adó, adótörvények
Adózás, helyi adók
AJKP
AJKSZP
AJTP
Alkalmazás
Alkotóház
Államigazgatás
Állatbarát
Állattartás
Belföld
Beruházás
Biztosítás
Civil hírek
Család
Dél-Alföldi Régió
Egészség
Egészségügy / szociális intézmények
Egészségügyi ellátás
egyenlő bánásmód és esélyegyenlőség
Egyenlő esélyek
Egyházak
Elektronikus ügyintézés
Életminőség
Életmód
Építési ügyek
Építészet
Érdekességek
Érzelmek
EU
EU pályázatok
Európa jövője
e-ügyintézés
Fejlesztés
Felhívás
Fiatalok
Foglalkoztatás
Gasztronómia
Gazdasági és kereskedelmi potika
Gazdasági hírek
Gazdaságpolitika
Hazai sport
Helyi önkormányzat
Helyi szolgáltatások
Ifjúság
Információ
Informatika
Innováció
Interjú
Internet
Internet / multimédia
Intézmény
Jegyzet
Jótékonyság
Jótékonysági rendezvények
képviselő-testület
Kiállítások, konferenciák
Kitüntetés
Koncert
Konferencia
Konferencia
Könyvismertető
Környezet
Környezetvédelem
Közbiztonság
Közérdekű információk
Közlekedés
Közlekedési információk
Közösség
Közvélemény
Kultúra
Kulturális programok
Megvalósult fejlesztések
Miniszterelnök
Munkaerőpiac
Műsorok
Nemzeti Fejlesztési Terv
Nemzetiségi ügyek
Nyilatkozat
Nyugdíjasoknak
Oktatás
Oktatás és képzés
Önkormányzat
Pályázat
Pályázatok
Politika, közélet
Portré
Programajánló
Rendezvény
Rendőrségi hírek
Sport / fittness / szabadidő
Sportrendezvény
Szabadidő
Szociális ügyek
Szociálpolitika
Társadalmi kirekesztés
Társadalom
Távközlés
Történelem
Tudás
Tudósítás
Turizmus
Ünnepi híradások
Vállalkozások, cégek
WRC-európai hálózat
|
Iveco járművek a sarkvidéki Oltre - Beyond the Edge 2008 expedíción
Hat Iveco járművel – négy Massif és két Daily 4x4 modellel – indult útnak az „Oltre - Beyond the Edge 2008” sarkvidéki expedíció. A karaván az Északi-foktól a Bering-szorosig fog utazni, emléket állítva ezzel Roald Amundsen norvég felfedezőnek, aki 90 éve kelt át az északkeleti átjárón. A különleges járművek átadási ünnepségét az Iveco központjában, Torinóban tartották meg, melyen Petter Johannesen, az expedíció vezetője is részt vett, aki többek között Roald Amundsen leszármazottja is. Johannesen négy darab ötajtós Massif járművet és két terepre készült Iveco Daily 4x4 kisteherautót vett át, amelyeket úgy alakítottak át, hogy megbirkózzanak a fagyos északi tél mostoha időjárásával is. Az expedíció olyan területeken halad át, ahol a gépjárműveknek a legkegyetlenebb körülményeknek kell ellenállniuk. A hőmérséklet akár -50°C alá is süllyedhet, de már a -20°C is kellően hideg ahhoz, hogy a felhasznált anyagokat és alkatrészeket súlyosan károsítsa. A műanyagok például rideggé és törékennyé válnak, az olajok és folyadékok hatástalanok lesznek a fizikai állapotváltozás miatt, a gumialkatrészek és elektromos vezetékek pedig sokkal könnyebben eltörnek. Mozgás közben a járműveknek elképesztő terhelést kell elviselniük a lengéscsillapítók rideggé válása és a hidraulikus alkatrészek fagyása miatt. Az Iveco örömmel vállalta a kihívást, és elkészítette az extrém feltételek között is helytálló, és rendkívül megbízható Iveco járműveket. Valamennyi modellt különleges módon készítették fel arra, hogy a legkeményebb körülmények között is a legjobb teljesítményt nyújtsák. Az előkészületek részeként, speciális védőelemek kerültek a mechanikus alkatrészekre a jobb ütésvédelem érdekében, az üzemanyag-ellátó rendszert pedig úgy alakították át, hogy a fő rendszerek megfelelő ellátása bármilyen körülmények között biztosítva legyen. Az utasfülkék belsejét különleges fűtő és fagymentesítő rendszerekkel látták el. Az elektronikus és elektromos rendszerek speciális védelmet kaptak az ütődések és a hideg ellen, valamint megnövelték teljesítményüket, hogy biztosítani tudják a kiegészítő fényszórók áramellátását. A járműveket különleges felszerelésekkel, például csörlőkkel látták el, a tapadást a jeges talajon pedig szöges gumiabroncsokkal biztosították. Mivel az abroncsok nyomását a havas talajon csökkenteni kell a vonóerő biztosításához, a gumiabroncsokat speciális szerkezet rögzíti a kerekekre. Az Iveco modellek sarkvidéki körülményekre való felkészítése azonban nem merült ki ennyiben. Míg a Massif Station Wagonokhoz nem volt szükség semmilyen különleges berendezésre, a két Daily 4x4 kisteherautót teljesen át kellett építeni: az egyikben lakóhelyiséget és alkatrész raktárt, a másikban pedig konyhát és lakóhelyiséget alakítottak ki. Az expedíció egyik legfontosabb céljaként tűzte ki maga elé, hogy felhívja a nagyközönség figyelmét a környezettudatosság növelésének szükségességére. Az utazás tudományos értékét olyan elismert szervezetek és intézmények támogatása biztosítja, mint a WWF, az olasz Telespazio űrügynökség, vagy a milánói San Raffaele kórház. Az „Oltre – Beyond the Edge 2008” sarkvidéki expedíció december 7-én indult el Milánó főutcájáról, a Corso Buenos Airesről. A karaván Milánóból tizenöt nap alatt jut el a norvégiai Északi-fokhoz, ahol kezdetét veszi az igazi kaland. A kutatóút a várakozások szerint 2009 márciusában éri el a Bering-szorost. A csapat összesen 40 főből, kutatókból, orvosokból, újságírókból, fényképészekből, operatőrökből, sofőrökből és karbantartókból áll, akik a tizenkét, 30 napos útszakaszon váltani fogják egymást.
|