekű információk
Közlekedés
Közlekedési információk
Közösség
Közvélemény
Kultúra
Kulturális programok
Megvalósult fejlesztések
Miniszterelnök
Munkaerőpiac
Műsorok
Nemzeti Fejlesztési Terv
Nemzetiségi ügyek
Nyilatkozat
Nyugdíjasoknak
Oktatás
Oktatás és képzés
Önkormányzat
Pályázat
Pályázatok
Politika, közélet
Portré
Programajánló
Rendezvény
Rendőrségi hírek
Sport / fittness / szabadidő
Sportrendezvény
Szabadidő
Szociális ügyek
Szociálpolitika
Társadalmi kirekesztés
Társadalom
Távközlés
Történelem
Tudás
Tudósítás
Turizmus
Ünnepi híradások
Vállalkozások, cégek
WRC-európai hálózat
|
Elkezdődik a Lulla-Balatonendréd közötti út építése
Két zsáktelepülést köt össze, s egyúttal a Tabi kistérséget is jobban bekapcsolja a Balaton és az M7-es autópálya vérkeringésébe az a 9650 méteres új út, amelyet a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF) épít meg a közeljövőben. A fejlesztés az Új Magyarország Fejlesztési Terv Dél-dunántúli Operatív Program (ÚMFT DDOP) kiemelt projektjeként, 3,5 milliárd forintból valósulhat meg. Az úthálózat sűrűsége a Dél-alföldi és az Észak-alföldi régiók után a Dél-Dunántúlon a harmadik legkisebb, településszerkezete viszont sűrű. Ennek tulajdonítható a zsáktelepülések rendkívül magas száma. A kistérségek komplex elérhetőségi vizsgálatait elemezve megállapítható, hogy a Dél-dunántúli régióban jelentős területek számítanak elzárt térségeknek. A fejletlen belső úthálózat negatív hatásaként nagy területeken még a megyeszékhely sem érhető el 60 percen belül, nemhogy a régiót alkotó társmegyék központjai. A kedvezőtlen elérhetőségi viszonyok gátolják az egységes regionális piac és a regionális identitástudat kialakulását, akadályozzák az elzárt területen élők hozzáférését a különböző szolgáltatásokhoz, és gátolják a munkaerő napi mobilitását. A Lulla-Balatonendréd 9650 méter hosszú összekötő út hálózati jelentőségű lesz, hiszen nemcsak a két község között teremti meg a kapcsolatot, hanem a térség legnagyobb települését, Tabot is összeköti a Balaton-parttal, valamint forgalmi kapcsolatot biztosít az M7-es autópályával. A megnyitásnak köszönhetően az eddig zsákfaluként létező két településen gazdasági fellendülés várható (az új út nyomvonala a települések központjait viszont kikerüli). Balatonendréd kistérségi határon fekvő település tabi elérhetőségének javulásával az eddigi siófoki orientáció kétirányúvá válhat. Az út Tab térsége gépjármű forgalmának mintegy 60 százalékát fogja bonyolítani, ezzel tehermentesíti a 65-ös és a 6505 sz. utak forgalmát. A kistérség belső kapcsolatait is szorosabbra fonja. A közlekedési kapcsolat kiépítésével a Tabi kistérség is részesülhet a fonyódi kistérséghez hasonló balatoni elérhetőséggel, amely - párosítva a kirándulási és természetbarát lehetőségekkel - a turizmusforgalom növekedését vonja maga után. A háttértelepülések bekapcsolása a Balaton-partiak számára is előnyös lehet. A megnövekedett és változatosabb kínálattal ugyanis meghosszabbodik az idegenforgalmi szezon és a vendégek tartózkodási ideje. A turisztikai kínálat térben és időben való „kihúzása” a fenntarthatóságot is elősegíti. De a jobb elérhetőség, a lerövidült menetidő a gazdaság egyéb területein is éreztetni fogja pozitív hatását. Az érintett településeken emelkedni fog a gazdasági aktivitás, így a munkanélküliség csökken. A népességeltartó-képesség megnő, a kedvezőtlen demográfia folyamatok pedig mérséklődnek. Az összekötő út 9650 méter hosszúságban, három csomóponttal és három buszöböl párral épül meg. A közbeszerzési eljárást követően 2009 tavaszán kezdhetők meg a kiviteli munkák, a beruházás tervezett befejezése: 2010. december vége. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. |