Belépési ponthoz
Fejrész ki
 
Híreink
Bemutatkozás Kapcsolatok Híreink Események
adó, adótörvények Adózás, helyi adók AJKP AJKSZP AJTP Alkalmazás Alkotóház Államigazgatás Állatbarát Állattartás Belföld Beruházás Biztosítás Civil hírek Család Dél-Alföldi Régió Egészség Egészségügy / szociális intézmények Egészségügyi ellátás egyenlő bánásmód és esélyegyenlőség Egyenlő esélyek Egyházak Elektronikus ügyintézés Életminőség Életmód Építési ügyek Építészet Érdekességek Érzelmek EU EU pályázatok Európa jövője e-ügyintézés Fejlesztés Felhívás Fiatalok Foglalkoztatás Gasztronómia Gazdasági és kereskedelmi potika Gazdasági hírek Gazdaságpolitika Hazai sport Helyi önkormányzat Helyi szolgáltatások Ifjúság Információ Informatika Innováció Interjú Internet Internet / multimédia Intézmény Jegyzet Jótékonyság Jótékonysági rendezvények képviselő-testület Kiállítások, konferenciák Kitüntetés Koncert Konferencia Konferencia Könyvismertető Környezet Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közlekedés Közlekedési információk Közösség Közvélemény Kultúra Kulturális programok Megvalósult fejlesztések Miniszterelnök Munkaerőpiac Műsorok Nemzeti Fejlesztési Terv Nemzetiségi ügyek Nyilatkozat Nyugdíjasoknak Oktatás Oktatás és képzés Önkormányzat Pályázat Pályázatok Politika, közélet Portré Programajánló Rendezvény Rendőrségi hírek Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Szabadidő Szociális ügyek Szociálpolitika Társadalmi kirekesztés Társadalom Távközlés Történelem Tudás Tudósítás Turizmus Ünnepi híradások Vállalkozások, cégek WRC-európai hálózat
Innovatív speditőr software kifejlesztése a VT Logistic Kft-nél

A VT Logistic Kft. a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség támogatásával a Magyar Gazdaságfejlesztési Központ  Zrt. közreműködésével a „A Közép-Magyarországi Operatív Program Vállalati Innováció támogatása” című pályázati konstrukció keretében egy Magyarországon egyedülálló, dinamikus speditőr software program kifejlesztését célozta meg. A megoldás a teljes logisztikai munkafolyamatot vezérli úgy, hogy nemcsak a kommunikációs kapcsolatokat menedzseli, hanem az adatforrásból (járművek, közlekedési adatbázisok stb.) származó adatokat feldolgozva alternatív folyamatokat épít fel, és az ezek közötti választást támogatja. A rendszer a használók számára percre pontos információkkal szolgál a szállítmányok helyzetét, állapotát illetően.

A Kft. a fejlesztés megvalósítása érdekében vissza nem térítendő támogatást kívánt igénybe venni, így egy nagyobb projektméret segítségével a lehető legnagyobb komplexitással rendelkező rendszert tudta kialakítani.

A projekt címe: Speditőr program kifejlesztése a VT Logistic Kft.-nél

A projekt megvalósításának kezdete:  2009. július 01.
Az igényelt támogatás összege:  29 960 500.- Ft

A kifejlesztendő szolgáltatás bár tartalmazza a piacon jelenleg is elérhető, leggyakrabban alkalmazott technológiai komponenseket (GPS követés, útvonal és költségoptimalizálás stb.), de az üzlet logikát innovatívan követő módon integrálja ezekben azért, hogy a vállalkozás „üzleti reakcióideje” rövidebb legyen, illetve hogy az azonnali beavatkozás üzleti folyamatmodelljét a gyakorlatban is működtetni lehessen. Például egy közlekedési helyzet adta korlát, és egy azonnali vevői igény összekapcsolását ma kizárólag egy diszpécser addigi tapasztalatai és saját heurisztikus megoldásai alapján kezelik, az új rendszerben tényeken alapuló döntéstámogatás segít a releváns alternatívák közötti választásban és mindenképpen az üzleti logika előtérbe helyezésével, nem kizárólag az egyébként működő „szokásos” utat preferálják. További újdonság, hogy a már előfordult esetek alapján a javasolt alternatívák kialakítása jobban illeszkedik az új esetekre (adaptivitás), könnyítve a döntéseket.

A projekt eredményeként előálló speditőri megoldás újszerűségét az egyedi kialakítás hatékonysága is jelenti, azaz egy adott vállalkozás konkrét (esetleg nagyon változó) piaci helyzetéhez illeszthető, miközben az üzemeltetés költségei szignifikánsan csökkennek. Tehát a kifejlesztendő megoldás újdonságtarrtalma döntően a rugalmasságából és az adaptivitásból ered, azaz a rendszer a konkrét helyi igényt 100%-ban ki tudja elégíteni úgy, hogy távoli történéseket azonnal figyelembe tudja venni. A rendszer használatával a speditőri flotta kihasználása optimálisra hangolható, szemben a már piacon lévő létező eszközökkel, amelyek döntően csak egy adott vállalkozás, alapvetően speciális követelményeinek megfelelően működtethetők.

A projekt megvalósítása jelenleg az utolsó fejlesztési fázisában tart, miután a tesztelés is sikeresen lezárul a projekt várhatóan 2011. május 31-én befejeződhet a tervezett céloknak megfelelően.