adó, adótörvények
Adózás, helyi adók
AJKP
AJKSZP
AJTP
Alkalmazás
Alkotóház
Államigazgatás
Állatbarát
Állattartás
Belföld
Beruházás
Biztosítás
Civil hírek
Család
Dél-Alföldi Régió
Egészség
Egészségügy / szociális intézmények
Egészségügyi ellátás
egyenlő bánásmód és esélyegyenlőség
Egyenlő esélyek
Egyházak
Elektronikus ügyintézés
Életminőség
Életmód
Építési ügyek
Építészet
Érdekességek
Érzelmek
EU
EU pályázatok
Európa jövője
e-ügyintézés
Fejlesztés
Felhívás
Fiatalok
Foglalkoztatás
Gasztronómia
Gazdasági és kereskedelmi potika
Gazdasági hírek
Gazdaságpolitika
Hazai sport
Helyi önkormányzat
Helyi szolgáltatások
Ifjúság
Információ
Informatika
Innováció
Interjú
Internet
Internet / multimédia
Intézmény
Jegyzet
Jótékonyság
Jótékonysági rendezvények
képviselő-testület
Kiállítások, konferenciák
Kitüntetés
Koncert
Konferencia
Konferencia
Könyvismertető
Környezet
Környezetvédelem
Közbiztonság
Közérdekű információk
Közlekedés
Közlekedési információk
Közösség
Közvélemény
Kultúra
Kulturális programok
Megvalósult fejlesztések
Miniszterelnök
Munkaerőpiac
Műsorok
Nemzeti Fejlesztési Terv
Nemzetiségi ügyek
Nyilatkozat
Nyugdíjasoknak
Oktatás
Oktatás és képzés
Önkormányzat
Pályázat
Pályázatok
Politika, közélet
Portré
Programajánló
Rendezvény
Rendőrségi hírek
Sport / fittness / szabadidő
Sportrendezvény
Szabadidő
Szociális ügyek
Szociálpolitika
Társadalmi kirekesztés
Társadalom
Távközlés
Történelem
Tudás
Tudósítás
Turizmus
Ünnepi híradások
Vállalkozások, cégek
WRC-európai hálózat
|
A Médiaunió Alapítvány 2010-es kampányának témája
„Rajtad is múlik a fogyatékkal élők mindennapjainak megkönnyítése, a hatékony integrálásuk”
Majd’ 800 jelölő által beküldött 158 témából választotta ki a Médiaunió Alapítvány Kuratóriuma a 2010-es év társadalmi célú mega-kampányának témáját. A Schmidt Mária, Hankiss Elemér, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre alkotta grémium által választott téma továbbra is az egyéni felelősségvállalást hangsúlyozza, azonban ezúttal a fogyatékkal élők integrálásának középpontba állításával. A Médiaunió hamarosan kapcsolatba lép a témában érintett szervezetekkel a kampány szakmai tartalmának kidolgozása érdekében, ezt követően pedig (pro bono munkát kérve) pályázatot hirdet a kampány kreatív munkáinak elkészítésére és a PR feladatok elvégzésére. A Médiaunió első, 2009-ben zajló, „Rajtad is múlik az egészséged megőrzése! NincsDE!” szlogennel futó társadalmi célú kampánya még javában zajlik, ám a Médiaunió Alapítvány kuratóriuma már megkezdte az előkészületeket a 2010-es kampány elindításához. A magyar médiatörténetben eddig példátlan összefogásnak köszönhetően, több mint 200 médium ajánlott fel, évi több milliárd forintnyi felületet, egy társadalmi célú kampány üzenetének hatékony eljuttatása érdekében. A Médiaunió Kuratóriuma hangsúlyozta, hogy számos társadalmi probléma vár mielőbbi megoldásra, ám a legfontosabbnak azt érzik, hogy továbbra is rámutassanak az egyéni felelősségvállalás szükségességére. Az összefogás, a szolidaritás, az egymás elfogadása, olyan alapvető és megkerülhetetlen társadalmi kérdések, amelyek megértése és átérzése a hétköznapi példákon keresztül a legkönnyebb, hiszen élnek közöttünk olyan emberek, akik a segítségünkre, megértésünkre szorulnak, akik szintén teljes életet kívánnak élni, szeretnének beilleszkedni, nem adják fel, pedig a lehetőségeik korlátozottak. A Kurátorok olyan ügyet választottak, amely az egész társadalmunkat érinti, és amely megoldásához kulcskérdés az emberek egyéni hozzáállása. A kampány célja a társadalmi szolidaritás, a befogadás, a tolerancia növelése, mindenekelőtt úgy, hogy a fogyatékkal élők mindennapos problémáival szembesüljünk, helyzetük a közbeszéd részévé váljon, a problémáikról nyílt párbeszéd induljon. A Kuratórium döntésével kapcsolatban Schmidt Mária, a grémium elnöke elmondta: „Mélyen egyetértek a téma fontosságával, úgy gondolom, súlyos lemaradásban vagyunk a fogyatékos emberek helyzetének javítása terén. Súlyos lemaradásban vagyunk nemcsak a mozgáskorlátozottak életét megkönnyítő törvények betartásában és betartatásában, de a szemléletmódunk is módosításra szorul. Van mit tennünk ezen a téren. Szívből örülök, hogy ezt a témát választotta a Kuratórium.” Rudolf Péter, a Kuratórium tagja így fogalmazott. „A fogyatékkal élők helyzetének bemutatásán keresztül célunk érzékeltetni, hogy egy közösség vagyunk, és egy közösség részének lenni előnyökkel is jár, de egymás iránti felelősséggel is. Ez a kampány nem csak a fogyatékkal élőkről kíván szólni, hanem rólunk, a saját képességeink, lehetőségeink, felismeréséről is.” Somody Imre pedig hozzátette: „a kampány a klasszikus jogi értelmezésen túl minden fogyatékosságról szól. Fogyatékká válhat az is, ha például hátrányos helyzetű gyerekek késve, vagy egyáltalán nem tudnak megtanulni írni és olvasni.” A Kuratórium kiemelten fontosnak tartotta, hogy ilyen széles értelmezésben kommunikáljon a kampány. A Kuratórium felhívta a figyelmet arra, hogy korábban már születtek kiváló társadalmi célú reklámfilmek a választott témában, melyek méltatlanul kevés felületet és figyelmet kaptak. A Kuratórium ezért javasolta ezek integrálását a 2010-es kampányba. Egyúttal a Kuratórium felhívta a média és a lakosság figyelmét az egyik legjobb civil-szakmai kezdeményezés, a forráshiánnyal kűzködő Ability Park bezárásának veszélyére, és arra kérte a Médiaunió tagjait és szimpatizánsait, a jövő évi téma felvezetéseként adjanak teret az Ability Parkról és annak nehéz helyzetéről szóló tudósításoknak. |