adó, adótörvények
Adózás, helyi adók
AJKP
AJKSZP
AJTP
Alkalmazás
Alkotóház
Államigazgatás
Állatbarát
Állattartás
Belföld
Beruházás
Biztosítás
Civil hírek
Család
Dél-Alföldi Régió
Egészség
Egészségügy / szociális intézmények
Egészségügyi ellátás
egyenlő bánásmód és esélyegyenlőség
Egyenlő esélyek
Egyházak
Elektronikus ügyintézés
Életminőség
Életmód
Építési ügyek
Építészet
Érdekességek
Érzelmek
EU
EU pályázatok
Európa jövője
e-ügyintézés
Fejlesztés
Felhívás
Fiatalok
Foglalkoztatás
Gasztronómia
Gazdasági és kereskedelmi potika
Gazdasági hírek
Gazdaságpolitika
Hazai sport
Helyi önkormányzat
Helyi szolgáltatások
Ifjúság
Információ
Informatika
Innováció
Interjú
Internet
Internet / multimédia
Intézmény
Jegyzet
Jótékonyság
Jótékonysági rendezvények
képviselő-testület
Kiállítások, konferenciák
Kitüntetés
Koncert
Konferencia
Konferencia
Könyvismertető
Környezet
Környezetvédelem
Közbiztonság
Közérdekű információk
Közlekedés
Közlekedési információk
Közösség
Közvélemény
Kultúra
Kulturális programok
Megvalósult fejlesztések
Miniszterelnök
Munkaerőpiac
Műsorok
Nemzeti Fejlesztési Terv
Nemzetiségi ügyek
Nyilatkozat
Nyugdíjasoknak
Oktatás
Oktatás és képzés
Önkormányzat
Pályázat
Pályázatok
Politika, közélet
Portré
Programajánló
Rendezvény
Rendőrségi hírek
Sport / fittness / szabadidő
Sportrendezvény
Szabadidő
Szociális ügyek
Szociálpolitika
Társadalmi kirekesztés
Társadalom
Távközlés
Történelem
Tudás
Tudósítás
Turizmus
Ünnepi híradások
Vállalkozások, cégek
WRC-európai hálózat
|
Társasjáték kitaláló gimnazisták az Árpád Vezér Gimnázium és Kollégiumban
Gyerekkorunk egyik meghatározó élménye a játékgyőzelem felemelő, mindent elsöprő öröme, a versenyszellem féktelensége. Nagy valószínűséggel már az őskorban is játszottak elődeink. Az idő előrehaladtával a játékok száma gyarapodott, s kialakultak a társasjátékok is - küldte a tudósítást Klubert Dóra Noami, Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tanulója... A táblásjátékoknál a játék tere- a négyzet vagy téglalap alakú tábla- a teljes világot jelképezi, amiben mindannyian élünk, és aminek törvényszerűségeit a saját életünkben is szeretnénk megvalósítani. Modern korunkban hasonló népszerűséget talán az a Monopoly tudhat magáénak, melynek eredete a II. világháború előtti időre nyúlik vissza. Mára ennek már legalább hatféle változata ismert. Ezért nem meglepő, hogy ha megkérdezem szüleimet a társasjátékokról, az elsők között eszükbe jut az előbbi magyar változata: a „Gazdálkodj Okosan!”. Kiadásai hűen tükrözik a magyar politikai élet, társadalom változásait: a jelen generáció már euróval fizet a játék során a banknak.
A középkori ismeretekre épülő hosszú feladatsortól érdekesebb kihívás volt számukra egy társasjáték elkészítésére szóló felhívás. Iskolánk AJTP-s diákokból álló csapata „Követ” címmel készítette el játékát. Az ötletes szabályzatban az olvasható, hogy a játékosok sorsolással, országkártyák kihúzásával döntik el, hogy ki melyik középkori birodalmat képviseli. Követi feladatuk ellátásához megkapják fizetőeszközüket, a fejenkénti 5 érmét, s egy útlevelet. A követek saját maguk „kövezik” ki azt az utat, melyen eljutnak a rájuk bízott hírrel a végső állomásig. Útjuk során érinteniük kell az útlevélen szereplő városokat, s ott jártukat egy zászló lehelyezésével bizonyítják. Ha a játékos a katapult mezőre lép, nem támadhatja szövetségesét, viszont más követek úti célját kitalálhatja, így ellenfelét kiiktathatja a játékból. A játékban az győz, aki a leghamarabb kézbesíti a rábízott üzenetet. Mi is adja a versenyzés, s közben egy társasjáték-készítés értékét? Az ismeretszerzés és az információ-felhasználás új útjait járják be a diákok, előhívják kreativitásukat, gyakorolják az együttműködést, a gyors döntéshozatalban tréningezik magukat. S persze ne feledjük, a játékkészítést mindig követi a játékkipróbálás feszültségoldó, pihentető élménye is. Klubert Dóra Noami, |