Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Híreink
Bemutatkozás Kapcsolatok Híreink Események
adó, adótörvények Adózás, helyi adók AJKP AJKSZP AJTP Alkalmazás Alkotóház Államigazgatás Állatbarát Állattartás Belföld Beruházás Biztosítás Civil hírek Család Dél-Alföldi Régió Egészség Egészségügy / szociális intézmények Egészségügyi ellátás egyenlő bánásmód és esélyegyenlőség Egyenlő esélyek Egyházak Elektronikus ügyintézés Életminőség Életmód Építési ügyek Építészet Érdekességek Érzelmek EU EU pályázatok Európa jövője e-ügyintézés Fejlesztés Felhívás Fiatalok Foglalkoztatás Gasztronómia Gazdasági és kereskedelmi potika Gazdasági hírek Gazdaságpolitika Hazai sport Helyi önkormányzat Helyi szolgáltatások Ifjúság Információ Informatika Innováció Interjú Internet Internet / multimédia Intézmény Jegyzet Jótékonyság Jótékonysági rendezvények képviselő-testület Kiállítások, konferenciák Kitüntetés Koncert Konferencia Konferencia Könyvismertető Környezet Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közlekedés Közlekedési információk Közösség Közvélemény Kultúra Kulturális programok Megvalósult fejlesztések Miniszterelnök Munkaerőpiac Műsorok Nemzeti Fejlesztési Terv Nemzetiségi ügyek Nyilatkozat Nyugdíjasoknak Oktatás Oktatás és képzés Önkormányzat Pályázat Pályázatok Politika, közélet Portré Programajánló Rendezvény Rendőrségi hírek Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Szabadidő Szociális ügyek Szociálpolitika Társadalmi kirekesztés Társadalom Távközlés Történelem Tudás Tudósítás Turizmus Ünnepi híradások Vállalkozások, cégek WRC-európai hálózat
Iveco járművek a sarkvidéki Oltre - Beyond the Edge 2008 expedíción

Hat Iveco járművel – négy Massif és két Daily 4x4 modellel – indult útnak az „Oltre - Beyond the Edge 2008” sarkvidéki expedíció. A karaván az Északi-foktól a Bering-szorosig fog utazni, emléket állítva ezzel Roald Amundsen norvég felfedezőnek, aki 90 éve kelt át az északkeleti átjárón.

A különleges járművek átadási ünnepségét az Iveco központjában, Torinóban tartották meg, melyen Petter Johannesen, az expedíció vezetője is részt vett, aki többek között Roald Amundsen leszármazottja is. Johannesen négy darab ötajtós Massif járművet és két terepre készült Iveco Daily 4x4 kisteherautót vett át, amelyeket úgy alakítottak át, hogy megbirkózzanak a fagyos északi tél mostoha időjárásával is.

Az expedíció olyan területeken halad át, ahol a gépjárműveknek a legkegyetlenebb körülményeknek kell ellenállniuk. A hőmérséklet akár -50°C alá is süllyedhet, de már a -20°C is kellően hideg ahhoz, hogy a felhasznált anyagokat és alkatrészeket súlyosan károsítsa. A műanyagok például rideggé és törékennyé válnak, az olajok és folyadékok hatástalanok lesznek a fizikai állapotváltozás miatt, a gumialkatrészek és elektromos vezetékek pedig sokkal könnyebben eltörnek. Mozgás közben a járműveknek elképesztő terhelést kell elviselniük a lengéscsillapítók rideggé válása és a hidraulikus alkatrészek fagyása miatt.

Az Iveco örömmel vállalta a kihívást, és elkészítette az extrém feltételek között is helytálló, és rendkívül megbízható Iveco járműveket. Valamennyi modellt különleges módon készítették fel arra, hogy a legkeményebb körülmények között is a legjobb teljesítményt nyújtsák. Az előkészületek részeként, speciális védőelemek kerültek a mechanikus alkatrészekre a jobb ütésvédelem érdekében, az üzemanyag-ellátó rendszert pedig úgy alakították át, hogy a fő rendszerek megfelelő ellátása bármilyen körülmények között biztosítva legyen.

Az utasfülkék belsejét különleges fűtő és fagymentesítő rendszerekkel látták el. Az elektronikus és elektromos rendszerek speciális védelmet kaptak az ütődések és a hideg ellen, valamint megnövelték teljesítményüket, hogy biztosítani tudják a kiegészítő fényszórók áramellátását. A járműveket különleges felszerelésekkel, például csörlőkkel látták el, a tapadást a jeges talajon pedig szöges gumiabroncsokkal biztosították. Mivel az abroncsok nyomását a havas talajon csökkenteni kell a vonóerő biztosításához, a gumiabroncsokat speciális szerkezet rögzíti a kerekekre.

Az Iveco modellek sarkvidéki körülményekre való felkészítése azonban nem merült ki ennyiben. Míg a Massif Station Wagonokhoz nem volt szükség semmilyen különleges berendezésre, a két Daily 4x4 kisteherautót teljesen át kellett építeni: az egyikben lakóhelyiséget és alkatrész raktárt, a másikban pedig konyhát és lakóhelyiséget alakítottak ki.

Az expedíció egyik legfontosabb céljaként tűzte ki maga elé, hogy felhívja a nagyközönség figyelmét a környezettudatosság növelésének szükségességére. Az utazás tudományos értékét olyan elismert szervezetek és intézmények támogatása biztosítja, mint a WWF, az olasz Telespazio űrügynökség, vagy a milánói San Raffaele kórház.

Az „Oltre – Beyond the Edge 2008” sarkvidéki expedíció december 7-én indult el Milánó főutcájáról, a Corso Buenos Airesről. A karaván Milánóból tizenöt nap alatt jut el a norvégiai Északi-fokhoz, ahol kezdetét veszi az igazi kaland. A kutatóút a várakozások szerint 2009 márciusában éri el a Bering-szorost. A csapat összesen 40 főből, kutatókból, orvosokból, újságírókból, fényképészekből, operatőrökből, sofőrökből és karbantartókból áll, akik a tizenkét, 30 napos útszakaszon váltani fogják egymást.


Az Iveco
Az Iveco könnyű-, közép- és nehézkategóriás haszonjárművek, nehéz terepen használható teherautók, helyi és távolsági buszok, valamint speciális, tűzoltásra, katonai és polgári védelmi célokra használható járművek tervezésével, gyártásával és értékesítésével foglalkozik.
Az Iveco több mint 28 000 alkalmazottat foglalkoztat, és 27 gyártóegységet üzemeltet a világ 16 országában, amelyekben a vállalat 5 kutatóközpontjában kifejlesztett kiemelkedő technológiákat alkalmazza. Európán kívül a vállalat Kínában, Oroszországban, Ausztráliában, Argentínában, Brazíliában és Dél-Afrikában folytatja tevékenységét. Több mint 100 országban több mint 6000 szervizközpont garantálja a világban bárhol működő Iveco-járművek műszaki támogatását.