Belépési ponthoz
Fejrész ki

Híreink
Bemutatkozás Kapcsolatok Híreink Események
adó, adótörvények Adózás, helyi adók AJKP AJKSZP AJTP Alkalmazás Alkotóház Államigazgatás Állatbarát Állattartás Belföld Beruházás Biztosítás Civil hírek Család Dél-Alföldi Régió Egészség Egészségügy / szociális intézmények Egészségügyi ellátás egyenlő bánásmód és esélyegyenlőség Egyenlő esélyek Egyházak Elektronikus ügyintézés Életminőség Életmód Építési ügyek Építészet Érdekességek Érzelmek EU EU pályázatok Európa jövője e-ügyintézés Fejlesztés Felhívás Fiatalok Foglalkoztatás Gasztronómia Gazdasági és kereskedelmi potika Gazdasági hírek Gazdaságpolitika Hazai sport Helyi önkormányzat Helyi szolgáltatások Ifjúság Információ Informatika Innováció Interjú Internet Internet / multimédia Intézmény Jegyzet Jótékonyság Jótékonysági rendezvények képviselő-testület Kiállítások, konferenciák Kitüntetés Koncert Konferencia Konferencia Könyvismertető Környezet Környezetvédelem Közbiztonság Közérdekű információk Közlekedés Közlekedési információk Közösség Közvélemény Kultúra Kulturális programok Megvalósult fejlesztések Miniszterelnök Munkaerőpiac Műsorok Nemzeti Fejlesztési Terv Nemzetiségi ügyek Nyilatkozat Nyugdíjasoknak Oktatás Oktatás és képzés Önkormányzat Pályázat Pályázatok Politika, közélet Portré Programajánló Rendezvény Rendőrségi hírek Sport / fittness / szabadidő Sportrendezvény Szabadidő Szociális ügyek Szociálpolitika Társadalmi kirekesztés Társadalom Távközlés Történelem Tudás Tudósítás Turizmus Ünnepi híradások Vállalkozások, cégek WRC-európai hálózat
Sopron és környéknek felfedezése

Május közepén, a végzős csapat utolsó kirándulásán, a 11-12. évfolyam Sopronban és környékén barangolt. Ezúttal a kulturális programoké volt a főszerep, de egy szép túrát is beiktattunk.

Pénteken a délutáni tanulószobai szilenciumot a kirándulásra való felkészüléssel kezdtük: diákok által prezentált kiselőadások alkalmával hallhattunk a nagycenki kastélyról és a Széchenyiekről, valamint Sopron történetéről és fontosabb látnivalóiról, ahogy a vasárnapi fertődi látogatásunk fő céljáról, az Esterházy kastélyról is. Az adott helyszíneken aztán fel is elevenítettük a hallottakat.
Kényelmesen utaztunk szombaton Nagycenkig, ahol megtekintettük a felújítás alatt álló Széchenyi-mauzóleumot, majd a község templomát, melyet a legnagyobb magyar építtetett, s végül megérkeztünk Széchenyi István gyermekkorának helyszínére, a kastélyba. A külső renoválás alatt lévő épület sok érdekes tárlaton keresztül mutatta be nagyszerű politikusunk életútját, kimagasló életművét és a hozzák kapcsolható hazai fejlesztéseket a folyamszabályozástól a vasútépítésig. Külön teremben megismerhettük fiai - őseikhez méltó - életművét is. Végül nyomdázhattunk a családi címerrel, Széchenyi képmásával és aláírásával, illetve egy lóversenyt imitáló társasjátékba is belefeledkezett két-két csapatunk.
A parkbeli séta a ló tenyészet egy-egy szép példányának megfigyelésével feltette a koronát a napra. Koradélután indultunk tovább Sopronba. A történelmi belváros zegzugos utcácskáiban megleltük ebédünk helyszínét, ahol az árnyas fák alatt kellemes környezetben költhettük el ebédünket. Miután elfoglaltuk szállásunkat, kis pihenő után városismereti sétára indultunk. Versengtünk, ki emlékszik több látnivalóra a tegnapi előadásból és ki tud többet beazonosítani. Bőven volt szabadidő, ki-ki maga kedvére barangolhatta be ezt a kedves várost. A várkerület a Fő térrel és a tűztoronnyal mindenkit elvarázsolt. Ez az egyedi, bájos ékszerdoboz most éppen fesztivált rendezett. Este alkalmunk nyílt bekapcsolódni a koncertekbe is a szálláson feltálalt vacsora után. Késő este nehezen ment az elalvás, annyira felpörgetett mindenkit a hangulat.

Másnap bőséges reggelit kaptunk, majd elhagytuk a szállást. Utunk a Lővérekbe vezetett, ahol felsétáltunk a Károly-kilátóig, majd a Ciklámen tanösvényen bejártuk a Deákkút környékét. Nagyon jól esett ez a kis túra, az időjárás is kegyes volt hozzánk. A természet szépsége által feltöltekezve indultunk tovább, búcsút véve Soprontól. Először Fertőrákoson álltunk meg, ahol többek kérésének eleget téve egy nagyszerű magánmúzeumban ásványgyűjteményt tekintettünk meg. Itt alkalom nyílt egyedi ajándékok vásárlására is. Aztán következett Fertőd, ahol előbb megebédeltünk, majd jegyet váltottunk a felújított Esterházy-kastélyba. Az impozáns épület parkját ismertük meg előbb, majd az adott időpontban tárlatvezetés indult, melyen nagy érdeklődéssel vettünk részt. A részletgazdag tájékoztatás felkeltette mindenki figyelmét a korabeli arisztokrácia életmódja iránt. Különösen a porcelángyűjtemény, a „barokk esküvő” babakiállítás, a hercegi lakosztály valamint a dupla bálterem nyűgözte le a látogatókat. Hazaúton még sokáig ízlelgettük magunkban a sokféle élményt. Talán nem túlzás azt állítani, hogy ez volt a tanév legjobb kirándulása.