Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Híreink
Bemutatkozás Kapcsolatok Híreink Események
adó, adótörvények Adózás, helyi adók AJKP AJKSZP AJTP Alkalmazás Alkotóház Államigazgatás Állatbarát Állattartás Belföld Beruházás Biztosítás Civil hírek Család Dél-Alföldi Régió Egészség Egészségügy / szociális intézmények Egészségügyi ellátás egyenlő bánásmód és esélyegyenlőség Egyenlő esélyek Egyházak Elektronikus ügyintézés Életminőség Életmód Építési ügyek Építészet Érdekességek Érzelmek EU EU pályázatok Európa jövője e-ügyintézés Fejlesztés Felhívás Fiatalok Foglalkoztatás Gasztronómia Gazdasági és kereskedelmi potika Gazdasági hírek Gazdaságpolitika Hazai sport Helyi önkormányzat Helyi szolgáltatások Ifjúság Információ Informatika Innováció Interjú Internet Internet / multimédia Intézmény Jegyzet Jótékonyság Jótékonysági rendezvények képviselő-testület Kiállítások, konferenciák Kitüntetés Koncert Konferencia Konferencia Könyvismertető Környezet Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közlekedés Közlekedési információk Közösség Közvélemény Kultúra Kulturális programok Megvalósult fejlesztések Miniszterelnök Munkaerőpiac Műsorok Nemzeti Fejlesztési Terv Nemzetiségi ügyek Nyilatkozat Nyugdíjasoknak Oktatás Oktatás és képzés Önkormányzat Pályázat Pályázatok Politika, közélet Portré Programajánló Rendezvény Rendőrségi hírek Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Szabadidő Szociális ügyek Szociálpolitika Társadalmi kirekesztés Társadalom Távközlés Történelem Tudás Tudósítás Turizmus Ünnepi híradások Vállalkozások, cégek WRC-európai hálózat
Elektronikus betegdokumentáció

A jövő egészségügye ÚJBUDÁN már működik.

A december 3-án, a GYÓGYÍR Kht-ban működés közben bemutatott ELEKTRONIKUS BETEGDOKUMENTÁCIÓS RENDSZER újabb mérföldkő a kerület egészségügyi szolgáltatásának életében.

Bevezetésével a szakellátás és az alapellátás közötti kapcsolat szakmai, on-line, élő és teljes körűvé vált. A családorvos azonnal hozzájut a praxisához tartozó valamennyi paciense által a GYÓGYÍR Kht. szakrendelésein igénybe vett szolgáltatás dokumentációjához: a felállított diagnózis, javasolt terápia, a felírt gyógyszerek és azok adagolása.
A háziorvos informáltsága nem függ attól a jövőben, hogy a praxisához tartozó páciense átadja-e a szakrendelésen kapott ambuláns lapot. Ha szakorvosi vizsgálatot kér, annak eredményéről még a vizsgálat napján elektronikusan a saját rendszerében, az adott betegről vezetett dokumentációba az eredmény belekerül. Elkerülhető a felesleges gyógyszerelés, vagy indokolatlan diagnosztikus beavatkozások újbóli elrendelése.
A kerület összes háziorvosa csatlakozhat a rendszerhez, úgy, hogy új program megismerésére nincs szüksége, a meglévő számítógépes programjaiba épül be az új lehetőség.
A fejlesztés a Gyógyír XI. Egészségügyi Szolgáltató Kht. és a szintén Önkormányzati tulajdonú KÖR2004 Kft. együttműködésével valósult meg, az önkormányzat 35 millió forintos támogatásával.

Az elmúlt években nemcsak a XI. kerület újult meg, hanem jelentős változások történtek a kerület lakosait érintő egészségügyi ellátásban is.
A képviselő testület döntése alapján 2004-től az Önkormányzat felelős tulajdonosa lett a szakellátás fővárostól való átvételével a teljes járó-beteg ellátási intézményrendszernek és a lakosság életét közvetlenül érintő egészségügyi szolgáltatásoknak. A GYÓGYÍR XI. Egészségügyi Szolgáltató Kht. létrehozása nem csak gazdálkodási-működési formaváltozást, ügyfél centrikus, szolgáltatói szemléletet érvényesítő ellátás kezdetét is jelentette. A társaság működési hatóköre túlnyúlik a kerület határain, 214.000 embert érint, hiszen felelős egyes szakmák tekintetében a XXII. kerület, - Törökbálint, Biatorbágy lakosainak egészségügyi ellátásáért is.
A társaság központi szakrendelőjét (a Fehérvári út 12. szám alatt) a tulajdonos Önkormányzat egy közel 1 milliárd Ft-os beruházással európai színvonalú épületté varázsolta. A társaság eredményes gazdálkodása révén több mint 200 MFt értékben műszer- és berendezés fejlesztést valósított meg. Ezen túl a kerületben lévő 25 telephely jelentős része felújításra került.
A páciensek ellátása előjegyzéssel történik, mely korszerű call centeren, elektronikus időpontkérésen illetve korszerű, szakmai személyzettel működő ügyfélszolgálaton keresztül valósul meg.
A szakellátás egységes valamennyi telephelyre kiterjedő informatikai rendszert alakított ki, mely orvos szakmai és gazdálkodási értelemben is átláthatóvá teszi az ellátórendszer működését.