Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Híreink
Bemutatkozás Kapcsolatok Híreink Események
adó, adótörvények Adózás, helyi adók AJKP AJKSZP AJTP Alkalmazás Alkotóház Államigazgatás Állatbarát Állattartás Belföld Beruházás Biztosítás Civil hírek Család Dél-Alföldi Régió Egészség Egészségügy / szociális intézmények Egészségügyi ellátás egyenlő bánásmód és esélyegyenlőség Egyenlő esélyek Egyházak Elektronikus ügyintézés Életminőség Életmód Építési ügyek Építészet Érdekességek Érzelmek EU EU pályázatok Európa jövője e-ügyintézés Fejlesztés Felhívás Fiatalok Foglalkoztatás Gasztronómia Gazdasági és kereskedelmi potika Gazdasági hírek Gazdaságpolitika Hazai sport Helyi önkormányzat Helyi szolgáltatások Ifjúság Információ Informatika Innováció Interjú Internet Internet / multimédia Intézmény Jegyzet Jótékonyság Jótékonysági rendezvények képviselő-testület Kiállítások, konferenciák Kitüntetés Koncert Konferencia Konferencia Könyvismertető Környezet Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közlekedés Közlekedési információk Közösség Közvélemény Kultúra Kulturális programok Megvalósult fejlesztések Miniszterelnök Munkaerőpiac Műsorok Nemzeti Fejlesztési Terv Nemzetiségi ügyek Nyilatkozat Nyugdíjasoknak Oktatás Oktatás és képzés Önkormányzat Pályázat Pályázatok Politika, közélet Portré Programajánló Rendezvény Rendőrségi hírek Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Szabadidő Szociális ügyek Szociálpolitika Társadalmi kirekesztés Társadalom Távközlés Történelem Tudás Tudósítás Turizmus Ünnepi híradások Vállalkozások, cégek WRC-európai hálózat
A Médiaunió Alapítvány 2010-es kampányának témája

„Rajtad is múlik a fogyatékkal élők mindennapjainak megkönnyítése, a hatékony integrálásuk”

Majd’ 800 jelölő által beküldött 158 témából választotta ki a Médiaunió Alapítvány Kuratóriuma a 2010-es év társadalmi célú mega-kampányának témáját. A Schmidt Mária, Hankiss Elemér, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre alkotta grémium által választott téma továbbra is az egyéni felelősségvállalást hangsúlyozza, azonban ezúttal a fogyatékkal élők integrálásának középpontba állításával. A Médiaunió hamarosan kapcsolatba lép a témában érintett szervezetekkel a kampány szakmai tartalmának kidolgozása érdekében, ezt követően pedig (pro bono munkát kérve) pályázatot hirdet a kampány kreatív munkáinak elkészítésére és a PR feladatok elvégzésére.

A Médiaunió első, 2009-ben zajló, „Rajtad is múlik az egészséged megőrzése! NincsDE!” szlogennel futó társadalmi célú kampánya még javában zajlik, ám a Médiaunió Alapítvány kuratóriuma már megkezdte az előkészületeket a 2010-es kampány elindításához. A magyar médiatörténetben eddig példátlan összefogásnak köszönhetően, több mint 200 médium ajánlott fel, évi több milliárd forintnyi felületet, egy társadalmi célú kampány üzenetének hatékony eljuttatása érdekében.

A Médiaunió Kuratóriuma hangsúlyozta, hogy számos társadalmi probléma vár mielőbbi megoldásra, ám a legfontosabbnak azt érzik, hogy továbbra is rámutassanak az egyéni felelősségvállalás szükségességére. Az összefogás, a szolidaritás, az egymás elfogadása, olyan alapvető és megkerülhetetlen társadalmi kérdések, amelyek megértése és átérzése a hétköznapi példákon keresztül a legkönnyebb, hiszen élnek közöttünk olyan emberek, akik a segítségünkre, megértésünkre szorulnak, akik szintén teljes életet kívánnak élni, szeretnének beilleszkedni, nem adják fel, pedig a lehetőségeik korlátozottak. A Kurátorok olyan ügyet választottak, amely az egész társadalmunkat érinti, és amely megoldásához kulcskérdés az emberek egyéni hozzáállása. A kampány célja a társadalmi szolidaritás, a befogadás, a tolerancia növelése, mindenekelőtt úgy, hogy a fogyatékkal élők mindennapos problémáival szembesüljünk, helyzetük a közbeszéd részévé váljon, a problémáikról nyílt párbeszéd induljon.

A Kuratórium döntésével kapcsolatban Schmidt Mária, a grémium elnöke elmondta: „Mélyen egyetértek a téma fontosságával, úgy gondolom, súlyos lemaradásban vagyunk a fogyatékos emberek helyzetének javítása terén. Súlyos lemaradásban vagyunk nemcsak a mozgáskorlátozottak életét megkönnyítő törvények betartásában és betartatásában, de a szemléletmódunk is módosításra szorul. Van mit tennünk ezen a téren. Szívből örülök, hogy ezt a témát választotta a Kuratórium.”  Rudolf Péter, a Kuratórium tagja így fogalmazott. „A fogyatékkal élők helyzetének bemutatásán keresztül célunk érzékeltetni, hogy egy közösség vagyunk, és egy közösség részének lenni előnyökkel is jár, de egymás iránti felelősséggel is.  Ez a kampány nem csak a fogyatékkal élőkről kíván szólni, hanem rólunk, a saját képességeink, lehetőségeink, felismeréséről is.” Somody Imre pedig hozzátette: „a kampány a klasszikus jogi értelmezésen túl minden fogyatékosságról szól. Fogyatékká válhat az is, ha például hátrányos helyzetű gyerekek késve, vagy egyáltalán nem tudnak megtanulni írni és olvasni.”

A Kuratórium kiemelten fontosnak tartotta, hogy ilyen széles értelmezésben kommunikáljon a kampány.

A Kuratórium felhívta a figyelmet arra, hogy korábban már születtek kiváló társadalmi célú reklámfilmek a választott témában, melyek méltatlanul kevés felületet és figyelmet kaptak. A Kuratórium ezért javasolta ezek integrálását a 2010-es kampányba.

Egyúttal a Kuratórium felhívta a média és a lakosság figyelmét az egyik legjobb civil-szakmai kezdeményezés, a forráshiánnyal kűzködő Ability Park bezárásának veszélyére, és arra kérte a Médiaunió tagjait és szimpatizánsait, a jövő évi téma felvezetéseként adjanak teret az Ability Parkról és annak nehéz helyzetéről szóló tudósításoknak.

www.mediaunio.hu