Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Híreink
Bemutatkozás Kapcsolatok Híreink Események
adó, adótörvények Adózás, helyi adók AJKP AJKSZP AJTP Alkalmazás Alkotóház Államigazgatás Állatbarát Állattartás Belföld Beruházás Biztosítás Civil hírek Család Dél-Alföldi Régió Egészség Egészségügy / szociális intézmények Egészségügyi ellátás egyenlő bánásmód és esélyegyenlőség Egyenlő esélyek Egyházak Elektronikus ügyintézés Életminőség Életmód Építési ügyek Építészet Érdekességek Érzelmek EU EU pályázatok Európa jövője e-ügyintézés Fejlesztés Felhívás Fiatalok Foglalkoztatás Gasztronómia Gazdasági és kereskedelmi potika Gazdasági hírek Gazdaságpolitika Hazai sport Helyi önkormányzat Helyi szolgáltatások Ifjúság Információ Informatika Innováció Interjú Internet Internet / multimédia Intézmény Jegyzet Jótékonyság Jótékonysági rendezvények képviselő-testület Kiállítások, konferenciák Kitüntetés Koncert Konferencia Konferencia Könyvismertető Környezet Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közlekedés Közlekedési információk Közösség Közvélemény Kultúra Kulturális programok Megvalósult fejlesztések Miniszterelnök Munkaerőpiac Műsorok Nemzeti Fejlesztési Terv Nemzetiségi ügyek Nyilatkozat Nyugdíjasoknak Oktatás Oktatás és képzés Önkormányzat Pályázat Pályázatok Politika, közélet Portré Programajánló Rendezvény Rendőrségi hírek Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Szabadidő Szociális ügyek Szociálpolitika Társadalmi kirekesztés Társadalom Távközlés Történelem Tudás Tudósítás Turizmus Ünnepi híradások Vállalkozások, cégek WRC-európai hálózat
Elkezdődik a Lulla-Balatonendréd közötti út építése

Két zsáktelepülést köt össze, s egyúttal a Tabi kistérséget is jobban bekapcsolja a Balaton és az M7-es autópálya vérkeringésébe az a 9650 méteres új út, amelyet a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF) épít meg a közeljövőben. A fejlesztés az Új Magyarország Fejlesztési Terv Dél-dunántúli Operatív Program (ÚMFT DDOP) kiemelt projektjeként, 3,5 milliárd forintból valósulhat meg.

Az úthálózat sűrűsége a Dél-alföldi és az Észak-alföldi régiók után a Dél-Dunántúlon a harmadik legkisebb, településszerkezete viszont sűrű. Ennek tulajdonítható a zsáktelepülések rendkívül magas száma. A kistérségek komplex elérhetőségi vizsgálatait elemezve megállapítható, hogy a Dél-dunántúli régióban jelentős területek számítanak elzárt térségeknek. A fejletlen belső úthálózat negatív hatásaként nagy területeken még a megyeszékhely sem érhető el 60 percen belül, nemhogy a régiót alkotó társmegyék központjai. A kedvezőtlen elérhetőségi viszonyok gátolják az egységes regionális piac és a regionális identitástudat kialakulását, akadályozzák az elzárt területen élők hozzáférését a különböző szolgáltatásokhoz, és gátolják a munkaerő napi mobilitását.

A Lulla-Balatonendréd 9650 méter hosszú összekötő út hálózati jelentőségű lesz, hiszen nemcsak a két község között teremti meg a kapcsolatot, hanem a térség legnagyobb települését, Tabot is összeköti a Balaton-parttal, valamint forgalmi kapcsolatot biztosít az M7-es autópályával.  A megnyitásnak köszönhetően az eddig zsákfaluként létező két településen gazdasági fellendülés várható (az új út nyomvonala a települések központjait viszont kikerüli). Balatonendréd kistérségi határon fekvő település tabi elérhetőségének javulásával az eddigi siófoki orientáció kétirányúvá válhat. Az út Tab térsége gépjármű forgalmának mintegy 60 százalékát fogja bonyolítani, ezzel tehermentesíti a 65-ös és a 6505 sz. utak forgalmát. A kistérség belső kapcsolatait is szorosabbra fonja.

A közlekedési kapcsolat kiépítésével a Tabi kistérség is részesülhet a fonyódi kistérséghez hasonló balatoni elérhetőséggel, amely - párosítva a kirándulási és természetbarát lehetőségekkel - a turizmusforgalom növekedését vonja maga után. A háttértelepülések bekapcsolása a Balaton-partiak számára is előnyös lehet. A megnövekedett és változatosabb kínálattal ugyanis meghosszabbodik az idegenforgalmi szezon és a vendégek tartózkodási ideje. A turisztikai kínálat térben és időben való „kihúzása” a fenntarthatóságot is elősegíti.

De a jobb elérhetőség, a lerövidült menetidő a gazdaság egyéb területein is éreztetni fogja pozitív hatását. Az érintett településeken emelkedni fog a gazdasági aktivitás, így a munkanélküliség csökken. A népességeltartó-képesség megnő, a kedvezőtlen demográfia folyamatok pedig mérséklődnek.

Az összekötő út 9650 méter hosszúságban, három csomóponttal és három buszöböl párral épül meg.

A közbeszerzési eljárást követően 2009 tavaszán kezdhetők meg a kiviteli munkák, a beruházás tervezett befejezése: 2010. december vége.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.