adó, adótörvények
Adózás, helyi adók
AJKP
AJKSZP
AJTP
Alkalmazás
Alkotóház
Államigazgatás
Állatbarát
Állattartás
Belföld
Beruházás
Biztosítás
Civil hírek
Család
Dél-Alföldi Régió
Egészség
Egészségügy / szociális intézmények
Egészségügyi ellátás
egyenlő bánásmód és esélyegyenlőség
Egyenlő esélyek
Egyházak
Elektronikus ügyintézés
Életminőség
Életmód
Építési ügyek
Építészet
Érdekességek
Érzelmek
EU
EU pályázatok
Európa jövője
e-ügyintézés
Fejlesztés
Felhívás
Fiatalok
Foglalkoztatás
Gasztronómia
Gazdasági és kereskedelmi potika
Gazdasági hírek
Gazdaságpolitika
Hazai sport
Helyi önkormányzat
Helyi szolgáltatások
Ifjúság
Információ
Informatika
Innováció
Interjú
Internet
Internet / multimédia
Intézmény
Jegyzet
Jótékonyság
Jótékonysági rendezvények
képviselő-testület
Kiállítások, konferenciák
Kitüntetés
Koncert
Konferencia
Konferencia
Könyvismertető
Környezet
Környezetvédelem
Közbiztonság
Közérdekű információk
Közlekedés
Közlekedési információk
Közösség
Közvélemény
Kultúra
Kulturális programok
Megvalósult fejlesztések
Miniszterelnök
Munkaerőpiac
Műsorok
Nemzeti Fejlesztési Terv
Nemzetiségi ügyek
Nyilatkozat
Nyugdíjasoknak
Oktatás
Oktatás és képzés
Önkormányzat
Pályázat
Pályázatok
Politika, közélet
Portré
Programajánló
Rendezvény
Rendőrségi hírek
Sport / fittness / szabadidő
Sportrendezvény
Szabadidő
Szociális ügyek
Szociálpolitika
Társadalmi kirekesztés
Társadalom
Távközlés
Történelem
Tudás
Tudósítás
Turizmus
Ünnepi híradások
Vállalkozások, cégek
WRC-európai hálózat
|
ÚJ FLAMAND MESTEREK
Kezdődik a Futurspektiv flamand kulturális fesztivál A reneszánsz flamand mesterek kora óta soha nem pezsgett úgy Flandria kulturális élete, mint napjainkban. A különféle zenei műfajoktól a színházon és a táncon át a vizuális művészetek legfrissebb irányzataiig, gyakorlatilag nincs olyan művészeti ág, amelyben ne a legprogresszívebb vonulatot képviselnék a Belgium holland nyelvű részén élő művészek. Ebből a rendkívül élénk kulturális életből merít a holnap kezdődő, „FUTURSPEKTIV – ÚJ FLAMAND MESTEREK” elnevezésű rendezvénysorozat, amelynek keretében április 9. és 30. között tizenegy produkció érkezik Budapestre egy olyan régió képviseletében, amely egyszerre kozmopolita, s mégis jellegzetes helyi sajátosságokkal bír, amely egyszerre modern és mégis hagyománytisztelő. Április 9-én a fesztivál nyitányaként a Philipp Herreweghe által alapított Collegium Vocale Gent adja elő Händel Brockes Passióját az Akademie für Alte Musik Berlin és neves szólisták közreműködésével. A fesztivál egyik legizgalmasabb eseményének ígérkezik az Ernst Múzeumban április 11-étől megtekinthető tárlat, amely négy flamand képzőművész alkotásait gyűjti egybe. A Vérité Exposée – az emlékezetről című kiállításon Sven Augustijnen, David Claerbout, Ana Torfs és Els Vanden Meersch vizsgálja az egyéni és a történelmi emlékezet alapkérdéseit. A kultúrnomádokat tömörítő Zita Swoon elnevezésű zenekar április 17-én a Millenárison mutatja majd be, hogy miként mozoghat otthonosan egy zenekar egymástól olyan eltérő zenei világokban, mint a francia sanzon, a progresszív rock, a soul vagy az elektronikus tánczene. Az együttes frontembere, Stef Kamil Carlens annak idején a dEUS egyik alapítótagja is volt. Az excentrikus rendezőként ismert Wayn Traub tíz éve készülő trilógiájának záró darabját mutatja be a Trafóban április 17-én és 18-án: a Maria Magdalena című „film-opera” – miként Traub nevezi – hamisítatlan, minden érzéket rabul ejtő totális művészet. Április 18-án a Millenáris Teátrumban lesz látható a Kopergietery nevű színtársulat Rohanás című előadása, amely a techno-kultúra zenéjére és gesztusaira építve beszél az élet szeretetéről. Ugyanaznap ad közös koncertet az A38-as hajón a flamand elektronikus zenei szcéna két időzített bombája, a The Subs és a Shameboy, bizonyítva hogy Flandria számára nemcsak a magasművészet, hanem a legmagasabb színvonalon művelt populáris kultúra is alapvetően fontos. Súlyos társadalmi kérdéseket feszeget Antwerpen legizgalmasabb művészeti kollektívája, a BerlinBerlin, amelynek Budapesten a Merlin Színházban április 20-án, illetve 21-én bemutatásra kerülő legújabb Bonanza című dokumentumvideó-performansza egy valaha virágzó észak-amerikai bányászváros hanyatlástörténetét festi meg. A városkának jelenleg hét állandó lakosa van, akiket egyetlen dolog köt össze: valamennyien gyűlölik egymást. Természetesen az irodalom sem maradhat ki a programból, így az érdeklődők két alkalommal is találkozhatnak a kortárs flamand irodalom egyik legérzékenyebb és legelmélyültebb szereplőjével, a marokkói származású, Rachida Lamrabettel, akinek A nők földje című regénye a tradíciók közti különbségek kérdését tárgyalja. A flamand írónő holland nyelvű felolvasást tart április 23-án reggel 10 órakor a Károli Gáspár Református Egyetemen, 25-én 14.30-kor a Millenárisba látogatók pedig ankéton vehetnek részt szinkrontolmács közvetítésével. A fesztivál zárónapján, április 30-án este tíztől az A38-as hajón nyer bizonyítást, hogy az élet szeretete meghatározó vonása Flandriának: napjaink legszexibb zenei formációja, az elektropop műfaját forradalmasító Vive La F?te fogja őrületbe kergetni a budapesti közönséget, a Futurspektiv záróeseményeként pedig este nyolctól lép fel a Trafóban a neves koreográfus, Arco Renz és társulata. A Kobalt Works: i!2 című előadásuk a nőiségről és a másságról szól, s a 21. századi táncnyelvet a kathak és a balinéz tánc, illetve a kínai opera hagyományával ötvözi. |