Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Híreink
Bemutatkozás Kapcsolatok Híreink Események
adó, adótörvények Adózás, helyi adók AJKP AJKSZP AJTP Alkalmazás Alkotóház Államigazgatás Állatbarát Állattartás Belföld Beruházás Biztosítás Civil hírek Család Dél-Alföldi Régió Egészség Egészségügy / szociális intézmények Egészségügyi ellátás egyenlő bánásmód és esélyegyenlőség Egyenlő esélyek Egyházak Elektronikus ügyintézés Életminőség Életmód Építési ügyek Építészet Érdekességek Érzelmek EU EU pályázatok Európa jövője e-ügyintézés Fejlesztés Felhívás Fiatalok Foglalkoztatás Gasztronómia Gazdasági és kereskedelmi potika Gazdasági hírek Gazdaságpolitika Hazai sport Helyi önkormányzat Helyi szolgáltatások Ifjúság Információ Informatika Innováció Interjú Internet Internet / multimédia Intézmény Jegyzet Jótékonyság Jótékonysági rendezvények képviselő-testület Kiállítások, konferenciák Kitüntetés Koncert Konferencia Konferencia Könyvismertető Környezet Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közlekedés Közlekedési információk Közösség Közvélemény Kultúra Kulturális programok Megvalósult fejlesztések Miniszterelnök Munkaerőpiac Műsorok Nemzeti Fejlesztési Terv Nemzetiségi ügyek Nyilatkozat Nyugdíjasoknak Oktatás Oktatás és képzés Önkormányzat Pályázat Pályázatok Politika, közélet Portré Programajánló Rendezvény Rendőrségi hírek Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Szabadidő Szociális ügyek Szociálpolitika Társadalmi kirekesztés Társadalom Távközlés Történelem Tudás Tudósítás Turizmus Ünnepi híradások Vállalkozások, cégek WRC-európai hálózat
Befejeződött a Kalocsa–Kiskőrös összekötő út felújítása

Befejeződött a Dél-alföldi Operatív Program (DAOP) által finanszírozott, Bács-Kiskun megye két kistérségi központját, Kalocsát és Kiskőröst összekötő út mintegy 30 kilométeres szakaszának felújítása. Ennek eredményeként javul a két város megközelíthetősége, amivel mintegy 44 ezer lakos életkörülményei javulnak. A felújítási munkálatok 2008. július 25-én indultak meg és november végén eljutottak a műszaki átadás fázisába.

Az igazgatási, egészségügyi, oktatási intézmények és a munkahelyek többsége a kistérségi központokban, a városokban és a megyeszékhelyen található. A közutak rossz állapota nemcsak a közszolgáltatásokhoz való hozzáférést nehezíti, hanem hátráltatja a gazdaság növekedését is, és rontja a térségben élők jövedelemszerző esélyeit. Ezt a problémát hivatott enyhíteni a ROP 2007–2008-as akcióterve. Magyarország hét statisztikai régiójában összesen 204 alsóbb rendű útszakasz felújítására van lehetőség ebben a két évben. A felújítás 79 projekt keretében összesen 1200 kilométert érint, 44,5 milliárd forint értékben.

Az Európai Uniós társfinanszírozású felújítások első körében a Dél-Alföldi régióban a kivitelezők három projekt keretében indították meg a munkát 2008 nyarán és őszén. A most befejezett projekt 29,896 kilométer, többnyire külterületen haladó útszakasz felújítását foglalta magában a Kiskőrös–Kecel–Kalocsa összekötő úton (5301 jelű út). A 985 millió forint támogatásból megvalósuló felújítás kivitelezését a Soltút Kft. végezte. Az útszakaszon végzett munkálatokat elsősorban a megye két kistérségi központja, Kalocsa és Kiskőrös közötti vasúti közlekedés szüneteltetése tette aktuálissá.

Az útszakasz felújítása Kalocsa egész vonzáskörzete számára fontos, hiszen a városban egy speciálisan fogyatékos gyermekekkel foglalkozó oktatási intézményen túl négy általános, két középiskola és két gimnázium is működik, amelyek tanulói között sokan a környező településekről járnak be. A városi kórház is nagy területet lát el, hiszen a legközelebbi egészségügyi intézmény több mint 40 kilométerre található.

A felújított út különböző szakaszain a mért forgalmi adatok szerint naponta 2200-4500 gépjármű közlekedik, ezek jelentős része teherautó. A projekt keretében sor került az aszfalt megerősítésére, felújították az átereszeket, hidakat és vízelvezető rendszereket. A Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság kérésére az útszakasz mentén vezetőoszlopokat helyeztek ki. Erre azért van szükség, hogy a felújított útszakaszon a várhatóan megnövekedő átlagsebesség ellenére se növekedjen a pályaelhagyásos balesetek száma.

„A csaknem 30 kilométeres, egybefüggő szakasz felújítása közvetlenül érinti a környező települések lakóit, összesen mintegy 44 ezer embert, akik a mindennapi munkába, iskolába járás, ügyintézés során használják az országos közutat” – hangsúlyozta László Sándor, a Magyar Közút Kht. vezérigazgatója.